Uuden keskustan koulun puolesta

Vetoamme Ikaalisten kaupungin päättäjiin, että he tekevät päätöksen uuden Keskustan koulun rakentamisesta mahdollisimman nopeasti. Vanhaa Keskustan koulua ei tule remontoida eikä sinne tule laittaa oppilaita opiskelemaan enää ensi syksynä. Väistötilat syksyksi 2014 täytyy saada järjestettyä pian.

Meitä huolestuttaa Keskustan koulun sisäilmatilanne ja koulurakennuksen kunto. Osa lapsista ja koulun henkilökunnasta oireilee satunnaisesti, osa jatkuvasti ja osa on sairastunut vakavasti. Emme halua, että enää yksikään lapsi tai aikuinen sairastuu edes lievästi koulun sisäilman takia. Lapsilla on oikeus käydä koulua terveessä ympäristössä. Osalla lapsista on niin fyysisiä kuin psyykkisiäkin oireita. Nämä tulee huomioida, eikä niitä voi sivuuttaa. Pidempään jatkuessaan oireet saattavat johtaa pysyvään sairauteen, minkä jälkeen niiden hoitaminen on hankalaa.

Yksikin sairastunut lapsi on liikaa.

Me allekirjoittaneet haluamme turvata koululaisten ja henkilökunnan hyvinvoinnin varmistamalla, että vanha Keskustan koulu puretaan mahdollisimman nopeasti ja tilalle rakennetaan uusi rakenteiltaan puhdas koulu.

Tämä adressi luovutetaan Ikaalisten kaupungin päättäjille 11.5.2014 jälkeen.

Heli Pihlajamäki    Ota yhteyttä adressin tekijään