Vastustan tiettyjen koirarotujen kieltolakia

Vieras

/ #52

28.01.2011 23:51

Aion olla yhteydessä Pertti Hemmilään asian tiimoilta (ja toivon muiden tekevän samoin). Onko kenelläkään koiran puremista tilastotietoja, ettei mentäis ihan mututuntumalla niin ku ko. "kansan"edustaja? Kansainvälisissä tilastoissa kotikissat, saksanpaimenkoirat, chow chowt, labradorinnoutajat, pitbullit ja rottweilerit on kärkisijoilla (3,20-6,59% kaikista purematapauksista, muut rodut alle 2%, ks. http://www.sathy.fi/SATHY-documents/Fakta13.pdf). Ei tääkään toki tarkota sitä, että ne rodut nyt olis erityisen vihamielisiä, mutta olis hyvä osoittaa herralle, että haukkuu nyt väärää puuta.

Ennaltaehkäsevä rikostentorjunta ei toimi. Tai jos se toimisi, pitäisi loogisesti siirtyä myös seuraavanlaisiin toimenpiteisiin:
1. lopettaa alkoholin myynti kokonaan ja antaa jokaiselle lakia rikkovalle eli päihtyneelle henkilölle vankeusrangaistus - suurin osa väkivalta- ja henkirikoksista tapahtuu päihtyneenä, ja alaikäiset voivat käyttää alkoholia väärin. Vastuuhan ei ole esimerkiksi yksilöllä tai kauppiaalla, vaan vika on siinä, että alkoholia myydään.
2. Parisuhteet, avoliitot ja avioliitot tulee kieltää, koska suurin osa väkivallasta tapahtuu lähisuhteessa.
3. Poikavauvat tulee abortoida, koska tilastollisesti miehet tekevät enemmän rikoksia (niin väkivalta- kuin omaisuusrikoksiakin) kuin naiset. Ihan vaan varmuuden vuoksi, ettei tule sitten ikäviä tilanteita.
En itse näitä kannata, mutta muun muassa näin olisi toimittava, mikäli rikokset ja vahingot haluttaisiin estää ennalta.

Enkä tajua, mikä ihmeen rotuluokitus on "taistelukoirat", en ole siihen koskaan ainakaan FCI:n rotumääritelmissä törmännyt. Ei ole järkevää luokitella tiettyjä rotuja "taistelijoiksi" vain siksi, että jotkut sairaat yksilöt käyttävät näiden rotujen edustajia laittomissa, rikollisissa ja kuvottavissa koiratappeluissaan ennemmin kuin toisia.