Adressi Centria ammattikorkeakoulu OY:n hallitukselle

Vieras

/ #9

16.01.2016 07:56

Opiskelen Rauskilla ja kuljen sinne päivittäin Nivalasta, jossa asun lasteni kanssa. Yhteisöpedagogin ammattitutkinto on ollut haaveeni jo pidempään, mutta haastavan elämäntilanteen vuoksi minulle avautui vasta nyt mahdollisuus hakea koulutukseen. Opinnot ovat sujuneet hyvin, olen saanut erinomaisia arvosanoja, uuden suunnan elämääni ja mahdollisuuden kehittää itseäni ammatillisesti. Mikäli koulutusohjelma siirrettäisiin Kokkolaan joutuisin lopettamaan opinnot kesken. Olen kolmen lapsen yksinhuoltaja ja kaksi lapsistani on erityislapsia. Arjen haastavuus ei mahdollista päivittäistä Kokkolassa kulkemista. Tukiverkosto, mikä on äärimmäisen tärkeä oman jaksamiseni kannalta sekä erityislasteni terapiat ja lukuisat muut tukitoimet ovat Nivalassa, joten muutto Kokkolaankin opintojen vuoksi on täysin mahdotonta. Lisäksi se kuormittaisi koko perhettä ja pistäisi koko pakan sekaisin, koska jo pienemmätkin rutiinien muutokset aiheuttavat oireilua erityislapsille. Kysyisinkin hallitukselta, montako opiskelijaa Centrialla on vara menettää muutosten vuoksi ja pyytäisin ajattelemaan asiaa inhimillisten kohtaloiden kautta eikä kustannustehokkuuden näkökulmasta.

Pyydän Siunausta Centrian hallitukselle, että he osaavat tehdä päätöksiä sydämellään.