Ulkomaalaislakia tiukennettava

eija törmä
helsinki

/ #5 Kunnioittakaamme edes itse itseämme

20.07.2009 17:37

Suomalaisten on vihdoinkin lopetettava nöyristeleminen ja alettava kunnioittaa omaa kulttuuriaan, tapojaan ja perinteitään, vasta silloin muutkin alkavat niitä kunnioittaa ja ottaa huomioon.

Olen asunut 20 vuotta ulkomailla, enkä todellakaan vaatinut, että isäntämaan kansalaiset rakentavat minulle saunan pihalle, kustantavat suomen kielen oppitunnit lapselle ja jouluna saan pitää vapaapäivän. Kunnioitin ko. maan kulttuuria ja sopeuduin siihen. Sitten kun mitta tuli täyteen, muutin takaisin Suomeen. As simple as that!

Turha varmaan mainita, että ostin itse asunnon omilla rahoillani ja elätin perheeni ilman mitään tukia. Nehän olisivat nauraneet minut pihalle, jos olisin alkanut vaatia jotain etuuksia. Mielestäni heillä ei edes ollut mitään velvollisuutta elättää minua ja perhettäni.

Nyt en ymmärrä, miksi meillä on velvollisuus elättää ihmisiä, jotka kaiken lisäksi halveksivat meitä ja tapojamme (henk.kohtaisesti olen kokenut lukemattomia kertoja työssäni) ja vaativat, että maamme on muutettava heidän lähtömaansa kaltaiseksi. Logiikka?