Turun päivystävä eläinlääkäriasema vaihtoon!

Kommentoitu viesti


Vieras

#122

10.08.2013 17:14

Henkilökunta naureskelee takahuoneessa kovaan ääneen samalla kun eläintä lopetetaan seinän takana. Kiva kun on mukavaa. Töissä on liian nuorta ja osaamatonta porukkaa, jolla ei ole eläinlääketieteestä tarpeeksi käytännön osaamista päivystysluonteiseen toimintaan eikä hoitajilla ole asiakaspalvelun perusteista hajuakaan, hyvin töykeää ja nuivaa kohtelua.

Syy minkä takia suurin osa törkeitä tapauksia todistaneista asiakkaista jättää valittamatta, on se että tapaukset koetaan niin vastenmielisiksi ja surullisiksi, ettei niihin muistoihin haluta palata uudestaan ja uudestaan. Siinä vaiheessa kun tajuaa täysin tapahtuneen (jälkikäteen), omistaja syyttää itseään hyvin pitkän aikaa siitä, että ei ymmärtänyt kiireessään viedä eläintään muualle ja antoi oman rakkaan läheisensä kärsiä ja/tai kuolla turhaan. Tärkeitä tutkimuksia jätetään tekemättä tilanteissa, joissa ne olisi ehdottomasti tehtävä oikeaa diagnoosia varten.

Paikka on eläinten vastine ihmisten "arvauskeskukselle". Eläimen omistajan pitää olla hyvin valveutunut ja ottaa asioista etukäteen selvää, jotta pystyy estämään pahimmat hoitovirheet - vaikka siihen pitäisi pystyä luottamaan että päivystävä eläinlääkäri olisi osaava henkilö, joka tekee kaikkensa eläimen pelastaakseen, ei anna vain valohoitoa ja ota liukuhihnalta seuraavaa käsittelyyn. Henkilökunta ei myöskään kommunikoi keskenään, kiireelliset hoitotoimenpiteet viivästyvät turhaan.

Vastaukset

...

#125 Re:

2013-08-10 19:10:30

#122: -

Niin juu, töissähän ei saa olla mukavaa, täytyy jokapäivä olla naama mutrussa. Eiköhän se ole pääasia ettei teidän edessänne henkilökunta naureskele, aivan sama mitä he kahvihuoneessa/takahuoneessa tekevät. Itse odotettiin 22 tuntia ennen kun koiramme pääsi leikkaukseen, koska edessä oli kaikki muut akuutit perus potilaat, ja 3 akuuttia leikkausta ennen meitä. Ja leikkauksessa huomattiin että pentu oli niin pahasti "rikki", ja koira kuoli jokatapauksessa. Eikä mulle tullut mieleenkään valittaa siitä että jouduttiin odottamaan, tai siitä että henkilökunta oli hyväntuulista ja että jaksavat tuollaisesta työympäristöstä huolimatta olla positiivisia ja vähän läppäkin lentää. Ruumishuone meininkihän onkin parempi vaihtoehto..