Tyypin 2 diabeteslääkkeiden korvaustaso säilytettävä

Vieras

/ #231

02.09.2016 07:40

Olen itse niin sanottu 2-tyypin diabeetikko. Lääkäri on tosin todennut, että olen jotain 1 ja 2 väliltä. Käytän sekä lääkkeitä että insuliinia. Äidilläni oli diabetes vanhalla iällään, veljelläni on diabetes, pojallani on 1-tyypin diabetes. En ole lihava, enkä ole koskaan ollutkaan. Ruokavalioni on aina ollut terveellinen. En ole koskaan tupakoinut, olen käyttänyt alkoholia hillitysti (nyt en pysty käyttämään alkoholia tuskin ollenkaan lääkkeiden vuoksi, minulle tulee siitä huono olo). En katso itse aiheuttaneeni tätä sairautta. Luulenpa, että moni syöpäsyöpäpotilas on "paljon enemmän" itse aiheuttanut sairautensa. Minusta on todella epäoikeudemukaista, jos joudun maksamaan lääkkeistäni suuremman summan kuin nuo syöpäpotilaat. Lisäksi joudun käyttämään kolesteroli- ja verenpainelääkettä. Onkohan minulle varaa noihin kaikkiin lääkkeisiin, kun pääsen muutaman vuoden kuluttua eläkkeelle. Sittenpähän yhteiskunta hoitakoon minua, jo saan lisäsairauksia!! Olen todella asiasta vihainen!