Vetoomus Loukonlahden väljemmän rakentamisen puolesta

Pirkkala mainostaa nettisivuillaan näin : ”Pirkkalassa on kauniit viheralueet, puhtaat vesistöt ja pitkä rantaviiva.” Missä nämä kauniit viheralueet ovat jatkossa, jos Loukonlahti rakennetaan rantoja myöten täyteen? Missä lapset mahtuvat leikkimään? Kuinka kauas pitää kulkea, että löytyy lähimetsä? Virkistysalueita pitäisi olla tarjolla kaiken ikäisille ulkoilijoille. Tärkeää muistaa, että Loukonlahden rantaa käyttävät virkistyskäytössä muutkin kuin Loukonlahtelaiset. Mallia voi käydä katsomassa Tampereen puolelta esimerkiksi Tohlopista tai Rantaperkiöstä. Siellä on jätetty asukkaiden käyttöön ulkoilureittejä, rantoja ei ole rakennettu täyteen.

"Tutkimusten mukaan luonnon läheisyys elinympäristössä vähentää sairastavuutta ja lisää onnellisuutta." (www.mielenterveystalo.fi). Tätä faktaa ei saa rakentamisessa unohtaa.

Loukonlahden asemakaavaluonnos on liian tiivis ja asutus on suunniteltu liian rantaan. Loukonlahden läpi menee mm. Pyhäjärven ympäri kulkeva Pyhän lenkki, mikä on erittäin suosittu pyöräily- ja ulkoilulenkki. Reilut viheralueet ulkoilijoille mahdollistavat myös latureitit talviaikaan. Väljemmällä suunnittelulla Loukonlahden jo 70-luvulla alkuun rakennettu asutus saadaan varmasti sopimaan yhteen uusien rakennusten kanssa.

Onko Pirkkalan kunnalla aikomus toistaa Soljan alueen virheet Loukonlahden kaavassa? Eikö siitä opittu, että parkkipaikkoja tarvitaan, ihmisillä on edelleen autoja. Loukonlahden kadunvarret ovat jo tällä hetkellä ahkerassa käytössä.

Jos olet samaa mieltä, että Loukonlahden asemakaavaa (Loukonlahden asemakaavan muutos- ja laajennus 260) pitää väljentää ja uimarannan sekä virkistysalueiden tilatarpeet pitää huomioida, niin laitathan nimesi adressiin ja kerrothan asiasta eteenpäin. Kiitos.

Adressi luovutetaan yhdyskuntalautakunnalle alkuvuodesta 2022.

Sanna Kauppinen

Linkki kaavan sivuille:https://www.pirkkala.fi/loukonlahden-asemakaavan-muutos-ja-laajennus-260

luonnoskuva:https://www.pirkkala.fi/library/files/61a4cb92475a6c36e6d59f49/260_kaavakartta__1_2000_uusiluonnos.pdf

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Sanna Kauppinen voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…