Sudet pois taajamista

Adressin tekijä

/ #281 Suomen Vanhempainliiton yhteydenotto ministereihin

26.01.2013 12:04

Suomen Vanhempainliitto, Kirje sisäasiainministerille, maa- ja metsätalousministerille ja opetusministerille, 11.12.2012:

Susien Kaatoluvista poliisilain 25 §:n perusteella sekä koulukuljetuksista

Suomen Vanhempainliitto on saanut jo pidemmän aikaa yhteydenottoja vanhemmilta Varsinais-Suomesta ja Satakunnasta lukuisista susihavainnoista, joiden johdosta koulutuksen järjestäjät (kunnat) ovat järjestäneet osalle oppilaista koulukuljetuksia.

Poliisilain 25 §:n mukaan poliisilla on oikeus ottaa kiinni tai lopettaa eläin, joka aiheuttaa vaaraa ihmisen hengelle tai terveydelle. Toivomme asiasta vastaavien viranomaisten kiinnittävän huomiota Varsinais-Suomen ja Satakunnan alueen susitilanteeseen sekä harkitsevan tähän liittyvien kaatolupien myöntämistä.

Opetushallinnon toivoisimme kiinnittävän huomiota koulutuksen järjestäjien (kuntien) kirjaviin käytänteisiin niin sanottujen susikyytien myöntämisessä oppilaille.

Suomen Vanhempainliitto pyytää kohteliaimmin, että susien kaatolupiin liittyen saisimme vastauksen välitettäväksi Liittoomme yhteydessä olleille vanhemmille/kouluille/vanhempainyhdistyksille.

Kunnioittavasti tervehtien,
Tuomas Kurttila, Toiminnanjohtaja
Katja Repo, Suunnittelija

Suomen Vanhempainliitto on perustettu vuonna 1907 tukemaan kotien kasvatustyötä. Liiton kijattuna toiminta-ajatuksena on yhdistää vanhempien voimavarat hyvän oppimis- ja kasvuympäristön rakentamiseksi lapsille ja nuorille. Järjestöömme kuuluu noin 1400 paikallista vanhempainyhdistystä ympäri Suomen.