Anjalan koulun puolesta

Kouvolan kaupunginhallitus on käsitellyt kokouksessaan 2.5.2016 kouluverkoston supistamista. Kouvola kaavailee viiden koulun lopettamista. Lakkautettavat koulut olisivat Ummeljoen koulu, Tehtaanmäen koulu, Pilkanmaan koulu, Hirvelän koulu ja Anjalan koulu. Anjalan koulu menisi kiinni aikaisintaan syksyllä 2018.

Me kyläläiset haluamme ehdottomasti säilyttää koulun kylällämme ja antaa lapsillemme mahdollisuuden käydä tulevaisuudessakin koulua lähellä ja turvallisesti. Anjalan koulun opetus on erinomaista ja pelkän opetuksen lisäksi koulun sali on monipuolisen harrastustoiminnan käytössä.

Mielestämme jokaisessa elävässä kylässä on oltava oma koulu, kyläkoulu on kylän elinehto!

Me allekirjoittaneet; kyläläiset, oppilaat ja heidän vanhempansa tulemme kaikin voimin vastustamaan koulun lopettamista nyt ja tulevaisuudessa!

Allekirjoittamalla adressin, tuet samalla aatetta kaikkien kyläkoulujen säilymisen puolesta!

Tuestanne kiittäen,

Anjala Elää -yhdistys ry
Anjalan koulun vanhempainyhdistys

Edit:

Kouluverkosto otettiin uudelleen käsittelyyn toukokuussa kaupunginvaltuustolle luovutetun adressin jälkeen.
Lasten ja nuorten lautakunnassa asia tullut nyt syyskuussa uudelleenkäsittelyyn, 21.9. kokouksessa lautakunta päätti laittaa päätösehdotuksen uudelleenvalmisteluun. 19.10. lautakunnan kokouksessa tehdään päätös annettujen esityksien pohjalta. Näitä ovat ainakin 21.9. kokouksessa esitetty (Inkeroisiin uudisrakennus Yhteiskoulun yhteyteen, johon tilat myös Tehtaanmäen koululle) ja uudisrakennus nykyisen Anjalan koulun kiinteistön tilalle.

Tällä adressilla haluamme nyt esittää tahtomme saada Anjalaan uusi koulurakennus ja näin säilyttää koulu Anjalassa!

Anna Peltola / Anjala Elää -yhdistys ry    Ota yhteyttä adressin tekijään