Itäväylän ja Kehä I:n risteys tunneliin

Vieras

/ #22 Idän arvoja

12.10.2010 14:53

Edellä mainittujen terveys-, melu- ja muiden käsin kosketeltavien haittojen lisäksi estetiikalla tai muilla pehmeillä arvoilla ei näemmä ole mitään tekemistä, kun päättäjät pikku hiljaa rumentavat ja suorastaan pilaavat koko Itä-Helsingin.

Tuosta sillastahan tulisi oiva portti Itään, joka toivottaisi olemuksellaan, että tervetuloa kaupungin mätäpaiseeseen. Tällaiseksi me tämä haluttiin ja tällainen siitä saatiin.

Miksei esim. Aku Louhimiehen esittämää huolta kauniin rakentamisen puolesta tunnu kukaan kuuntelevan? Alue on kokonaisuutena aivan järkyttävän ruma Prismoineen, siltoineen ja pahoittaa useamman ihmisen mielen joka päivä. Mutta sehän ei haittaa kun kansanedustajan tms. valtuustopaikan palkoilla ostetaan heti kämppä vähintään Kulosaaresta.

Jossain muistan maininnan arkkitehtiparan suusta, kun Akun kritiikkiin vastasi, että kaupalliset arvot nopeuttivat hyväksymisprosessia ja kompromissejä jouduttiin tekemään. Tämä kertoo kaupungin arvoista kaiken oleellisen.

Aivan turha leikkiä jotain desing-kaupunkia, kun tällaista p*skaa kaduille solkenaan suolletaan.