Ekstaasi (MDMA) lailliseksi!

Me allekirjoittaneet vaadimme, että

-Puhtaan ekstaasin (MDMA) käyttö dekriminalisoidaan.
-Puhtaan ekstaasin (MDMA) pienen määrän hallussapito omaan käyttöön dekriminalisoidaan.
-Puhtaan ekstaasin (MDMA) pienen määrän tilaaminen Suomeen dekriminalisoidaan.

Perusteet

-On yleisesti hyväksyttyä, että täysi-ikäiset voivat vapaasti ostaa alkoholin kaltaista vaarallista ainetta. (14.6.2012, Tri. Perry Kendell)
-MAPS (Monitieteellinen psykedeelitutkimusyhdistys) on hoitanut yli 500 ihmistä FDA:n hyväksymissä kliinisissä kokeissa, eikä yhtäkään vakavaa negatiivista reaktiota ole ilmennyt. "Tämä tarkoittaa, ettei yksikään koehenkilöistä ole tarvinnut lääketieteellistä apua ylikuumentumisen, sydänkohtauksen, halvauksen tai verenpaineen vuoksi", sanoo Rick Doblin, Harvardin valtiotieteiden tohtori, joka perusti yksityisrahoitteisen tutkimussäätiön vuonna 1986.
-Oikein annosteltuna puhdas ekstaasi eli MDMA on lääketieteellisten tutkimusten perusteella turvallinen aine, Kendall toteaa. Ekstaasiin liittyvät riskit ovat lääkärin mielestä liioiteltuja ja ne johtuvat rikollisten ekstaasiin lisäämistä epäpuhtaista aineista.
-Useat tutkimukset ovat osoittaneet, että MDMA ei aiheuta riippuvuutta. Viime aikaiset tutkimukset ovat myös paljastaneet, että aikaisemmat uskomukset aineen pitkäaikaisista haittavaikutuksista ovat olleet liioiteltuja.
-Professori Nuttin mielestä huumeiden käytön haitat voivat olla vastaavia kuin muiden elämän aktiviteettien aiheuttamat haitat, ja ”ratsastamisella ja ekstaasilla ei ole kovin suurta eroa”.
-Nutt huomauttaa, että ratsastusharrastuksen takia kuolee vuosittain yli sata ihmistä ratsastus- ja liikenneonnettomuuksissa. Nutt kysyy, miksi yhteiskunta ei siedä huumeiden käyttöä, mutta sietää muut, potentiaalisesti vaaralliset aktiviteetit.
-"Alkoholi on yhteisvaikutuksiltaan haitallisempaa kuin heroiini tai crack, väittää lääketieteellisessä Lancet-lehdessä julkaistu tutkimus. Asiasta kertoo BBC. Tutkimus asettaa 20 huumetta järjestykseen sen mukaan, miten haitallisia ne ovat käyttäjilleen sekä yhteiskunnalle yleisesti. Listan selkeästi vaarallisimman kärkikolmikon muodostavat alkoholi, heroiini ja crack. Näiden jälkeen tulevat metamfetamiini, tupakka ja kokaiini, jotka ovat tutkimuksen mukaan suurin piirtein yhtä haitallisia. Ekstaasi ja LSD puolestaan kuuluvat listauksessa harmittomimpiin aineisiin.

Lothar LG Gabriella    Ota yhteyttä adressin tekijään