Kilometrikorvausuudistus kumottava

dr. sci. econ

/ #10 mitä järkeä?

05.12.2012 01:43

Valtio ymmärtääkseni yrittää saada lisää verotuloja moisella ratkaisulla, koska yrityksethän voivat vähentää km kervaukset verotuksessa. Siellä ilmeisesti luullaan, että firmat sitten kompensoivat tämän, tai vaihtoehtoisesti autot leasataan, joka on taas verotuloja.. Yhtä asiaa olen tässä pohtinut jo jonkun aikaa. Kilpailukyvystä puhutaan jatkuvasti, mutta minkä takia yrityksiä tulisi edes maahan jossa on kova verotus ja kallista? <- kannattaa pistää mietintä myssyyn ja pohtia pidemmälle. Veroja silti vaan nostetaan kaikilla osa-alueilla, vaikka esim. yrityksen voittovero pitäisi polkea alas jotta saataisiin yritykset kiinnostuneemmiksi suomesta. Pääomatulovero alas, jotta suomalaisten olisi edes järkeä osakesäästää, tai vaihtoehtoisesti pankki tileille pääomatulovero, lainastakin voitaisiin 30% maksaa veroa niin ajaisi saman asian.. Hyvä verotus on yksinkertainen, helposti ymmärrettävä ja tehokas, kaikkea muuta kuin mitä meillä nyt on.. Tosissaan km korvauksen alentaminen nyt on ihan viimeinen tikki tässä hulluudessa.