Ei Hirvensalon uutta siltaa Uittamon puolelle Katariinanlaaksoon!

Turun kaupunki suunnittelee rakentavansa Katariinanlaaksoon, upean virkistysalueen yhteyteen uuden siltayhteyden Hirvensaloon Myllynsillan ruuhkien helpottamiseksi. Tämä heikentäisi huomattavasti Katariinanlaakson virkistysalueen (luonnonsuojelualue, Uittamon uimaranta, yleisesti käytetty Turun ainoa koiraranta...) viihtyvyyttä ulkoilupaikkana ja toisi mahdollisesti haittavaikutuksia myös luonnonsuojelualueelle joka sijaitsee aivan suunnitellun sillan läheisyydessä. Puhumattakaan siitä että uusi silta ohjaisi liikenteen joka tapauksessa itse ruuhkatielle.

Tästä Turun kaupunki tekee periaatepäätöksen maaliskuun loppuun mennessä. Tästä ollaan oltu aivan liian hiljaa, infoa on annettu Uittamon asukkaille mutta entäs kaikki virkistysalueella muuten aktiivisesti käyvät? Nyt äkkiä tieto liikenteeseen, sillä tästä asiasta tehdä päätös mielipiteiden perusteella!

Vaihtehtoisesti silta voidaan rakentaa sataman puolelle, eikä Katariinanlaaksoon, jossa on jo valmiiksi tehdasrakennusta puolin ja toisin. Myöskin silta auttaisi siihen, että hirvensalon asukkaiden ei tarvitsisi enää ajaa keskustan kautta päästäkseen toiselle puolelle kaupunkia ja olisi näin paljon hyödyllisempi, hirvensalon asukkaille ja keskustan ruuhkautumista vastaan.

Sillan rakentamiseen vaikuttaa valitusten määrä. Tällä adressilla pyrimme saamaan asioita ihmisten tietoon, mutta suosittelisin että kävisitte tätä linkkipolkua pitkin tekemässä valituksen suoraan Turun kaupungille:

http://www3.turku.fi/ympakaavi/sivut/Ka ... =Kaavahaku
-> Vireillä olevat yleis- ja osayleiskaavat
--> Hirvensalon osayleiskaavan tarkistus eli Hirvensalon täydennysosayleiskaava
(Tästä kun rullaat alaspäin löydät linkin "Kerro mielipiteesi")