EI! synnytysten lopettamiselle Oulaskankaalla.

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista EI! synnytysten lopettamiselle Oulaskankaalla..


Vieras

#76

06.10.2013 18:30

Allekirjoittanut saanut synnyttää kolme ihanaa lasta Oulaskankaalla sektiolla. Tiedän siis mitä puolustan.

Vieras

#77

07.10.2013 04:49

Miksi viedä hyvin ja edullisesti toimiva yksikkö muualle?

Vieras

#78

07.10.2013 04:58

Loppu hullutuksille, ihmishenkien vaarantamiselle, kulujen lisäämiselle olemattomien säästöjen varjolla... Tervettä järkeä päätösten tekoon!
topsu

#79

07.10.2013 06:48

miksi pitäis synnyttää tehtaassa.kun tarjolla on turvallinen ja kotoinen paikka.
hyvä ja innostunut pätevä henkilökunta ..
Alkuvuosina pitkään työskennelleenä ja asiakkaanaki olleena vain hyviä kokemuksia Oulaskankaan Synnäristä..


Monesti äidiksi tullu

#80 Oulussa on hyvä synnyttää

07.10.2013 09:40

Pysykää te vaan siellä Oulaisissa ni me saadaan rauhassa synnyttää Oulussa ni ette ole täällä kitisemässä. Oulussa on hyvä ja osaava henkilökunta. Eikä mitään valittamista ole ollut. Apua on saanut silloinkuin on tarvinnu ja saanu olla rauhassa jos on tahtonu. Ihan turhaa te Oulua parjaatta. Mä saisin valita kumpaan menen kun asun ihan rajantuntumassa mutta mieluummin Ouluun ni siellä on tehohoito lähellä ja lääkkeet heti saatavilla. En kokenu olevani turvassa Oulaisissa.

Vieras

#81

07.10.2013 12:43

Tarkoituksena turvallisuuden lisääminen, lopputulos päinvastainen.

Vieras

#82

07.10.2013 14:42

ei missään nimessä synnytyksiä pois Oulaskankaalta.Oulaskangas on paras paikka tehdä lapsia, pieni ja "kodinomainen"tunnelma ja henkilökunta parasta mahdollista. ystävällistä , auttavaista ja heillä on kuitenkin kiireestä huolimatta aikaa potilaille.uskon että suurin osa nuorista ja varttuneemmasta synnyttäjästä haluaa jatkossakin matkata Oulaskankaalle.päättäjät käyttäkää järkeä elekää tuijottako "silmät sokkona" vain euroja!!

Vieras

#83

07.10.2013 18:13

Itse synnytykset oulaskankaalla ja oyksissa kokeneena,annan 100% tuen oulaskankaalle!! Tsemppiä ihanalle henkilökunnalle :)
mira

#84 OYS vastaan oulaskangas

09.10.2013 05:05

Kummassakin synnyttäneenä ei ole epäselvyyttä kumpi on parempi. Tietenkin oulainen. Oys:sa synnyttäminen on kuin tehokanala toimintaa, asiakasta ei kuunnella, virheitä tulee sen takia kun synnytyksiä yritetään jouduttaa. Oulaisista mielikuva vain positiivinen, rauhallinen, pieni ja asiantunteva henkilökunta, joka kuuntelee potilasta. Pieni on kaunista, ja iso on kallista!

Vieras

#85

09.10.2013 08:21

Milloin meiltä synnyttäjiltä kysytään mielipidettä? Miksi raha kaiken ratkaisee?
kaksi Raahessa, kolmas Oulussa ja sinne jatkossakin

#86 en allekirjoita

09.10.2013 14:04

Oulaisten väki oli kärkijoukkona sulkemassa Raahen synnytysosastoa. Minulla nyt vaihtoehto mennä Ouluun tai Oulaisiin kun seuraava syntyy. Raaheen olisi ollut 5min matka, molempiin kahteen tunti. Ouluun lähden.
Kannattaa ottaa asioista selvää, eikä puhua kuulopuheiden perusteella

#87 Re: en allekirjoita

09.10.2013 14:50

#86: kaksi Raahessa, kolmas Oulussa ja sinne jatkossakin - en allekirjoita

Oulaskankaan sairaala ei ollut Raahea sulkemassa, joten faktatietoa peliin! Raahe loppui teidän omien anestesialääkäreiden pyynnöstä, kun heitä ei ollut riittämiin. Oulaskankaalla ei ollut asian kanssa mitään tekemistä.


Vieras

#88

09.10.2013 16:25

Minä en ainakaan halua lähtä mihinkää ouluun synnyttään, mielummin synnytän oulaskankaalla kun sinne sentäs kerkee synnyttään h-hetkellä paremmin ku jonnekki yli sadan kilometrin päähän.

Vieras

#89

09.10.2013 18:06

Tämä tuntuu tosi kehnolta asialta niin Oulaskankaan kuin koko Oulun Eteläisen kannalta. Onko tarkoitus, että kaikki suomalaiset lapset syntyvät tulevaisuudessa suurissa yksilöissä,jotka ovat paljon rauhattomampia ja tehottomampia kuin pienet osastot. Jos nykyinen suuntaus jatkuu, niin toivoisin, että päätöksestä vastuussa olevat kertoisivat muitakin perusteita kuin pelkät taloudelliset syyt. Nyt ilmeisesti Brysselin määräykset ovat tärkeämpi syy kuin lasten etu.
Klö

#90

09.10.2013 21:10

Jos nuo matkasynnytysten määrä maassamme oli viime vuonna 70, niin lakkauttamalla synnytysyksiköitä ja erityisesti lakkauttamalla synnytystoiminta Oulaskankaalla, tuo lukema tulee tuplaantumaan ellei triplaantumaan. Miten ihmeessä pelastuslaitoksen resurssit ja taidot tulevat riittämään? Ja moniko pieni ihmisen alku saa pysyviä vammoja tai jopa menehtyy, moniko lapsi jää mahdollisesti ilman äitiä?

Vieras

#91

10.10.2013 06:21

miksi kaikki hyvä pitää lopettaa,tärkein asia lapsen syntymä on niin iso asia,että sen toivoisi tapahtuvan tutussa turvallisessa paikassa.missään nimessä ei saa lopettaa näin hyvää asiaa,miehetkö tämän asian päättää,naiset pitäkää puolenne tässä asiassa.

Vieras

#92

10.10.2013 11:52

Minäkin olisin synnyttänyt matkalle, jos Ouluun tai Kokkolaan asti olisi pitänyt ajaa. Aviomies huokaisi helpotuksesta Oulaskankaan kohdalla. T. 8 min sairaalassa ja vauva syntyi
Pirjo Huusko

#93

10.10.2013 14:42

Oulaskankaalle en ole vielä päässyt synnyttämään, mutta koska OYSissa kätilöiden on aivan pakko saada tehdä perusteettomia lääketieteellisiä toimenpiteitä synnyttäjälle vastoin synnyttäjän halua niin tämän kolmannen todella menen synnyttämään OASiin.
Kaksi lasta olen OYSissa synnyttänyt ja ensimmäinen meni täysin pieleen kätilöiden toiminnan vuoksi. Toisenkin kanssa sain oikeasti tapella kätilöiden kanssa toimenpiteistä ja selittää etteivät ne ole millään tavalla tarpeellisia vaan pikemminkin jopa haitallisia! Mieluiten synnyttäisin kotona, mutta kätilöä olisi hyvin vaikea saada kotiin (sen turvan kuitenkin kaipaisin) niin seuraavaksi paras on ajaa 100km kauemmas ja mennä OYSin sijasta OASiin!
äiskä
Vieras

#94

10.10.2013 18:42

Olen synnyttänyt OYS:ssa, Raahessa sekä OAS:ssa.
Olen tyytyväinen,että kaikki lapseni saivat syntyä turvallisessa ympäristössä!!
-Sain itse vaikuttaa synnytyksiini OAS:ssa, josta olen hyvin onnellinen. Minua kuunneltiin. Kiitos teille kätilöt ja lääkärit.
-Muualla olin yksi äiti muiden joukossa. Monesti oli avuton olo, kun ei vain voinut mitään itse hitaalle, käynnistymättömälle, yliaikaiselle raskaudelle. T:Kokemuksia monista synnytyksestä ja sektioista.


Vieras

#95

10.10.2013 19:30

Ei

Vieras

#96

11.10.2013 06:00

Meille syntyi Oulaskankaalla 2008 huonokuntoinen Dovwn- tyttö. Tyttö syntyi hätäsektiolla ja sai hätäkasteeen ja lähti heti sen jälkeeen Oulun yliopistolliseen sairaaalaan teholle. Meille ei paljon luvattu tytön henkiinjäämiseksi, mutta nyt meillä on erittäin touhukas 5-vuotias Down- tyttö.


Vieras

#97

11.10.2013 08:49

Itse en olisi mitenkään ehtinyt Ouluun tai Kokkolaan!

Vieras

#98

12.10.2013 04:54

Järjetön ajatus siirtää vuositasolla n. 1000 synnytystä valmiiksi ruuhkaiseen paikkaan 100km kauemmaksi???
Hessu

#99

12.10.2013 05:03

Snnytyksiä ei voi siirtää ainakaan Ouluun, koska henkilökunnan työpaineet tulevat sietämättömiksi.

Vieras

#100

12.10.2013 06:12

Itse myös siellä lapseni synnyttäneenä sanon että palvelu oli ihana ja mahtawinta oli että oikeesti synnytystapa mahollisuuksia oli monia ja se oli todella helpottavaa, kiitos loppuviimein altaan <3