Nuorisokahvila Uniikin toiminta pitää jatkua!

Kaksikymmentä vuotta nuorisotyössä

/ #17 Halvalla ei saa hyvää

15.09.2012 17:04

Tampereen kokoisen kaupungin tulisi mielestäni järjestää riittävä nuorison vapaa-ajan toiminta ja kontakti turvalliseen aikuiseen omana toimintanaan asianmukaisine koulutettuine nuoriso-ohjaajineen, eikä ulkoistaa sitä kaikenkarvaisille kolmannen sektorin toimijoille.
On aivan ilmeistä että kyseinen paikka on tärkeä nuorille, eikä sitä pidä lakkauttaa.
Mielestäni julkisia peruspalveluja ei voi siirtää uskonnollisille yhteisöille ilman, että toiminta olisi uskonnollisesti värittynyttä ja joiltain osin vastoin nuorisotyön ammatillisia eettisiä arvoja. Kirjoitan pitkäaikaisen ammatillisen kokemuksen myötä, jonka olen hankkinut kahdessa suuressa kaupungissa ( ei Tampereelta). Olen itse ollut töissä Setlementteihin kuuluvassa sosiaalialan uskonnollisessa järjestössä, jossa työpaikkakoulutuksessa opetettiin Aslan-koulutuksen mukaisesti rukoilemaan homoseksuaalien parantumisen puolesta ja työntekijät mm. sanoivat huumekoukussa oleville nuorille heidän olevan siitä pahuuden haltijasta, jonka nimeä tämän sivuston ohjelmisto ei edes sallinut minun kirjoittaa. Onko tällainen toiminta asianmukaista nuorisotyötä?