Suomen euroviisu karsinnan äänet uudelleen laskettaviksi

Pirkko-Liisa Römpsäinen
Vammala

/ #30

19.02.2007 17:41

"Lovex oli ennakkosuosikki ja lovexia on äänestetty niin paljon.
teidän fanin,joka käytti 50euroa lovexin äänestykseen,lisäksi useampi fani on lähettäny kymmeniä viestejä.
itse lähetin 10omasta kännykästä,5lähetti äitini."
Muistaakseni myös Hanna Pakarinen oli ennakkosuosikki. Onhan tuossa toki jo tosi monta ääntä, mutta usko tai älä, niitä oli vielä enemmän! Tarkkaan ottaen 38175 ääntä Lovex nimiselle bändille. Mutta silti on mahdollista, että kaksi esiintyjää meni siitä edelle, Thunderstone sai 54716 kpl ääniä ja Hanna Pakarinen 73052, mikä tarkoittaa sitä, että he voittivat Lovexin.

"JA KUULKAAS kaikki, jotka haukkuvat täällä lovexia! joku tuossa sanoi että lovex ei ole menestynyt hyvin ulkomailla! kannattaisko kumminkin tietää asioita ennne kuin avaa turpansa? nimittäin lovex sai juuri saksaan, itävaltaan ja sveitsiin albuminsa kärkilistoille! ja pojat ovat todellakin ahertaneet ja panostaneet viisuihin... :) he soittavat upeaa musiikkia suurella rakkaudella. ja se ei ole mikään teinix bändi! älkää haukkuko lovexia, kun ette tiedä siitä mitään!!"
Olen aivan samaa mieltä kanssasi, että ei kannata haukkua mitään/ketään minkä asioista ei ole täysin perillä, eikä haukkuminen ole muutenkaan hirveän hienotapaista. Mutta tämä Lovexin suuri menestys ulkomailla on tietysti hyvä juttu, mutta miksi yhtyeen kannattajat näyttävät pillastuvan yhdestä euroviisuedustuksesta näin paljon? Bändihän menestyy jo ulkomailla, mihin se enää euroviisujakaan tarvitsee. Eihän isoimmat bändit edes lähde yleensä sellaisiin kissanristiäisiin kuin euroviisut. Miksi sitten Lovexkaan?

"Yleisö huusi siellä lovexia,lovexin biisi oli oikeasti kaikista parhain."
Muuttaako tilannetta se jos minä alan huutamaan täällä nyt lovexia? Laitetaan vaikka koko Suomen kansa huutamaan lovexia, ei se huutaminen silti äänimäärää nosta. Ja siihen, että biisi oli "oikeasti kaikista parhain" joudun tekemään pienen korjauksen. Se ei minun mielestäni ollut parhain, eikä varmaan niidenkään mielestä jotka äänestivät Hannaa tai Thunderstonea. Mutta sitä mikä on oikeasti kaikista parhain ei voi päättää kukaan meistä. Oikeasti kaikista parhainta ei ole, on vain ihmisten mielipiteitä. Sitten kun joku julkaisee listan yhtyeistä oikeassa parhausjärjestyksessä, helpottuu moni asia todella paljon, tietävätpähän ihmiset mitä kuunnella ja mitä äänestää. Valitettavasti se on täysi mahdottomuus, koska ihmiset tykkäävät erilaisesta musiikista.

Ja siihen onko loveX teiniXbändi, en ota kantaa.

Ainoa mikä jäi kunnolla häiritsemään oli että kirjoitetaanko euroviisu( )karsinnat todella erikseen?