Turun päivystävä eläinlääkäriasema vaihtoon!

Kommentoitu viesti


Vieras

#110

09.08.2013 15:23

Itse olen käynyt iäkkään koirani kanssa useasti eri klinikoilla. Koirani sairastaa mm. epilepsiaa. Hän on tullut minulle 7 vuotiaana, koska aikaisempi omistaja ei pystynyt antamaan hänelle tarvitsemaansa hoitoa, koska ei ollut ottanut koiralle vakuutusta yms.
Olemme useasti käyty koirani kanssa Tuhatjalassa, kiitos hyvien kokemusten. Olemme aina saaneet apua, oli sitten kyse rajusta epileptisestä kohtauksesta, ampiaisen pistoksesta tai lihasperäisestä niskakivusta. Olen myös joutunut jättää koirani sinne hoitoon, koska tilanne on vaatinut lisätutkmuksia yms, jotka vievät aikaa ja minulla on ollut pakko lähteä töihin. Silloin minulle soitti lääkäri sovittuun aikaan ja päivitti tilannetta. Sain myös luvan soittaa vapaasti päivän aikana kysyäkseni koirani vointia, näin minä myös tein (hysteerinen kun olen koirani terveyden suhteen<3) enkä kertaakaan saanut nyrpeää vastausta puhelimessa. Tässä kohtaa haluan verrata yhteen toiseen klinikkaan, jossa hinta- ja laatusuhde ei missään tapauksessa kohdanneet. Suuren, suorastaan jäätävän hinnan maksoin siitä, että koirani ei saanut tarvitsemaansa hoitoa ja minua kohdeltiin kuin spitaalista kun itkin ja olin peloissani. Siinä hetkessä oli inhimillisyys ja ymmärtäväisyys kaukana (sitä mitä olen sitten taas Tuhatjalassa aina kokenut).
Kyllä itsekin olisin erittäin vihainen, suorastaan raivoissani, jos kokisin että koirani suhteen olisi tehty hoitovirhe! Tekisin reklamaation, pyytäisin kaikkia mahdollisia tahoja tarkistamaan, onko asia todella niin yms.
Toivoisin kovasti, että kaikki muistaisimme sen tosiasian, että ihmisiä me kaikki vain ollaan. Pakko se on myöntää, että Tuhatjalassa on hirveän vähän henkilökuntaa, mutta onko se itse henkilökunnan vika? Ei. Itse olen kokenut sen, että olen yöllä joutunut lähtemään koiranikanssa Tuhatjalan päivystykseen, koska joku itikka oli purrut iltalenkillä häntä tassuun ja tassu paisui muodottomaksi yms. Minulle annettiin päivystys aika, ja ilmoitettiin samalla asiallisesti että "koska tämä on päivystysaika, voi olla että joudutte silti odottamaan". Näin myös kävi. Saimme tietty heti tultuamme tipat ja systeemit ja siinä sitten odottelimme rauhassa 4 tuntia (näin on toimittu myös muualla). Kun istuimme siinä ja odotimme, tajusin että odottelumme johtui siitä, että meitä ennen oli juuri saapunut toinen koira, joka tarvitsi akuuttia apua, koska oli jäänyt auton alle ja taisteli hengestään. Hetkeäkään en kokenut että minun koiraani kohdeltiin huonosti, häntä oltiin vilkaistu heti tultuamme (vaikka kiire henkilökunnalla olikin) ja todettiin että kyynpurema se ei ollut, joten mikään välitön hengenhätä ei ollut. Toisin kuin sillä toisella haukulla:/
Vettä he eivät käsitääkseni tarjoile, koska kun sairas koira siitä juo niin tartuntavaara on suuri seuraavaa koiraa ajatellen. Itse en ainakaan antaisi koirani juoda, vaikka olisikin vettä tarjolla siellä, koska tippaa on saatavilla, luulisi että koirani saa tarvisemansa nesteytyksen sitä kautta jos pitkiä aikoja siellä ollaan?
Joten, itse olen aina saanut asiallista palvelua ja ammattitaitoista sellaista. Muistakaamme, että ennen kuin tämä juttu levisi tuulettimeen, valituksia oli TS:än mukaan tullut muutaman promillen verran siitä n. 40 tuusan asiakas määrästä... Itse olen asiakspalvelun ja hoitoalan ammattilainen, ja satun tietämään että tutkimusten mukaan, ihminen kertoo n 20 henkilölle huonosta palvelusta ja vain n. kolmelle hyvästä palvelusta.
Ymmärrän myös että suututtaa jos on kokenu jotain erittäin ikävää, mutta edelleen, ihmisiä me kaikki olemme. Ei ne lääkärit mitään jumaliakaan ole nimimerkillä : olen-itse-käynyt-hoitovirhehelvetin-läpi-sairastuttuani"syöpään". Toivotaan mieluummin että Tuhatjalkaan saataisiin lisää henkilökuntaa, jotta kaikki hädässä olevat rakkaat lemmikit saavat apua, kuin että lyttäämme henkilökunnan joka oikeasti kipeästi tarvitsee lisävoimia! Muistakaamme myös, että tällaiset lyttäämiset ja haukkumiset vie ihmisiltä toimeentulot ja työt. Tuhatjalan johto pitäisi tämän jälkeen palkata lisää työvoimaa ja se hieno henkilökunta joka minua ja koiraani on hoitanut, teille toivon kaikkea hyvää, voimia ja pitäkää lippunne korkealla. Ei mulla muuta.

Vastaukset


Vieras

#115 Re:

2013-08-09 16:04:55

#110: -

Hyvä kuulla hyviä kokemuksia myös! Minulla on täysi ymmärrys että virheitä sattuu ja eläinlääketiede ei ole ihmislääketieteen tasolla, kuitenkin hoidon epätasaisuus mietityttää, lisäksi kolme huonoa kokemusta mietityttää myös kun kertaakaan ei ole omalle kohdalle onni osunut tällä klinikalla. Myös henkilökunnan tympeä käytös harmittaa. Kun taas muilla klinikoilla olen saanut aina hyvää, myötätuntoista ja luotettavaa hoitoa.