EI! synnytysten lopettamiselle Oulaskankaalla.

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista EI! synnytysten lopettamiselle Oulaskankaalla..


Vieras

#126

27.10.2013 12:57

Kaikki kuusi lastani ovat syntyneet Oulaskankaalla. Erittäin hyvä kaikin puolin.

Vieras

#127

27.10.2013 20:04

Hei. Jättää syynnytysosasto.
kirstu

#128 Hei!

28.10.2013 14:22

Miksei minun nimeäni näy tuossa adressia vaikka allekirjoitin sen?vai eikö se näy itselle mutta muille näkyy

Vieras

#129 Re: Hei!

28.10.2013 15:19

#128: kirstu - Hei!

Oletko käynyt katsomassa sähköpostissasi, jossa allekirjoituksen vahvistuspyyntö?


Vieras

#130

31.10.2013 14:06

Saisiko ne kätilöt maakuntiin, jos ei kerran lähisairaalassa voi synnyttää? Ouluun täältä 160 km, Oulaisiin 50 km.

Vieras

#131 Re:

31.10.2013 14:18

#114: - Jos Oulaisten synnäri meinataan tosissaan lopettaa, niin ensihoitajista tulee meille pitkänmatkalaisille uusia kätilöitä.

Ei tule ainakaan kokeneita kätilöitä. Kilpailutus ratkaisi Sievissäkin, että erittäin kokeneet vaihdettiin vasta untuvia pöllyyttäviin ensihoitajiin.

Ja minkähän takia tätä perustellaan turvallisuudella? Kotisynnytyskin on turvallisempaa kuin tienpäällä synnytys.


Vieras

#132

01.11.2013 23:06

Tyttäreni on syntynyt Oulaskankaalla ja siellä suunnaklla tarvitaan synnytysosastoa. Koska nytkin jo osa synnytäjistä synnyttää taXiin pitkien välimatkojen takia.

Vieras

#133

03.11.2013 06:44

Alasajo pitää lopettaa !
Pidetään kiinni

#134

03.11.2013 22:23

Kaksi synnytystä Oulussa ja kaksi Oulaskankaalla, siis kokemusta on. Oulussa olin yksin ja niin oli moni muukin... Oulaskankaalla tunsin olevani hyvässä hoidossa. Kaikki sopivan lähellä, sai neuvoja, tukea ja rohkaisua, yksinäisyyden tunnetta ei ollut.

Vieras

#135

04.11.2013 07:43

Onko äärimmäisyyksiin viety turvallisuusvaatimus sen väärtti, että sadat synnyttäjät kuljetaan pitkiä matkoja ja samalla vaarannetaan koko Oulaskankan sairaalan olemassaolo. Sillä ei tietysti ole mitään merkitystä, että useat synnyttäjät kokevat ylimääräistä sterssiä pelätessään autoon synnyttämmistä. Tärkeää lienee vain talousasiantuntijoiden lakelmat, joissa periferian kansalaiset ovat vain kustannustekijöitä. Ilmeisesti " terävän pään" tavoitteena on saattaa suuri joukko kansalaisia jonottamaan " Raatteentieksi" kutsutun yhteispäivystyksen kaltaiseen sietämättömään olotilaan. Rahan valta ja loputon keskittäminen ovat tämän päivän vaikeuksien syy ja seuraus.
Nopea synnyttäjä

#136

04.11.2013 08:21

Esikoiseni synnytys oli niin nopea, että ehdimme olla neljän kilometrin päässä olevassa sairaalassa ainoastaaan kaksi tuntia ja vauva oli maailmassa. Kivunlievitystä en ehtinyt saamaan. Jos seuraava synnytykseni etenee samaa kaavaa, hirvittää, jos joutuu matkustamaan Ouluun asti sadan kilometrin matkan. Itse olen kuullut Oulaskankaasta vain positiivista palautetta, ei saa lakkauttaa!!

Vieras

#137

07.11.2013 14:25

Olen synnyttänyt Turussa ,Oulussa ja Oulaskankaalla.Oulaskangas on ehdottomasti paras,lämminhenkisin,turvallinen ja kehittynyt koko ajan vain parempaan suuntaan.
Minttu

#138 Ouluun menen vaikka Oulaskangas olis lähempänä

08.11.2013 07:09

Turhaa te Oulua parjaatta. Mut joka asiastahan son kitistävä. Mut itse en koe että Oulaskankaalla olisin turvallisissa käsissä. Oulussa on tehohoito heti saatavilla ja ammattiatito kohdallaan.
Kärsikää siat

#139

08.11.2013 17:57

"Tilastojen mukaan vuosittain yksi vastasyntynyt tuhannesta (1/1000) tarvitsee välitöntä lasten-lääkärinhoitoa. Onko tämä riittävä ja perusteltu syy siirtää loput 999 synnyttäjää synnyttämään yliopistosairaalaan?"

Kyllä on. Vai tuotaisiinko se yksi tuhannesta sinun kotiisi kuolemaan?

Kehä kolmosen ulkopuolella väki vähenee radikaalisti useita kymmeniä vuosia. Siinähän ruikutatte, ellette sitten lisää kokonaislapsilukua tuplasti ja maahanmuuttoa radikaalisti. Kun kummastakaan ei näemmä landella tule mitään, KÄRSIKÄÄ!!!!! Äääähhäh!

Vieras

#140 OYS - OAS

08.11.2013 21:20

Voi hyvää päivää! Ei Oulaskangas ja OYS poissulje toisiaan, vaan täydentävät toisiaan. Molempia tarvitaan. Molemmissa on varmasti ammattitaitoinen henkilökunta. Mutta matalan riskin synnytyksiä ei tarvitse hoitaa yliopistosairaalassa, joka on nyt jo ruuhkainen. Ruuhkaisimpina aikoina nyt jo välillä synnyttäjiä ohjataan puhelimessa Oulaisiin synnyttämään. Ja faktaa on, että kun synnyttäjiä on enemmän, mitä synnytyssaleja, joudutaan synnytyksen kulkuun puuttumaan ilman lääketieteellistä syytä. Ja se ei ole kätilöiden ammattitaidon puutetta, vaan pakon sanelema asia! Mm. tällaisen synnyttäjien hoidon lisääntymistä vastaan kannattaa tämä adressi allekirjoittaa.

Vieras

#141

10.11.2013 07:03

synnytyssairaala jatkossakin Oulaskankaalla

Vieras

#142

11.11.2013 04:00

Itse kerkesin olla Oulaskankaalla kolmannessa synnytyksessä 25 minuuttia kun vauva syntyi. Vauvalla oli napanuora kaulan ympäri mutta onneksi oli kokeneet kätilöt apuna ja he hoitivat tilanteen parissa minuutissa. Vauvalle ei tullut tilanteesta mitään vahinkoa.

Onneksi en synnyttänyt omassa autossa/taksissa kätilönä maallikko... Ei olisi välttämättä vauva selvinnyt.


Vieras

#143

11.11.2013 08:28

Voisiko adressiin lisätä myös sen, että kuinka monen olisi pakko miettiä asuinpaikkaa uudestaan jos synnytykset Oulaskankaalla lakkautetaan. Ja todella lähteä lähelle sairaalaa. Itselle yksi muuttamisen kriteeri aikanaan oli ettei sairaala saa olla yli puolen tunnin päässä koska synnytykseni ovat todella nopeita. Minun ainakin olisi pakko lähteä tältä seudulta. Osa syntynyt 3 vkoa ennen ja osa 2 vko yli. Missä ihmeessä viettäisin sen 5 viikkoa??

Vieras

#144

23.11.2013 18:49

Oulaskankaan synnytysosasto on ehdottomasti säilytettävä. Eivät uudelleensynnyttävät ehdi sairaalaan (Ouluun, Kokkolaan)täältäkaukaa ajoissa ja silloin on vaarassa niin lapsi kuin äitikin. ooulaskangas on lämmin ja turvallinen paikka synnyttäjälle ja lapselle.

Vieras

#145

29.11.2013 10:04

Oulaskangas tulee säilyttää ettei synnytysmatkat pitene liikaa!

Vieras

#146

10.12.2013 09:36

Pitkien matkojen takia synnyttäjät joutuvat myös eriarvoiseen asemaan esimerkiksi kivunlievityksen suhteen.

Vieras

#147 äiti ja tyvär kiittää

27.12.2013 21:16

Itse synnytin oulaskankaalla vuosi takaperin hätä sektiolla ja kaikki meni mainiosti terve tyttö ja meleko terve äitiki ;) viikot oli 36, joten sain jäädä oulaskankaalle. Pari päivää supisteli ja aukesin, hitaasti, mutta varmasti, kunnes meni lapsivedet ihan luonnollisesti ja sen jälkeen sydän äänet heittelikin ja sitten mua vietiin saliin. Eli jos oisin mennyt ensi tarkastukselle pikku supistusteni kanssa ouluun ja niin varhaisessa vaiheessa, olisiko minua uskottu vai lähetetty kotiin niin kuin nytkin aluksi, vai olisiko minut otettu useaksi päiväksi ouysiin makaamaan ihan varmuuden vuoksi? empä usko niimpä en tiiä oltasiinko me kumpikaan tässä jos ei oulaskankaalla ois onnistunu synnyttään. itse jäin nimittäin vuotamaan leikkauksen jälkeen verta ja sain 8pss siirtona... että kaikki ei menny ihan oppikirjan mukaan mutta suuri kiitos kuuluu oulaskankaan kätilöille ja synnärin henkilökunnalle. :) KIITOS KAIKILLE.

Vieras

#148 Vieras

08.05.2014 10:32

Oulaskankaan synnytysosastoa ei saa lopettaa!
klö

#149 Re: Re: Oulaskankaalla opiskelijana.

04.07.2014 10:55

#107: - Re: Oulaskankaalla opiskelijana.

Parhaat muistot opiskeluaikojeni kätilöharjotteluista ovat Oulaskankaalta! Hyvää ohjausta monipuolisessa työympäristössä. Synnyttäjien toiveet huomioitiin hienosti ja juurikin jakkara- ja vesisynnytykset olivat ainutlaatuisia! Kiitos <3