Itäväylän ja Kehä I:n risteys tunneliin

Honkapirtin Kössi
Vieras

/ #18 Miksi ei 'hoksattu' säästää rahaa jo aiemmin?

11.10.2010 12:30

Tällä sarkastisella sanavalinnalla osoitan kaikki kymmenen sormeani jo toteutettuun väylä- ja liittymäkokonaisuuden pakettiratkaisuun, nimittäin Messukeskuksen, Hjalliksen hallin, Kivikon, ym. ym. - ja tietysti Hämeenlinnan tien (ns. Haagan risteyksessä) alittaviin kulkuväyliin. Olisihan se pelkästään SILTAratkaisuin toteutettuna ollut todellinen City-Helsingin NÄHTÄVYYS, jota lukuisat turistiryhmät maailman ääristä saakka olisivat epäilemättä kilvan tulleet katsomaan - ja ennen kaikkea ihastelemaan! Mikähän siinä tuolloin 'maksoi', että päädyttiinkin laajalti tunnelivaihtoehtoihin? No, eipä 'hoksannut' päättäjän asemaansa Valtioneuvoston istunnossa edellinen pääministerikään, ihan oman kertomansa mukaan.. - mutta kun tämän väylälinjauksen osalta NS. VIRALLINEN PÄÄTÖS ON VIELÄ toistaiseksi (ainakin julkisesti) TEKEMÄTTÄ, on päättäjien edes mahdollista hoksata viimeistään tässä vaiheessa liikennepoliittisen päätöksenteon järkiratkaisu = TUNNELI.