Tillinmäen liittymä turvalliseksi

Liikennevalot Kauklahdenväylän Tillinmäen liittymään NYT!

Tillinmäen ja Kauklahdenväylän risteys on voimakkasti kasvaneen liikenteen seurauksena yksi Espoon vaarallisimmista.

Syksyllä 2012 avautuvat Saunalahden koulu ja esikoulu ja tillinmäkeläisten lapset ryhtyvät kulkemaan Kauklahdenväylän ylitse. Vanhemmat joutuvat kuljettamaan esikoululaisia ja ekaluokkalaisia risteyksen yli, jolloin liikennemäärä risteyksessä kasvaa entisestään.

Samaisen risteyksen läpi kulkee Tillinmäen ainut bussilinja sekä Länsiväylän ja Kehä III:n välinen raskasliikenne ja yleinen seutuliikenne. Tillimäkeläisten bussit seisovat ja odottavat risteyksessä, koska eivät pääse Kauklahdenväylän yli. Tilanne pahenee koko ajan liikennemäärien kasvaessa. Rakenteilla oleva kevyen liikenteen silta helpottaa osaltaan tilannetta, mutta ajoneuvoliikenteen, ml. bussiliikenteen osalta silta ei tuo parannusta.

Tulevaisuuden ratkaisuksi ongelmaan on suunniteltu liikenneympyrää, joka yhdistää Tillinmäen ja Saunalahden liikenteen Kauklahdenväylälle. Sen valmistumiseen menee kuitenkin vielä aikaa ja jokin ratkaisu risteykseen tarvitaan ennen liikenneympyrän valmistumista.

Allekirjoita tämä adressi ja osoita siten kaupungin vastuuvirkamiehille heidän vastuunsa  liikenteen turvallisuuden kehittämisessä!

Me allekirjoittaneet vaadimme risteykseen liikennevalot pikaisesti ja ehdottomasti ennen koulujen alkamista!

Tillinmäen Asukasyhdistys    Ota yhteyttä adressin tekijään