Vanhuspariskuntia EI saa erottaa Inhimillisyyttä vanhustenhoitoon

Raija Moilanen

/ #1 KARUA ON KERTOMAA

06.11.2012 22:40

Lisäksi kanteluita ja omaisiin pitää saada yhteys sekä antaa neuvoja niiden, joilla sitä tietoa on. Periksiantaminen ei ole edes vihoviimeinen vaihtoehto. Joukossa on myös vaikuttajia ja heidän toivoisin tulevan esiin kaapeistaan edes veteraania puolustamaan.

Itselleni riittää motiiviksi omien vanhusten katsominen ihan loppuun saakka. Tämän tästä lähempänä asuva sisareni valvoi lukuisia öitä osastolla, että toinen puolisoista sai välillä levätä.

Samassa huoneessa ensin olivat, mutta niin kaukana, etteivät yltäneet toisiaan koskettaa. Siivous kuulemma vaikeutui. Sairaanhoitajana (entisenä) toki tiedän, että pyörät liikkuvat ja siivouksen aikana sängyt olisi voinut laittaa lähi etäisyydelle.

Ei he paljon pyytäneet ja sekin oli liikaa:(( Suurin osa vanhuksistamme huutaa yöt ja päivät vailla rakastavan lähimmäisen kosketusta, eikä se tunnu liikuttavan moniakaan. Tunnen myötähäpeää niin yhteiskuntaa kuin tuiki tavallisia kansalaisia kohtaan. Minulla on aina aikaa koskettaa niin montaa kuin ehdin ja vaihtaa muutama sana... ei se ole minulta pois!!!