Vaadimme hallituksen eroa

Vieras

/ #183

19.09.2015 02:19

Minä en äänestänyt hallituspuolueita. Jo ennen vaaleja oli selvää, millaista talouspolitiikkaa porvaripuolueet aikovat ajaa.
En kuitenkaan olettanut, että tulevan hallituksen toiminta voisi olla näin häikäilemätöntä.
Kaikkein heikommassa asemassa olevilta leikataan. Eläkeläisten asumistuen laskentaperusteen muutosta ei mitenkään voi hyväksyä, kaikkien muiden kurjistustoimenpiteiden lisäksi, joista en vielä ole edes tarkkaan selvillä. Työntekijöihin kohdistuvat pakkolait ja hallituksen edustajien esiintymistapa ovat tuoneet selkeästi esiin, ettei hallitus arvosta Suomen kansaa tippaakaan. Mitä vain voidaan tehdä sen varjolla, että Suomen talous on "kuralla". Eilen kuitenkin saatiin luottoluokitus AAA. Hallitus harjoittaa röyhkeää oikeistopolitiikkaa samoja mantroja hokien, piittaamatta täysin mitkä nyt tehtävien leikkauksien vaikutukset ovat ihmisiin ja yhteiskuntaan tulevaisuudessa.
Myös vaalilupaukset on syöty, perustelut kaikkeen ovat samat kuin edellä. Tai, että hallitusohjelma on eri kuin puolueen ohjelma. Tuntuu, että vallanhalu on sokaissut päättäjät.
Lisäksi puheet ja toimet ovat hyvin ristiriitaisia, Hallituksen tavoitteena on luoda uusia työpaikkoja, mutta koulutusleikkausten ansiosta Helsingin yliopistossa työpaikkansa menettää yli tuhat henkilöä.
Kuka enää uskoo, että kaiken takana on halu työllistää ihmisiä.