ELVYTYSTÄ JA HYVINVOINTIA - EI LEIKKAUKSILLE!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista ELVYTYSTÄ JA HYVINVOINTIA - EI LEIKKAUKSILLE!.

naamaton

#101 Re: Toimintaa leikkauksia vastaan...

13.01.2016 15:58

#100: Juha Keltti - Toimintaa leikkauksia vastaan...

Hei Juha, edelleen; kaikki eivät ole facebookissa eivätkä mene, voisiko saada tiedotteet näkyviin myös tänne?

18.01.2016 14:40

Taloudellisina taantuma- ja lama-aikoina on valtion ja kuntien vastuulla ylläpitää työn ja toimeentulon mahdollisuuksia. Tai sitten tukea työllistymistä yksityiselle sektorille.

Valtion ja kuntien virkamiesten MASSAIRTISANOMISET 2010-luvulla HÄPEÄLLISIÄ !

#103 Elvyttämistä valtion luomalla rahalla

23.02.2016 22:53

Niin kuin Ville tuolla alussa sanoikin, lama johtuu siitä että taloudessa ei ole tarpeeksi rahaa. Laskusuhdanne on rahan määrän vähenemistä taloudessa, noususuhdanne on rahan määrän lisääntymistä.

Ongelma on siinä, että raha luodaan pankkien lainatiskillä (ja myös hävitetään, lainaa poismaksettaessa). Raha siis vähenee kun ei ole lainaajia tarpeeksi. Ja miksi niitä ei ole? Kotitalouksien velkaantuminen ei pysähdy nykyisellä järjestelmällä. Valtio voi päästä veloistaan eroon, koska se voi verottaa kansalaisia, yrityksiä ja yhteisöjä. Tällaista keinoa ei ole kotitalouksilla ja yrityksillä: ne saavat rahaa vain pankin lainatiskiltä. Jos meinasit sanoa, että rahahan tulee työpaikasta: väärin, työpaikallasi ei ole rahanluontioikeuuta. 1970-luvulla kotitalouksien velkaantumisaste oli 40% vuoden tuloista. Nyt se on jo yli 120% vuoden tuloista. Velkaantuminen kotitalouksilla tulee jatkamaan kasvuaan siitä syystä, että pankin lainatiskillä velkaa luodaan aina enemmän kuin rahaa. Asiakas saa lainasumman, mutta jää pankille velkaa lainasumman + koron + pankin palvelumaksut. Koska kaikki pankit tekevät samoin, ja lähes kaikki raha luodaan pankin lainatiskillä, velkaantuminen vain kasvaa.

Ratkaisu on että rahan luonti otetaan pois pankeilta ja palautetaan se oikeus valtiolle. Valtio voi luoda rahaa luomatta velkaa, koska valtion ei tarvitse yrittää haalia ihmisten ja yritysten omaisuutta itselleen. Valtio voi laittaa rahaa liikenteeseen maksamalla palkkoja, ostamalla yrityksiltä palveluja ja tuotteita, sekä antamalla ihmisille ja yrityksille tukia. Inflaation määrää valtio voi helposti säätää veroilla: verottamalla (keräämällä rahaa pois taloudesta) sen verran että inflaatio pysyy pienenä. Todellisuudessahan valtion ei tarvitsisi verottaa lainkaan, koska se voi luoda loputtomasti rahaa, mutta rahan arvo kannattaa pitää suhteellisen vakiona.

Kun valtiolla on rahanluontioikeus, valtio voi työllistää kaikki, eikä valtio velkaannu siitä pätkääkään.

Tämä ei ole minun keksimäni idea, vaan talousdemokratiana tunnettu malli taloudesta, Suomessa sitä ajaa Suomen Talousdemokratia ry. Suomen Itsenäisyyspuolueella tämä on puolueohjelmassa.

Valitettavasti vain niin harva on edes kuullut koko asiasta, koska kapitalismi ei halua talousdemokratiaa (eikä massamedia halua sinun tästä kuulevan). Miksikö? Siksi että kapitalistit haluavat saada pankista helppoja lainoja, aivan siitä huolimatta tuottaako lainaajan suunnitelma yhteiskunnalle haittaa vai hyötyä. Mikäli valtio luo rahan, lainaaminen muuttuu valtion tukien anomiseksi, ja niiden saaminen spekulointia ja omia voittoja varten varten on todennäköisesti huomattavasti vaikeampaa. Toinen murhe on, että valtiot ovat veloissa kansainvälisille pankkireille, ja näiden otteessa: he eivät halua menettää lainausbisnestään yhdellekkään valtiolle. Sellainen valtio joutuu rahanlainaajien sodan kohteeksi, aivan kuten Neuvostoliittokin joutui. Pientä Suomea on vain vaiikeampi demonisoida, kuin kommunistista kolossia.

Onko talousdemokratia sitten kommunismia, kun Neuvostoliittokin tuossa mainittiin. Ehdottomasti ei ole. Talousdemokratiassa yksityiset saavat yhä omistaa tuotantoa ja luonnonvaroja ja omaisuutta. Ainoastaan rahan luominen on siirretty pankeilta valtiolle. Pankitkin voivat yhä toimia, mutta rahan luominen niiltä otetaan pois.

Kirjoittelen asiasta usein mm. Vastavalkeassa, jos haluat asiasta keskustella.

17.03.2016 21:55

Leikkauspolitiikan tuloksena Suomesta muuttaa kantaväestö pois ja tilalle jää maahanmuuttajat pitkällä jänteellä!
Marko.L

#105 Tampereen raitovaunulinja

07.04.2016 09:00

Tuli tv:stä uutinen, että Tampereelle aiotaan laittaa raitiovaunulinja joten se uutinen oli varmasti leikkauksien ansiosta mahdollista eikä ihme jos se toteutuu sillä onhan hitto vieköön kansalta mahdollista ottaa rahaa kuten esim. raitiovaunu linjan toteuttamiseen saati muuhun humpukiin tai pikemmin muka tarvittaviin hankkeisiin eikä varmasti leikkaukset tule loppumaan sillä valtion kassa ammottaa joka vuosi miinusta, että näin!

Näin saadaan hyvinvointi Suomeen, kansalta rahat/varat hankkeisiin oli ne sitten tarpeellisia tai ei sillä peinituloisilta voidaan tulevaisuudessakin ottaa pois tai niin, että ensin annetaan ja sitten otetaan vähän enemmän kuin mitä ollaan annettu!

PERK#L# taitaa edukunnassa todelliset PELLET päättää hyvinvoinnista kun tuollaisia hankkeita toteutetaan, varmasti on hyvä ¨selitys¨raitiovaunulinjaan kun nyt on sitä rahaakin toteuttaa vaikka kassat ammottaa tyhjyyttään ja leikkauksia tehdään aina vaan ja uudestaan.

Irwinin Eduskuntalaulu oli aikoinaan todellinen totuus ja siitä on kauan aikaa, mutta tuo laulu pitää edelleenkin pakkansa eikä ihme sillä verottaminen on päättäjien todellinen valta nyt ja aina eikä se, että pienituloisilla olisi hyvä olla ilman leikkauksia.

Suomessa se vain menee niin, että kun on pienituloinen niin heiltä voidaan ottaa pois ei rikkailta jotka heti valittaa kun uhataan ottaa pois niin sitten ei otetakkaan vaikka siihen olisi varaa ilman, että isotuloinen joutuisi kärsimään.

Täällä Suomessa mennään niin, että esim. josa on todella isot tulot niin on todella iso asunto ja jos uhataan leikkauksilla niin voihan isotuloinenkin joutua kärsijäksi sillä hän on valinnut leveän elämän ja leveän leivän joten voihan sekin joutua kärsijäksi ja näin ollen heiltä ei leikatakkaan mitään joten silloin on hyvä ottaa siitä vähästä mitä pienituloiselle ollaan annettu niin hieman enemmän pois.

EI NÄIN PÄÄTTÄJÄT, ETTÄ PERÄPÄÄ EDELLÄ PUUHUN UUDESTAAN JA YHÄ UUDESTAAN, ETTEKÖ TE KOSKAAN OPI?!

15.04.2016 22:40

Suomen alasajo on lopetettava ja pantava maanpetturit ja rahanahneet poliitikot sekä veronkiertäjät syytteeseen.

23.05.2016 17:59

Koska se on oikein!