Maahanmuuttajien ja pakolaisten sosiaaliedut leikattava

Seppo Lehikoinen

/ #6 Millään ei ole enää mitään väliä...

11.09.2015 13:45

Juukaankin edesvastuuton hallinto haluaa ns."pakolaisia" kotoutumaan ja rikastuttamaan kulttuuria. Pääpukareina tätä mieletöntä päätöstä esittämässä ja ajamassa ovat olleet taksikuski ja peräkamm...uuninpankkopoika -demarit. Kaikkein omituisinta on, että ainakin VIISI PerusSuomalaista valtuutettua ja varavaltuutettua on päätöksen takana! Tuleville "kunniakansalaisille" nyt haetaan hel*etillisellä innolla tarpeeksi tasokasta majoitusta, kun lakkautettuihin kyläkouluihin heitä ei kotouttamisen edistämisestä annetun lain hengen mukaisesti voi sijoittaa. Paikallisille syrjäytyneille - tai paremminkin - syrjäytetyille poloisille vanhat kyläkoulut sen sijaan kelpaavat. Muutenkin paikallislehti Vaarojen Sanomien mukaan mamutustoiminnan käynnistämiseen ja toimintatapojen luomiseen on suunnattava riittävästi voimavaroja. Näin turvataan paitsi kuntaan saapuvien henkilöiden onnistunut kotouttaminen, myös varmistetaan palveluiden rakentuminen siten, että niistä saadaan asiaan kuuluvat korvaukset. Noin upeasti paikallislehti hehkuttaa monikulttuurisen hel*vetin luomista.

Samaan aikaan kunta on talousvaikeuksissa mm. vuolukiviteollisuuden  irtisanomisten ja muutenkin heikon työllisyystilanteen vuoksi. Terveyskeskukseen joutuu jonottamaan, oma poliisin toimipiste lakkautettiin ja ennen vuosia velattomana sinnitellyt kunta velkaantuu. Mamutus ei ainakaan tule vähentämään velkaantumispaineita, vaikkei kunta enää myöntäisikään jääpytinkien rakentamiseen ja hollannikkaiden elättämiseen velkarahaa.