yle 2 Latela

Kommentoitu viesti

Ei vielä niin asiantunteva harrastaja

#6 Re: Re: Ihan ideana mielestäni olisi sopiva

04.04.2013 19:13

#5: mikko - Re: Ihan ideana mielestäni olisi sopiva

Onhan se joo niinkin, mutta hitot siitä mitä autoala ajattelee.

Ja jos mies/nainen tekee -> mies/nainen vastaa. Jos joku tekee huoltonsa päin mäntä niin oma vika. Pitää sen verran tajuta itsekkin, että jos tämän teet väärin niin voi tulla vahinkoa ja/tai kenties auton takuu raukeaa jne.

Tämä olis ainakin sellanen ohjelma mikä itseä kiinnostaa ja sitä mielelläni katsoisin. Olkoon ylen rahareikä tai jokin muu kanava, mutta jos tuollainen tulee niin varmasti kiinnostaa tiettyä porukkaa.

Sarjassa on myös potentiaalia rönsyillä käsittämään vaikka minkälaisia teknisiä värkkäämisiä. Olkoon sitten tee se itse elektroniikka, kodin remontit, teollisuusautomaatiolaitteet, äänilaitteet tai vaikka mikä. Eiköhän se tuotantotiimille sitten aukea mitä olisi kiva tehdä / mille olisi kysyntää. Aiheena autoilu on kuitenkin sellainen mikä montaa meistä koskettaa, moni olisi valmis itse autoaan huoltamaan sen minkä pystyy, monella on erikoistyökaluja, mutta ei osaamista tai jotain nippelitietoa mitä ei varmasti valmistajalta kerrota (esim jonkun asetettavan osan säätöarvo).

Itse sanoisin, että ihmiset ketkä itse oman kaluston huoltaa niin ne kyllä sen tekevät edelleen itse, mutta jos tällainen ohjelma olisi niin homma olisi helpompaa ja vahinkoja vähemmän. Ihmiset joilla ei kiinnostusta ei edelleenkään koske pitkällä tikulla konepellin alle ja samaa voi sanoa varmaan myös niistä kenellä ei ole erikoistyökaluja.

Mitä erikoistyökaluihin tulee niin sellaisia saa kaupasta tai voi lainata kaverilta tai voi vuokrata tallia huoltoprojektiin missä sattuu kamat olemaan valmiina. Sellaisten puute ei ole mielestäni este huolloille saatika tällaiselle laatuohjelmalle.

Olisipahan telkkarissa yksi ohjelma lisää jossa olisi jotakin pointtia toisin kuin esim katsoa jotain läskiperseiden talkshowta missä lähinnä keskustellaan miten joku julkkis jossain voi tai sitten jonkun tuotantoryhmän pikku sosiopaatin valitsemaa ihmislaumaa jossakin aitauksessa touhuamassa millon mitäkin (big brother), ja jos mitään ei tapahdu tankataan osanottajiin viinaa niin alkaa tapahtua... bb heh voi helvetti *klik* ja kanava vaihtoon.

Vastaukset

mikko

#16 Re: Re: Re: Ihan ideana mielestäni olisi sopiva

2013-04-07 03:01:31

#6: Ei vielä niin asiantunteva harrastaja - Re: Re: Ihan ideana mielestäni olisi sopiva

joo siis en tarkoittanu että idea olis huono.Mun mielestä toi sarja on paras mitä on ikinä tehty.Mut siis meille koululle tulee joskus jotain kädettömiä yleensä ulkomaalaisia jotka ovat jonkun ruuvin mulkaneet ja siinä sitten saa tuskailla pikkuhommassa useita minuuteja.Esi kerran meille tuli kouluun yks ulkomaalanen jätkä joka oli itte vaihtanu rekisterikilven valoja toisen se oli saanu vaihdettua mutta toisesta se oli vääntäny ruuvit niin huonoksi ettei niitä normaalisti irti saanu.Ei siinä auttanu kun poralla porata ruuveista kanta pois ja vaihtaa valo ja sitten vetää siitä uusi ruuvi lävitte että sen sais joskus uudeleenkin irti.Ja näinkin mitättömässä hommassa saadaan jo paljon vahinkoa aikaseksi :D