Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen

Kommentoitu viesti

etu-töölön eläkeläinen

#192 Re: Re: Re: Re: Pyöräteitä on suunniteltu kohta kolme vuotta

22.02.2013 10:24

#191: Marja Rajala - Re: Re: Re: Pyöräteitä on suunniteltu kohta kolme vuotta

Adressin nimi on mielestäni ollut harhaanjohtava, suurin osa allekirjoittaneista sekä kommentteja lähettäneistä on meitä Töölöläisiä,  joita nämä Mechelinkadun muutokset tulevat koskettamaan!En ota kantaa pyörä-/autoteihin, mutta raitiovaunu 8:n Caloniuksenkadun pysäkin siirtoa en todellakaan tajua, ainoa pysäkki, joka todella on käytössä. Samoin uudet istutettavat puut , kävin katsomassa Marian sairaalan pysäkillä, ovat todella "liikuttavia". Onko todella niin, että tuo upea Mechelinkadun "bulevardi" on tarkoitus parturoida ja sitten istuttaa nuo uudet tilalle ? Samoin en myöskään ymmärtänyt, että tarvitaan kaksi pyörätietä: toinen kulkee Mechelinkatua pitkin ja toinen Merikannontiellä. Tuo puiden parturointi on ilmeisesti aloitettu sieltä Kesäkadun ja Kivelän kadun väliltä Mechelinkadulla, uudet ovat  jossain vaiheessa sinne ilmestyneet!

 

Vastaukset

Surkeaa suunnittelua

#193 Re: Re: Re: Re: Re: Pyöräteitä on suunniteltu kohta kolme vuotta

2013-02-22 11:00:29

#192: etu-töölön eläkeläinen - Re: Re: Re: Re: Pyöräteitä on suunniteltu kohta kolme vuotta 

Asia koskee kyllä töölöläisten lisäksi myös tuhansia muita pääkaupunkiseudun asukkaita, jotka käyvät töissä Töölössä, Ruoholahdessa tai Espoossa tai kulkevat Mechelininkadun kautta joukkoliikenteellä tai omalla autolla jompaankumpaan suuntaan. Ei ole yhdentekevää, miten Mechelininkadun liikenne sujuu, lisääntyykö vai väheneekö autoliikenne joukkoliikenteen jatkuvan heikentämisen vuoksi ja tuleeko Mechelininkadusta pelkkä Jätkäsaaren autostrada, kuten päättäjät nyt haaveilevat. Ratikkapysäkit, pyörätiet, puidenkaato, parkkipaikkojen poisto, jalkakäytävien ja ajokaistojen kaventaminen ovat kaikki ison palapelin osia, joilla tulee olemaan järisyttävä vaikutus koko läntiseen kantakaupunkiin.