Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

taku

#1546 Re: OMFG

23.03.2013 09:56

#1468: Uskis 2000-luvulta - OMFG

Olet siis siä mieltä että uskonto ja politiikkapitäisi pitä erossa toisistaan.Näin ajattelee aikamoni mutta väite ekestä kriittistä tarkastelua.Ensinnäkin kuinka määrittelet uskonnon?Jos sanot että uskonto ei saa vaikuttaa poitiikkaan kyllä joku määritelmä pitäisi voida antaa.Mitä sanot jos väitän ettei ole olemassa mitään uskontoa on vaan lukematon määrä erilaisia elämänkatsomuksia joista jotain nimtetään uskonnoiksi.

Sitten esitän kaksi kysymystä saako Jumalan sana vaikuttaa moraaliin eli eettisiin käsityksiimme.entä saavatko eettiset käsityksemme vaikuttaa politiikkaan jossa on hyvin pitkälle kyse etiikasta.Jos todella uskot Jumaaan ja Jeesukseen niin silloin se väkisinkin vaikuttaa eettisiin näkemyksiisi ja sitä kautta politiikkaan

Vastaukset

Uskis 2000-luvulta

#1557 Re: Re: OMFG

2013-03-23 10:34:56

#1546: taku - Re: OMFG

Hei

Kiitos kommentistasi. Olen osittain samaa mieltä kanssasi. Mutta minusta metsään mennään siinä vaiheessa, kun Raamatusta poimitaan yksittäisiä lauseita ja muutetaan se lain kirjaimeksi, kuten monissa islami-valtioissa tehdään. Kaikki eivät usko kristinuskoon ja moni meistä kristityistä kannattaa tasa-arvoista avioliittolakia, kuten minä. Jokainen noudattaa omassa elämässään omaa vakaustaan, mutta sitä ei pidä pakkosyöttää muille eikä sen perusteella tule säätää lakia, joka laittaa ihmiset eriarvoiseen asemaan.

Minusta se on TEKOPYHÄÄ poimia Raamatusta niitä kohtia, jotka itselleen kokee sopivaksi ja sitten sulkee silmät muulle. Minä kannatan tätä lakia, koska syntymättömät lapseni saattavat sitä tarvita. Haluan, että heillä on oikeus mennä naimisiin, ihmisen kanssa, jota rakastavat, mies tai nainen.

Se ei ole minulta pois, että ystäväni saa jotain, joka minulla on ollut AINA. Päinvastoin, toivon sitä sydämestäni. Tasa-arvo ja ihmisoikeudet ovat kristittyjä arvoja, ainakin minulle. Lopun jätän Jumalan päätettäväksi.