ELVYTYSTÄ JA HYVINVOINTIA - EI LEIKKAUKSILLE!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista ELVYTYSTÄ JA HYVINVOINTIA - EI LEIKKAUKSILLE!.


Vieras

#26

24.03.2015 07:14

Keikassa tätä lainahommaa on jo kokeiltu, ja kokeilu jatkuu. 

Ville Koskinen
Vieras

#27 Valtion menojen supistukset tässä taloustilanteessa on täysin järjetöntä.

24.03.2015 08:35

Valtion menoilla yleisestikin, ei vain elvytyksellä, on tärkeä taloutta tukeva rooli. Siitä yksinkertaisesta syystä, että silloin vapautuu lisää rahaa kiertoon. Nykyisessä taloustilanteessa olisi juuri ensiarvoisen tärkeää saada lisää rahaa talouden käyttöön, sillä lama itse asiassa on sitä, että taloudessa ei ole tarpeeksi rahaa, jotta se voisi toimia kunnolla. Siksi on kerta kaikkiaan järjetöntä tässä tilanteessa vähentää valtion kulutusta, sillä sillon taloudessa on taas sen vertaa vähemmän rahaa, joka taas vain syventää lamaa. Tämä taas omalta osaltaan kaventaa veropohjaa, eli ihmisten ja yritysten veronmaksukyky heikkenee, joka taas johtaa lisäleikkauksiin (eli vähennyksiin tai supistuksiin). Eli leikkauksilla (eli vähennyksillä tai supistuksilla) vaan saadaan aikaan noidankehä, josta hyötyy vain pankit, sillä maailmalta saadut kokemukset ovat osittaneet, että suurimpia leikkauksia (eli vähennyksiä tai supiastuksia) tehneet maat ovat myös niitä eniten velkaantuneita maita, ja velkaantumis aste on niissä maissa vain lisääntynyt. Tästä syystä pankkimaailma, Nalle hyvänä esimerkkinä, "neuvoo" sekä vaatii tekemään leikkauksia (eli vähennyksiä tai supistuksia). He ajavat vain omia etujaan. Ehken heillä pieni ääni päässä koko ajan hokee - mulle mulle mulle. Toisten hyvinvointi tuntuu jäävän heillä toisarvoiseksi.

On ensiarvoisen tärkeää ymmärtää, että valtio ei ole kotitalous. Eli. Valtioon pätee eri talouden lainalaisuudet, kuin kotitalouksiin. 

PS. Jos ihmettelit miksi sulkeissa oleva teksti. Leikkaus sanan psykologinen/alitajuntainen vaikutus on huomattavasti pehmeämpi, koska leikkauksessahan ei varsinaisesti häviä mitään. Vaan leikkaus itse asiassa vaan pätkitii osiin.

 

Ville Koskinen 

Eduskuntavaaliehdokas (Helsinki)

Itsenäisyyspuolue (sit)

Ehdokasnumero: 187


Vieras

#28 Re: Valtion menojen supistukset tässä taloustilanteessa on täysin järjetöntä.

24.03.2015 11:26

#27: Ville Koskinen - Valtion menojen supistukset tässä taloustilanteessa on täysin järjetöntä. 

 Ei kai,,, lisää virkamiehiä, säätelyä ja paperisotaa? Toki voidaan teitä parantaa ja kouluja korjata.

On liian helppoa haukkua Wahroosin ajatukset ahneudeksi. Käyppäs tuolla:Velkakello.fi

Siihen 6 miljardia lisää lainaa joka vuosi? Pelkät lainanhoitokulut 2 miljardia, kuntien lainat päälle. Jos pääset eduskuntaan äänivyöryllä ja pistät tuulemaan, niin 4 vuoden päästä laina on 130 miljardia. 

Sitten voikin sammuttaa valot.


Vieras

#29

24.03.2015 12:14

Koska olen köyhä.

Vieras

#30

24.03.2015 12:37

Siksi koska olen pienituloinen eläkeläinen, harvinaisia sairauksia sairastava vammainen. Olen väliinputoaja, meidän eläkeläisten ja vammaisten asiat on unohdettu kokonaan, otetaan kaikki pois. Vammaisena joudun anomaan toimeentulotukena yksityisen fysioterapian, eka kerralla en saanut kuin kieltävän vastauksen!
Ville Koskinen

#31 Re: Re: Valtion menojen supistukset tässä taloustilanteessa on täysin järjetöntä.

24.03.2015 15:44

#28: - Re: Valtion menojen supistukset tässä taloustilanteessa on täysin järjetöntä. 

 

Hei Sinä (Kuka oletkin. En tiedä.)

Et ehkä ymmärtänyt mitä sanoin, kun et ainakaan kommentoinut mitenkään sitä mekanismia, jota yritin yllä kuvata.

Tässä sinulle linkki, noin yhtenä esimerkkinä, siitä mekanismista, jota yritin ihmisille valottaa.  

http://therealnews.com/ t2/index.php?option=com_content&task=view&id=31&Itemid=74&jumival=13439  (.com/ jälkeen välilyönti, koska järjestelmä ei hyväksy yli 90 merkkiä pitkiä sanoja. Poista välilyönti, ja linkki toimii)

Siinä professori Mark Blyth antaa lyhyen ja ytimekkään raportin asiasta Yhdysvaltojen kongressille.

Toistan siis: Valtio ei ole kotitalous, valtioon pätee eri talouden lainalaisuudet kuin kotitalouksiin.

Vain hullu haluaisi ehdoin tahdoin lisää virkamiehiä, säätelyä ja paperisotaa. Yritätkö ehken leimata minua sellaiseksi? Varsinkaan, kun en itse mitään sellaista maininnut. Kaksi jälkimmäistä ehdotustasi olivat jo ihan varteen otettavia. Muitakin löytyy.

Olen erittäin tietoinen valtion nykyisestä velkatilanteesta, ja tiedän myös sen mistä se suurimmilta osiltaan johtuu. Tiedätkö sinä?

Yksi suuri syy on se, että meillä Suomessa on jo n. 25 vuotta systemaattisesti romutettu meidän verotuspohjaa laskemalla suhteettomasti hyväosaisten verotusta. Yhtenä esimerkkinä yhteisöveron aivan järjetön alennus. Muistaakseni sillä päätöksellä valtio menetti noin €1,2 miljardin verotulot.

Toinen vielä suurempi syy on hieman laajempi juttu, joten en lähde sitä tässä sen tarkempaa avaamaan, kuin kiteytyksellä - valtio on lahjoittanut rahanluontioikeutensa lähes kokonaan yksityisille pankeille.

Lisätietoa esim:

http://talousdemokratia.fi

tai

Positive Money organisaation sivuilta

Ja täältä vielä todistusta, että pohjaväittämä todellakin pitää paikkaansa:(Suomen Pankkikin on jo tullut "kaapista ulos" asiassa, mutta niin vaikea selkoisesti, että sitä on vaikea ymmärtää, jos ei asiaa entuudestaan tunne. Joka on sinäänsä aika surkuhupaisaa. TD:n sivuilta löytyy, jos kuitenkin kiinnostaa.)

http://www.bankofengland.co.uk/ publications/Documents/quarterlybulletin/2014/qb14q1prereleasemoneycreation.pdf  (co.uk/ jälkeen välilyönti, koska järjestelmä ei hyväksy yli 90 merkkiä pitkiä sanoja. Poista välilyönti, ja linkki toimii)

Ja kuka hyötyy? Pankit. Eli Nalle ja kumppanit. Eli sellaisia neuvoja Nallelta. Tätä kaikea kun on tässä jo tovi tullut tutkittua, niin vaikea löytää muuta selitystä kyseisten "herrojen" käytökselle, kuin se pieni ääni joka hokee - mulle mulle mulle.

Ja vielä sen vertaa sinun viimeiseen kommenttiin, että jos pääsen eduskuntaan tulen ajamaan kaikin tavoin sellaista muutosta, jossa periaatteessa yhdellä lakimuutoksella, valtionvelka poistuu kokonaa, ja itse asiassa valtiosta tulee nettovelkoja. Ja tämä on vain yksi sen lakimuutoksen tuomista eduista. Asiasta tarkempaa tietoa saa IMF:n simulaatiotutkimuksesta nimeltään Chicago Plan Revisited. Googleta.

 

Ville Koskinen

Eduskuntavaaliehdokas (Helsinki)

Itsenäisyyspuolue (sit)

Ehdokasnumero 187

Talousdemokratia ry: Hallituksen jäsen

 

PS. Tuomitseminen ilman tutkimista on tietämättömyyden huippu: Albert Einstein

 

 

 

joopa joo

#32 Re: KUOLLUTTA ON AIVAN TURHAA ELVYTTÄÄ

24.03.2015 19:53

#6: KULASSIT PITÄVÄT SIITÄ HUOLEN - KUOLLUTTA ON AIVAN TURHAA ELVYTTÄÄ 

 Tätä maata on kyllä jo aika pitkään johtanut Kokoomus.


Vieras

#33

24.03.2015 20:48

Perusturva ei riitä elämiseen, osallistava sosiaaliturva ym ilmaiset pakkotyön muodot vaikeuttavat entisestään elämistä..

Vieras

#34

24.03.2015 23:54

katsokaa mailman menoa leikkaus poliitiikka ei toimi
vieras

#35 500.000 työtöntä ,misä on vastuusi kooomus ?

25.03.2015 00:44

-Kovasta Euosta irti välittömästi! (sis kaos työttömyys 500000 )Hälyytys päälle !

-Euroo mentiin ilmnansan äänestystä ,Kova Euo vie tuhoon pienet kansat !

-Mikään toinen Pohjoismaa ei kuulu Euroon !

-Ruotsalainen halusi osttaa __yhden Euro hevosen ,

-joutui antaman yhdestä Euro hevosesta 9 kpl Ruotsalasia hevosta ,sanoi ei käy !

- EY tuo vain ,Työtömyyttä ,Kurjuutta, ,Köyhyyttä ,Leikkauksia ,Hyvin vointivaltion tuhon.


Vieras

#36

25.03.2015 06:16

täyttä asiaa !
Juha Keltti

#37 Re: Re:

25.03.2015 09:35

#11: Juha Keltti - Re:  

 Ennen vaaleja pyrimme lähettämään tämän mahdollisimman monelle ehdokkaalle ja pyydämme heidän kannanottoaan. Voit lähettää adressin kokonaisuudessaan ja pyytää laittamaan vastauksen adressin tapahtumasivulle, jonka linkki on adressin alla.


Vieras

#38

25.03.2015 13:45

Tarvitsemme valtiollista, teollisuuteen suunnattua investointiohjelmaa!

Vieras

#39 Re:

25.03.2015 16:30

Mihin teollisuuden alaan ajattelit yhteiset rahat laittaa? Paperi, metalli? Olisko puhelimet, vai kemian teollisuus? 


Vieras

#40

25.03.2015 19:11

Suomi ja suomalaiset tarvitsevat työtä ja työpaikkoja. Leikkauspolitiikalla niitä ei saada.
Ääni Muutokselle

#41 Miksi näin eduskuntapuolueiden edustajat?

27.03.2015 21:01

abcdef abcdef

Miksi eduskuntapuolueet leikkaavat vain köyhiltä ja keskituloisilta? Keskusta, Kokoomus ja Demarit ovat pahimmat! Vanhukset, eläkeläiset, opiskelijat, työttömät, tavalliset työssäkäyvät ihmiset, lapsiperheet - meiltä leikataan aina. Miksi eduskuntapuolueet eivät leikkaa rikkaimmilta?!  Suurfirmoja tuetaan kaikkein eniten, pienyrittäjien annetaan kuolla firmojensa mukana….  Suurfirmojen rahat valuvat veroparatiiseihin, eikä sitä haluta estää, MIKSI? Miksi Suomi ei saa verotuloja ulkomaisilta hoivafirmoilta, esim. Attendon rahat menevät veroparatiiseihin ja Sote-uudistusten sekä TTIP-sopimusten voimaanastuttua jenkkifirmat valtaavat maamme. Miten käy silloin kansalaisten?
Miksi työtön vaikka hänen ansiosidonnaisensa olisi pieni, joutuu silti maksamaan veroja vähintään 20 %?!  Miksi päättäjämme eivät ole säätäneet omaisuustuloista saatavaa veroa, joka olisi porrastettu progressiivisesti, kuten työn verottaminen?  
- Vastaus kaikkiin em. on: Koska kaikki eduskuntapuolueet todellisuudessa ajavat kaikkein rikkaimpien etua ja koska ne mieluummin puolustavat EU:n talouselämän huipulla olevia kuin Suomen kansaa.


Vieras

#42

27.03.2015 21:41

Asiaa! Irti EUsta ja eurosta. Suomen itsemääräämisoikeus on palautettava. On käynnistettävä kansallistamisen ohjelma, jolla luodaan työtä ja toimeentuloa.
ops69

#43

28.03.2015 02:09

Adressin aloittaja on kuutamolla. Leikkauspolitiikkaa ei ole edes aloitettu ja julkiset investoinnit eivät korjaa maan taloutta. Leikkauksia on nyt pakko tehdä. Muutoin myöhemmät leikkaukset kirpaisee vielä rajummin.


Vieras

#44

28.03.2015 08:42

Adressissa on oikean suuntaiset tavoitteet. Yhteiskunta elää ja kehittyy työläisten työn tuloksella. Nyt on edessämme aika, jolloin työläiset tulevat antamaan suunnan politiikalle.
Yksi monien puolesta

#45 Re: Re: Tietääkö ihmiset, miksi ylipäätään Suomessa joudutaan leikkaamaan?

28.03.2015 19:40

#18: - Re: Tietääkö ihmiset, miksi ylipäätään Suomessa joudutaan leikkaamaan? 

 Vastausta en ihan ymmärtänyt, mutta ehkä se ei ollut tarkoituskaan. Kreikan tukirahatkin ovt menneet ikävä kyllä ihan muualle kuin köyhille kreikkalaisille, heistähän monet ovat ahdingossaan jopa polttaneet itsensä kuoliaaksi kadulla.
EU-jäsenmaksut kaksinkertaistettiin juuri viimevuotisesta. Lisäksi joudumme joka kuukausi tukemaan euroa summan ollessa pahimmillaan jopa yli 1 miljardi € = 1 000 000 000 €!
Tuemme myös meitä rikkaamman Iso-Britannian jäsenmaksujen maksua vaikka kyse on meitä rikkaammasta maasta! Onko mitään järkeä!

Jos emme olisi EU:ssa, Suomessa ei nyt tarvitsisi leikata mitään!


Vieras

#46

29.03.2015 03:37

Koska vain elvyttämällä turvataan tasavertaiset palvelut sekä katkaistaan työttömyyden kasvu.

Vieras

#47

29.03.2015 11:26

koska suomi pitää saada nyt kondikseen vaikka velkarahalla

Vieras

#48

30.03.2015 13:13

Koko ajan on elvytetty, lainan otto on elvyttämistä. Joka sekunti "elvytetään":http://velkakello.fi/

Viime vaalikaudella elvytettiin 20 000 000 000 eurolla. Tätä kirjoittaessa on nyt elvytetty

96 328 579 338 eurolla....


Vieras

#50

07.04.2015 20:28

Ajattelu on aitoa keynesiläisyyttä tai jälkikeynesiläisyyttää, korosta kansantaloudessa kysynnän merkitystä.