Turun päivystävä eläinlääkäriasema vaihtoon!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Turun päivystävä eläinlääkäriasema vaihtoon!.


Vieras

#101

09.08.2013 10:10

kannatan!!
huolestunut

#102 Adressi ja valitus

09.08.2013 10:19

Jos teillä on huonoja kokemuksia niin valittakaa herranjumala klinikalle itselleen. Miten klinikka voi korjata toimiaan, jos tyytymättömyys ei tule ilmi? Klinikan tulee käsitellä mahdolliset hoitovirheilmoitukset ja selvittää onko hoitovirhettä tapahtunut. Mikäli asia on niin, että kyseessä on yksi tai kaksi huonoa eläinlääkäriä muiden joukossa, se tulee näkymään valituksien sisällössä, jolloin henkilökunta/hallintokin voi havahtua asiaan. Kilpailutus on aina siinä mielessä huono, että useinmiten hyväksytään kaupungille halvin vaihtoehto tarkistamatta sitä, onko yrityksellä resursseja ja ammattitaitoista työntekijää riittävästi kaupungin tarpeisiin. Jokainen sanoo että on, mutta tarkistetaanko tilannetta? Itse en ole sieltä päin Suomea, että olisin Tuhatjalassa asioinut, mutta en millään jaksa uskoa että klinikka pyörii edelleen jos "suurella osalla" ja "kaikilta muillakin" käyneillä on huonoja kokemuksia paikasta.
Kati

#103 Allekirjoitin hinnan vuoksi

09.08.2013 11:31

Ryöstöä se on!!

Vieras

#104

09.08.2013 12:27

tuhatjalka raha-ahne ei välitetä koiran tai kissan elämästä. 2 viikko kohtuleikkauksen jälkeen koira menehtyi,lisä tarkastuksesta veloitetaan aina poliklinikka maksun vaikka hoito oli jatko hoito törkeää

Vieras

#105 Re:

09.08.2013 12:28

en allekirjoita!

#106 Mitä ihmettä??

09.08.2013 13:59

Ei kai sitä sen vuoksi pidä vaihtaa, ettei esim. #104:llä ole VARAA MAKSAA polimaksuja?? :0
Herrajumala mitä järjetöntä mesoamista!

Meillä on pelkkää positiivista sanottavaa Tuhatjalasta, koira hoidettiin onneksi ajoissa niin että vatsalaukun kiertymä vältettiin. Hoito oli pätevää ja rauhallista.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

09.08.2013 14:21


huh huh

#108 huh huh

09.08.2013 14:57

Onpa jännää, että kun saa huonoa hoitoa niin siitä huudellaan, ja hyvä hoito jää asiakkaan omaan tietoon. Eiköhän eläinlääkärit ja hoitajat kuitenkin tee parhaansa että Teidän eläimillä olisi parempi olla?? Virheitä varmasti sattuu eläin kuin ihmispuolella, kaupanalalla ja raksallakin. Mut hei, luuletteko tosissaan että nämä henkilöt tahallaan niitä virheitä tekee? Ja suurin osa reklamaatioista on kuitenkin aiheettomia, omistajat/asiakkaat kun kertovat vain oman kantansa tapahtuneesta niin jää kertomus aika yksipuoliseksi, ja hysteerinen asiakas saa asiat näyttämään huonommalta kuin mitä ne oikeasti on, ja kaikki lähtevät mukaan säälimään ja lietsomaan vihaa yhtä tiettyä palvelun antajaa kohtaan. Herätkää tähän päivään !!

Vieras

#109

09.08.2013 15:20

Koirallamme oli mahdollisesti keuhkokuume (eivät olleet varmoja) ja pitkän jonotuksen jälkeen sen keuhkot kuvattiin, siltä otettiin verinäyte, se sai hoidoksi antibioottia ja sitä suihkutettiin viileällä vedellä. Koiraa nesteytettiin myös tipalla. Jouduin itse sekä suihkuttamaan koiraa että roikottamaan tippapulloa ja tilanpuutteen vuoksi oleskelimme henkilönkunnan tiloissa. Jouduimme käymään päivystyksessä sekä lauantaina että sunnuntaina ja kaikki tämä lysti maksoi meille lähes 500 euroa. Toisen koiramme jouduimme lopettamaan äkillisesti eräänä sunnuntaina. Molemmilla käyntikerroilla henkikökunta oli epäammattimaista, töykeää ja eikä kukaan osoittanut minkäänlaista myötätuntoa vaikka jouduimme luopumaan rakkaasta koirastamme.

Vieras

#110

09.08.2013 15:23

Itse olen käynyt iäkkään koirani kanssa useasti eri klinikoilla. Koirani sairastaa mm. epilepsiaa. Hän on tullut minulle 7 vuotiaana, koska aikaisempi omistaja ei pystynyt antamaan hänelle tarvitsemaansa hoitoa, koska ei ollut ottanut koiralle vakuutusta yms.
Olemme useasti käyty koirani kanssa Tuhatjalassa, kiitos hyvien kokemusten. Olemme aina saaneet apua, oli sitten kyse rajusta epileptisestä kohtauksesta, ampiaisen pistoksesta tai lihasperäisestä niskakivusta. Olen myös joutunut jättää koirani sinne hoitoon, koska tilanne on vaatinut lisätutkmuksia yms, jotka vievät aikaa ja minulla on ollut pakko lähteä töihin. Silloin minulle soitti lääkäri sovittuun aikaan ja päivitti tilannetta. Sain myös luvan soittaa vapaasti päivän aikana kysyäkseni koirani vointia, näin minä myös tein (hysteerinen kun olen koirani terveyden suhteen<3) enkä kertaakaan saanut nyrpeää vastausta puhelimessa. Tässä kohtaa haluan verrata yhteen toiseen klinikkaan, jossa hinta- ja laatusuhde ei missään tapauksessa kohdanneet. Suuren, suorastaan jäätävän hinnan maksoin siitä, että koirani ei saanut tarvitsemaansa hoitoa ja minua kohdeltiin kuin spitaalista kun itkin ja olin peloissani. Siinä hetkessä oli inhimillisyys ja ymmärtäväisyys kaukana (sitä mitä olen sitten taas Tuhatjalassa aina kokenut).
Kyllä itsekin olisin erittäin vihainen, suorastaan raivoissani, jos kokisin että koirani suhteen olisi tehty hoitovirhe! Tekisin reklamaation, pyytäisin kaikkia mahdollisia tahoja tarkistamaan, onko asia todella niin yms.
Toivoisin kovasti, että kaikki muistaisimme sen tosiasian, että ihmisiä me kaikki vain ollaan. Pakko se on myöntää, että Tuhatjalassa on hirveän vähän henkilökuntaa, mutta onko se itse henkilökunnan vika? Ei. Itse olen kokenut sen, että olen yöllä joutunut lähtemään koiranikanssa Tuhatjalan päivystykseen, koska joku itikka oli purrut iltalenkillä häntä tassuun ja tassu paisui muodottomaksi yms. Minulle annettiin päivystys aika, ja ilmoitettiin samalla asiallisesti että "koska tämä on päivystysaika, voi olla että joudutte silti odottamaan". Näin myös kävi. Saimme tietty heti tultuamme tipat ja systeemit ja siinä sitten odottelimme rauhassa 4 tuntia (näin on toimittu myös muualla). Kun istuimme siinä ja odotimme, tajusin että odottelumme johtui siitä, että meitä ennen oli juuri saapunut toinen koira, joka tarvitsi akuuttia apua, koska oli jäänyt auton alle ja taisteli hengestään. Hetkeäkään en kokenut että minun koiraani kohdeltiin huonosti, häntä oltiin vilkaistu heti tultuamme (vaikka kiire henkilökunnalla olikin) ja todettiin että kyynpurema se ei ollut, joten mikään välitön hengenhätä ei ollut. Toisin kuin sillä toisella haukulla:/
Vettä he eivät käsitääkseni tarjoile, koska kun sairas koira siitä juo niin tartuntavaara on suuri seuraavaa koiraa ajatellen. Itse en ainakaan antaisi koirani juoda, vaikka olisikin vettä tarjolla siellä, koska tippaa on saatavilla, luulisi että koirani saa tarvisemansa nesteytyksen sitä kautta jos pitkiä aikoja siellä ollaan?
Joten, itse olen aina saanut asiallista palvelua ja ammattitaitoista sellaista. Muistakaamme, että ennen kuin tämä juttu levisi tuulettimeen, valituksia oli TS:än mukaan tullut muutaman promillen verran siitä n. 40 tuusan asiakas määrästä... Itse olen asiakspalvelun ja hoitoalan ammattilainen, ja satun tietämään että tutkimusten mukaan, ihminen kertoo n 20 henkilölle huonosta palvelusta ja vain n. kolmelle hyvästä palvelusta.
Ymmärrän myös että suututtaa jos on kokenu jotain erittäin ikävää, mutta edelleen, ihmisiä me kaikki olemme. Ei ne lääkärit mitään jumaliakaan ole nimimerkillä : olen-itse-käynyt-hoitovirhehelvetin-läpi-sairastuttuani"syöpään". Toivotaan mieluummin että Tuhatjalkaan saataisiin lisää henkilökuntaa, jotta kaikki hädässä olevat rakkaat lemmikit saavat apua, kuin että lyttäämme henkilökunnan joka oikeasti kipeästi tarvitsee lisävoimia! Muistakaamme myös, että tällaiset lyttäämiset ja haukkumiset vie ihmisiltä toimeentulot ja työt. Tuhatjalan johto pitäisi tämän jälkeen palkata lisää työvoimaa ja se hieno henkilökunta joka minua ja koiraani on hoitanut, teille toivon kaikkea hyvää, voimia ja pitäkää lippunne korkealla. Ei mulla muuta.

Vieras

#111

09.08.2013 15:36

Vielä sellainen asia että, älkää hyvät ihmiset hankkiko eläintä, ellei rahaa löydy hoitoon. Hankkikaa vakuutus, suorittakaa maksunne osa-maksuna laskulla ja jos luottotiedot on menny, niin eipä voi ketään muuta syyttää kuin itseään.

Vieras

#112 Juurikin näin!!!

09.08.2013 15:43


Vieras

#113 Re: Valivali

09.08.2013 15:51

#89: Tuhatjalka on paras - Valivali

Ikävä kyllä kaikilla ei ole onni osunut kohdalle. Hyvä että itse olet ilmeisesti saanut lemmikillesi hyvää hoitoa, sitähän me kaikki haluamme :)


Vieras

#114 Re:

09.08.2013 15:55

#95: -

Näin juuri toimittiin Vettorissa, kun lääkäri ei ensin keksinyt mikä kanimme silmämunia vaivasi. Myönsi reilusti että eipä ole tällaista tullut vastaan odottakaapa hetki niin käyn tutkimassa kirjallisuutta ja soittelen pari puhelua. Tuhatjalassa sen sijaan eläinlääkäri keksi silmään naarmun jota siellä ei silminnähden ollut. Ei hengenhätää missään vaiheessa mutta harmitti.


Vieras

#115 Re:

09.08.2013 16:04

#110: -

Hyvä kuulla hyviä kokemuksia myös! Minulla on täysi ymmärrys että virheitä sattuu ja eläinlääketiede ei ole ihmislääketieteen tasolla, kuitenkin hoidon epätasaisuus mietityttää, lisäksi kolme huonoa kokemusta mietityttää myös kun kertaakaan ei ole omalle kohdalle onni osunut tällä klinikalla. Myös henkilökunnan tympeä käytös harmittaa. Kun taas muilla klinikoilla olen saanut aina hyvää, myötätuntoista ja luotettavaa hoitoa.


Vieras

#116

09.08.2013 19:11

Oikeudenmukaisuutta lemmikkien hoidoille!Muutenkin kalliita hintoja maksaa,kun haluaa hoitaa lemmikkinsä kuntoon.Ei siihen enään tarvita tuollaista toimintaa murhetta lisäämään omistajille,kun lemmikki sairastuu vakavasti ja mahdollisuus olisi vielä pelastaa eläin elämälle.Ammattitaitoiset päivystämään kautta maan!

Vieras

#117

09.08.2013 20:27

Tuhatjalassa päivystää ilmeisesti monia eri eläinlääkäreitä.Oma koirani on kahdesti sielä pelastettu ja eläinlääkäri piti yhteyttä vielä kahden viikon ajan leikkauksen jälkeen ja kyseli koiran vointia.Ja koirallani oli vielä mukava hoitajakin..riippuu ilmeisesti paljon siitä kuka päivystää..Tiina Koskinen taisi olla lääkärin nimi..ja ikuisesti kiitollinen koirani hengen pelastamisesta :) Mutta kuullut olen myös paljon pahaa paikasta..
vieras

#118 Re:kaikkea sitä kuulee

10.08.2013 00:11

#4: -

Järjetöntä puoskarointia :( kissa raukkaa mitä kipua ollutkaan.

rebeca3

#119 kannattaa

10.08.2013 05:46

suikkilan kissa-ja koira klinikka on hyvä paikka. itel ei ole tuhatjalkasta kokemusta ja sinne en ole menossa mitä olen siitä lukenut kommenteja. myös yksityislääkäri henri hilden on oikein mainio lääkäri.

Vieras

#120 Hyvääkin henkilökuntaa on

10.08.2013 07:34

Myös hyvää henkilökuntaa on Tuhatjalassa. Meillä on ollut kokemusta sekä asiantuntevista, että vähemmän asiantuntevista.

Allekirjoitin sen vuoksi, että toivotaan parannusta laatuun, ja muutosta päivystyssysteemiin.

Asioista jotain tietävä

#121 Valitukset oikeaan paikkaan

10.08.2013 14:14

Jos on jotain valittamisen aihetta, niin kannattaisi käyttää virallisia kanavia. Eli reklamaatiot Turun kapungille (Liisa Palmu) ja Aluehallintovirastoon. Kun tällaisia valituksia ei ole juuri lainkaan tullut, niin viranomaisilla on tietysti sellainen käsitys, että palvelu pelaa aivan erinomaisesti ja tulee ainakin palvelun laatua ajatellen jakumaan ikuisesti. Ei tällaisilla adresseilla ole kovinkaan paljon painoarvoa kun osa allekirjoittajista esiintyy nimettöminä ja varmaan osa tekaistuilla nimillä.

Jos esim. palvelun hinta tuntuu kohtuuttomalta, niin siitäkin voi valittaa virallsesti. Tuhatjalan asiakashinnoittelu on sopimuksissa tarkkaan määritelty ja jos ylityksiä tapahtuu, niin voi reklamoida Turun kapungille, joka viranomaistyönä tarkistaa, onko sopimusta noudatettu.

Vieras

#122

10.08.2013 17:14

Henkilökunta naureskelee takahuoneessa kovaan ääneen samalla kun eläintä lopetetaan seinän takana. Kiva kun on mukavaa. Töissä on liian nuorta ja osaamatonta porukkaa, jolla ei ole eläinlääketieteestä tarpeeksi käytännön osaamista päivystysluonteiseen toimintaan eikä hoitajilla ole asiakaspalvelun perusteista hajuakaan, hyvin töykeää ja nuivaa kohtelua.

Syy minkä takia suurin osa törkeitä tapauksia todistaneista asiakkaista jättää valittamatta, on se että tapaukset koetaan niin vastenmielisiksi ja surullisiksi, ettei niihin muistoihin haluta palata uudestaan ja uudestaan. Siinä vaiheessa kun tajuaa täysin tapahtuneen (jälkikäteen), omistaja syyttää itseään hyvin pitkän aikaa siitä, että ei ymmärtänyt kiireessään viedä eläintään muualle ja antoi oman rakkaan läheisensä kärsiä ja/tai kuolla turhaan. Tärkeitä tutkimuksia jätetään tekemättä tilanteissa, joissa ne olisi ehdottomasti tehtävä oikeaa diagnoosia varten.

Paikka on eläinten vastine ihmisten "arvauskeskukselle". Eläimen omistajan pitää olla hyvin valveutunut ja ottaa asioista etukäteen selvää, jotta pystyy estämään pahimmat hoitovirheet - vaikka siihen pitäisi pystyä luottamaan että päivystävä eläinlääkäri olisi osaava henkilö, joka tekee kaikkensa eläimen pelastaakseen, ei anna vain valohoitoa ja ota liukuhihnalta seuraavaa käsittelyyn. Henkilökunta ei myöskään kommunikoi keskenään, kiireelliset hoitotoimenpiteet viivästyvät turhaan.

hhemy

#123 Re:mitä toimintaa ?!

10.08.2013 18:57

#1: -

JAKAKAA IHMISET !! Meidän koira sai yöllä kohtauksen jossa meni sekavaksi ja takajalat lähti alta, eikä pystynyt kannattelemaan itseään. Lähdettiin viemään poika Turun Tuhatjalkaan, siellä sitten makas 11 tuntia lääkeletkuissa häkin pohjalla vasemmalla kyljellä, varmasti tehty jotain pieniä tutkimuksia. Saatiin sieltä sitten soitto että " koira täytyy lopettaa, tulkaa hyvästelemään." Mentiin paikanpäälle jossa koira oli muuten omailoinenitsensä, mutta takajalat eivät toimineet, johtuneeko osittais siitä,että puutuneet niin monen tunnin makaamisen takia ? En luottanut Tuhatjalan sanaan,joten nappasin koiran kainaloon ja lähdettiin toiseen lääkäriin, siellä sitte todettiin tasapainohäiriö mitä ollaa tolle rodulle todettu. Koira lähti kävelemään kauheassa lääketokkurassa kun vähän avitti. Nyt poika on taas kotona iloinen omaitsensä joka temmeltää edes takaisin taloa. Kysymys kuuluu, MILLÄ HELVETIN PERUSTEELLA TUHATJALKA VOI MÄÄRÄTÄ ELÄIMELLE EUTANASIAN TIETÄMÄTTÄ EDES MISTÄ KOHTAUS JOHTUU ?!


Vieras

#124

10.08.2013 19:09

Tuolla kyllä suositellaan hyvin hanakasti lopettamista vaivaan kuin vaivaan?? Kuuluuko käyttämänsä tuhkauspalvelu samaan firmaan vai mistä on oikein kyse?
...

#125 Re:

10.08.2013 19:10

#122: -

Niin juu, töissähän ei saa olla mukavaa, täytyy jokapäivä olla naama mutrussa. Eiköhän se ole pääasia ettei teidän edessänne henkilökunta naureskele, aivan sama mitä he kahvihuoneessa/takahuoneessa tekevät. Itse odotettiin 22 tuntia ennen kun koiramme pääsi leikkaukseen, koska edessä oli kaikki muut akuutit perus potilaat, ja 3 akuuttia leikkausta ennen meitä. Ja leikkauksessa huomattiin että pentu oli niin pahasti "rikki", ja koira kuoli jokatapauksessa. Eikä mulle tullut mieleenkään valittaa siitä että jouduttiin odottamaan, tai siitä että henkilökunta oli hyväntuulista ja että jaksavat tuollaisesta työympäristöstä huolimatta olla positiivisia ja vähän läppäkin lentää. Ruumishuone meininkihän onkin parempi vaihtoehto..