Kotihoidon tuen jakaminen perheiden päätettäväksi

Ota yhteyttä adressin tekijään

Mielenosoitus

2013-11-26 19:18:16

Hei!

Muistutuksena vielä, että Lapsiperheiden etujärjestö ry:n mielenosoitus järjestetään huomenna keskiviikkona 27.11.2013 klo 11.30 Senaatintorilla valtioneuvoston linnan edustalla. Adressi "Kotihoidon tuen jakaminen perheiden päätettäväksi" luovutetaan kyseisessä tilaisuudessa. Kaikki kynnelle kykenevät mukaan! Lapsille on ilmapalloja ja pillimehua.

Tapahtuman Facebook-sivut löytyvät osoitteesta: https://www.facebook.com/events/406224939507346/permalink/408202969309543/

Hallitusta heräteltiin myös videoklipillä: "Miksei ne kysy lapsilta?" Käy katsomassa video You tubessa: http://www.youtube.com/watch?v=NT7wfEVujps&feature=share

Kiitos kaikille adressin allekirjoittamisesta ja jakamisesta!

Mielenosoitus

2013-11-22 09:59:53

Hei!

Nyt mielenosoituksen päivä on varmistunut. Lapsiperheiden etujärjestö Ry järjestää mielenosoituksen "Kotihoidon tuen jakaminen perheiden päätettäväksi" keskiviikkona 27.11.2013 klo 11.30 Senaatintorilla Valtioneuvoston edessä. Koko hallitus on kutsuttu vastaanottamaan mielenilmausta ja adressia. Kellonaika saattaa vielä elää riippuen, mihin aikaan hallitus pääsee paikalle. Valtioneuvoston yleiskokous kuitenkin klo 12. Myös media on kutsuttu paikalle.

Tässä linkki tapahtuman Facebook-sivuille: https://www.facebook.com/events/406224939507346/?ref_newsfeed_story_type=regular

Tervetuloa osallistumaan!

Ajankohtaista asiaa adressista

2013-11-19 11:33:18

Hei!

Muutama tiedotusasia adressista ja kotihoidon tukea puolustavasta kamppanjasta:

1) Adressi on avattu uudelleen noin viikoksi, sillä sen luovuttamisajankohta on siirtynyt marraskuun lopulle. Kertokaa adressista vielä eteenpäin ja jakakaa sosiaalisessa mediassa.

2) Lapsiperheiden Etujärjestö Ry on järjestämässä mielenosoitusta Helsinkiin marraskuun lopulla. Laitan tietoa tarkemmin ajankohdasta sen varmistuttua. Mielenilmausta vastaanottamaan on tulossa peruspalveluministeri Huovinen. Adressi luovutetaan tässä tilaisuudessa ministerille. Moni on laittanut minulle postia ja toivonut mielenosoitusta. Mielenosoitukseen kaivataan osallistujia! Nyt on mahdollisuus saada asialle näkyvyyttä ja puolustaa nykyisen muotoista kotihoidon tukea.

3) Lasten ja perheiden näkökulmaa halutaan viedä hallitukselle kuultavaksi vielä konkreettisemmin. Lapsiperheiden Etujärjestö on tekemässä tällä viikolla pienimuotoista elokuvaa, jossa perheet voivat kertoa lyhyesti omista tarpeistaan ja toiveistaan kotihoitoon ja kotihoidon tukeen liittyen. Videoon etsitään vanhempia ja lapsia. Jos kiinnostuit, ota yhteyttä Lapsiperheiden etujärjestön hallituksen puheenjohtajaan Roberta Fabritiukseen sähköpostilla: rfabritius(@)gmail.com.

Yhteistyöterveisin, Elina Kastepohja

Adressin eteenpäin toimittaminen

2013-10-24 20:14:17
Hei!

Adressi "Kotihoidontuen jakaminen perheiden päätettäväksi" on kerännyt hyvin nimiä, to 24.10. 17 358 allekirjoitusta. Adressi on avoinna vielä viikon ajan ja se suljetaan pe 1.11. Adressi lähetetään sulkemisen jälkeen peruspalveluministeri Susanna Huoviselle.

Vielä on siis aikaa vinkata tuttaville adressista. Kiitos kaikille allekirjoittaneille.

Terv. Elina Kastepohja

Päivityksiä

2013-09-01 08:02:09

Hei kaikki!

1) Olen saanut paljon palautetta virheellisestä otsikosta. Otsikko on korjattu varsinaiseen adressiin, joten voit huoletta kirjoittaa nimesi. Virhe näkyy kuitenkin edelleen adressin www-osoitteessa ja siksi mm. Facebook-linkissä ja kommenttipalstan otsikossa. Olen pyytänyt ylläpitoa korjaamaan adressin osoitteen, joten odotellaan nyt sitä.

2) Adressiin on lisätty näkökulmat puolisoiden välisistä tuloeroista ja yrittäjien ongelmista jäädä hoitovapaalle.

3) Olen saanut myös paljon kyselyitä kansalaisaloitteen tekemisestä. Mielestäni kansalaisaloitetta ei kannata ainakaan vielä tehdä, koska kyse ei ole lainmuutoksesta vaan hallituksen esityksen vastustamisesta. Hallituksen esitys ei ole vielä tullut lainvoimaiseksi ja sitä tarkennetaan marraskuussa. Koetetaan saada viesti perille esityksen aiheuttamista ongelmista ennen kuin siitä laki tehdään.

Kiitos kaikille adressin levittämisestä ja yhteydenotoista!