Stockmann, lopeta Hullut päivät. Maapallon kannalta ne ovat enemmän kuin hullut.

Stockmann on Helsingin merkittävä ostospaikka, historiallinenkin maamerkki, jolta toivoisi sillä tavoin edelläkävijän kykyä, että se käsittäisi, kuinka huonoa tilannetajua Hullujen päivien kaltainen ostossirkus osoittaa.

Massakulutus on suurimpia ilmastonmuutokseen vaikuttavia tekijöitä ja Hullujen päivien aggressiivinen markkinointi kulutuksen puolesta on irvokasta IPCC:n vasta julkaistun ilmastoraportin valossa. Aikana jolloin kulutustottumuksiin pyritään vaikuttamaan päinvastaisesti Hullut päivät ovat todella nimensä veroiset. Kampanja on räikeästi ristiriidassa aikamme suurimman kysymyksen kanssa.

Konserni voi edelleen keskittyä myymiseen mutta laatua ja aikaa kestäviin tuotteisiin panostamalla. Se voisi olla myös myyntivaltti. Stockmann on ollut monin tavoin eri vuosikymmeninä suunnannäyttäjänä. Miksei siis nytkin? Yritysten tulee olla mukana yhteisvastuussa. Stockmann voisi aloittaa tästä, sillä mikään ei tunnu tänä syksynä hullummalta kuin Stockmannin Hullujen päivien konsepti.

Carlo Eugenio Colaneri & Marianna Stolbow    Ota yhteyttä adressin tekijään