Kannabista ei saisi laillistaa!

Lailliseksi

/ #14 Lailliseksi

27.01.2013 10:30

Mielestäni kannabiksen voisi yhtä hyvin laillistaa, koska se ei aiheuta riippuvaisuutta, eikä ole päihteenä läheskään niin paha kuin alkoholi. Jos kannabis laillistetaan, on hyvä että siihen ajetaan sama ikäraja kuin väkevään viinaan. Kannabis on pahamaineisesti nimikkeellä "huume", koska se on kielletty, laitonta kasvattaa, käyttää, pitää hallussa ja myydä. Näin ei tarvitsisi olla. Kannabiksessa on enemmän lääketieteellisiä perusteluita sen käyttämisen hyödyistä, kuin haitoista. On valetta, että kouluissa valistettu kannabiksen käyttö, tekee riippuvaiseksi ja johtaa käyttäjäänsä siirtymään kovempiin aineisiin. Kannabista käsitteenä sekoitetaan liikaa muihin huumeisiin. Kaikki kokaiinit, heroiinit ja amfetamiinit eivät ole luonnon aineita, vaan erittäin vaarallisia ja koukuttavia huumeita, jotka kyllä heikomman sielun omalle tiellensä. Näin ei kuitenkaan ole kannabiksen suhteen. Alkoholi ja tupakkavalmisteet ovat todistetusti paljon vaarallisempaa kuin kannabis. En allekirjoita adressia jo pelkästään sen takia, koska selvästikin sen kirjoittanut ei ole tutkinut asiaa. Mutta poliittinen kantani on silti myös se, että en näe mitään syytä miksi kannabista ei voisi laillistaa. Suosin myös asioiden portaittain etenemistä joka asiassa (ei juosta kalliolta alas niinkun EU:hun), ja tutkitaan käyttäytymistä esimerkiksi kannabiksen laillistamista kotikäyttöön, ja -kasvatukseen 5 vuoden ajaksi, jonka jälkeen voimme vertailla tätä onko siitä ollut haittaa vai hyötä. Jatkotoimenpiteinä sitten voimme laillistaa tämän kokonaan, mikäli tulokset ovat kelvollisia.