Köyhän on lupa syödä

KÖYHÄN ON LUPA SYÖDÄ!

Kyllä rahaa löytyy RAY:ltä pääministerin vaalihommiin mutta ei köyhien ihmisten auttamiseen. Köyhien ja heikompi-osaisten jatkuvaa syrjintää!
Köyhät eivät saa edes itse jakaa kaatopaikoille meneviä syötäväksi kelpaavia elintarvikkeita kun kirkkomme ja Helsingin kaupunginjohto on hyvävelijärjestelmässä mukana, kun he eivät halua avusta köyhien mielekästä toimintaa ja ei anna toimitiloja mielekkään toiminnan aloittamiseen. Hyvä Suomi! Köyhät kyykkyyn! Tästä nähdään millainen hyvävelijärjestelmä Suomessa toimii. Kuluneen puolenvuoden aikana on julkisuudessa kerrottu joka päivä lisää paljastuksia vaalirahoituksesta. Me kerromme jo vuosia sitten hyvävelijärjestelmästä mutta meitä ei silloin uskottu, mutta on se hyvä että totuus tulee pikkuhiljaa esille. Lue lisää pahoinvointi Suomesta osoitteessa http://jatkasaarenlyhty.suntuubi.com. Äänestäjämme saavat nyt tietää miten pahasti yhteiskuntamme on korriptiosointut. Siksi ajattelimme muistuttaa äänestäjiä ja ennen kaikkea Suomen hallitusta ja eduskuntaa sekä kansanedustajia voimassa olevasta lakipykälästä: Ote: Suomen perustuslaista:
Oikeus sosiaaliturvaan
Jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.
Lailla taataan jokaiselle oikeus perustoimeentulon turvaan työttömyyden, sairauden, työkyvyttömyyden ja vanhuuden aikana sekä lapsen syntymän ja huoltajan menetyksen perusteella.

Julkisen vallan on turvattava, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään, jokaiselle riittävät sosiaali- ja terveyspalvelut ja edistettävä väestön terveyttä.

Julkisen vallan on myös tuettava perheen ja muiden lapsen huolenpidosta vastaavien mahdollisuuksia turvata lapsen hyvinvointi ja yksilöllinen kasvu.
Julkisen vallan tehtävänä on edistää jokaisen oikeutta asuntoon ja tukea asumisen omatoimista järjestämistä.

Vaadimme rikoslakiin muutosta:
Hallitus ja eduskunta sekä kansanedustajat on asetettava rikosoikeudelliseen vastuuseen perustuslain rikkomisesta: Suomessa ei ole enää riittävä sosiaaliturva, 417,45 euroa kuukaudessa. 13,92 / päivä.

Hävetkää Suomen päättäjät! Eihän sillä rahalla nykyään saa mitään, ei yhtään mitään.
Köyhillä ei ole varaa enää syödä edes elohopeasilakkaa, käyttää edes julkisia kulkuneuvoja, ei ole varaa sairastaa ja kun sairastaa niin terveyskeskusmaksut menee ulosottoon. Helsingin kaupunki ja muut kaupungit perivät ne törkeästi alle köyhyysrajan eläviltä köyhiltä ulosoton kautta monin kertaisena pois, jopa toimeentulotukija saavilta. Törkeää! Erittäin törkeää!

Mutta tiesitkö että meillä on oikeus myös luvata ja epäillä: ” köyhällä on oikeus syödä televisio-lupa! Köyhän ei tarvitse maksa sitä enää, niin kauan kun hallituksemme ja eduskuntamme lupaa ja puhuu pelkkää paskaa, mutta ei nosta sosiaaliturvaa sille kuuluvalle oikealle tasolle. Viimelaman aikana otettiin mm. eläkkeensaajan lisäosat pois, ja ne luvattiin palauttaa takaisin laman jälkeen, mutta toisin kävi. Onko jo syytä epäillä: Onko vanhukset jotka rakensivat tämän hyvinvointiyhteiskunnan, on yhteiskuntamme hiljentänyt ne jo unipillereillä, mutta meitä ei vielä! Yhteiskuntamme haluaa nähtävästi uusia Selloja, me emme halua niitä!

"Me allekirjoittaneet vaadimme istuvaa Vanhasen hallitusta eroamaan, ellei heti saada sosiaaliturvaan tuntuvaa korotusta, vähintään 200 euroa välittömästi toimeentulotukeen ja pienempiin eläkkeisiin sekä opintotukeen! Ja ne on sidottava välittömästi indeksiin." Pelleily saa riittää!

Tämä vuosi 2010 on julistettu Euroopan sosiaalisen syrjäytymisen ja köyhyyden vastaiseksi teema vuodeksi, mutta köyhät eivät saa Helsingissä edes jakaa eu:n ruoka-apua, kun ei ole toimitiloja siihen, mutta Helsingin kaupungilla on varaa rakentaa musiikkitaloa, Yleisradion kanssa, siten joudutaan nostamaan televisiolupa maksuja ja ne rahat tietysti otetaan kaikkein heikoimmilta ja köyhiltä vaikka väkisten jatkossa mediamaksuna. Uskomatonta!

Lähetä tämä adressi ystävällesi joka löytyy tästä osoitteesta: http://www.adressit.com/toimeentulo

Helsingissä 06.10.2009, sivut päivitetty 03.02.2010

Jätkäsaaren Lyhty ry. - ruokaa köyhille!

Ari Söderlund, puheenjohtaja