EI JÄÄHALLIA LAPPEENRANNAN KESKUSTAAN

EI JÄÄ HALLIA LAPPEENRANNAN KESKUSTAAN

2020-01-05 17:06:28

Hei kaikki lappeenrantalaiset,

Adressissamme on jo lähes 400 allekirjoitusta! Mukaan ehtii vielä. Viedään yhdessä sanaa adressista eteenpäin ja saadaan lisää nimiä tärkeän asian puolesta. Kaikki mukaan!

What do you want to do ?
New mailCopy

Risto Liimatainen, Lappeenranta

EI JÄÄ HALLIA LAPPEENRANNAN KESKUSTAAN

2019-12-06 12:03:07

Hyvät ystävät!

Adressimme - EI JÄÄHALLIA LAPPEENRANNAN KESKUSTAAN - on saanut jo 310 allekirjoittajaa. Kiitoksia kaikille, jotka olette allekirjoittaneet sen. Lukuisat terävät kommentit ja älykkäät perustelut, joita allekirjoittajat ovat esittäneet, osoittavat selkeästi, millaisia ongelmia keskustaan tuleva jäähalli aiheuttaisi. Monet toteavat muun muassa keskustahankkeen korkean hinnan pakollisine parkkihalleineen ja liikenteen ruuhkautumisen satojen jopa tuhansien autojen "rynnätessä" keskustaan, valtavan rakennuksen  aiheuttaman kaupunkikuvan pilaaantumisen pysyvästi sekä hallin huolto- ja ylläpitotöiden vaikeuden ja kalleuden keskustaympäristössä. Lisäksi Lappeenrannan tavoitteena oleva ajatus "vihreästä kaupungista" kärsisi merkittävästi.

Paras ja taloudellisesti edullisin paikka hallille olisi allekirjoittajien mielestä nykyisen jäähallin lähellä Kisapuistossa tai jossakin muualla keskustan ulkopuolella.

Uhka, että jäähalli sijoitetaan keskustaan, on yhä selvemmin olemassa. Kaupungin päättäjät näyttävät olevan keskustan kannalla. Mutta vielä kannattaa yrittää vaikuttaa päättäjiin, ettei halli tulisi keskustaan. Siksi toivon, että levitämme yhä tietoa adressista saadaksemme lisää allekirjoittajia.

Tarkoitus on, että ensi vuoden alkuviikkoina esitämme adressin allekirjoittajien perustellun ja vakuuttavan vetoomuksen Lappeenrannan päättäjille, ettei jäähallia rakennettaisi kaupungin keskustaan.

Risto Liimatainen, Lappeenranta