Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#26439 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Luonnollisesti

28.12.2013 20:55

#26436: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Luonnollisesti

Niin, näillä jakeilla ei ole välttämättä mitään tekemistä nykyaikaisen homorakkauskäsitteen kanssa. Taustalla olevat sanat voivat viitata myös homoprostituutioon tai pakanallisiiin homoriitteihin, emme tiedä. Toisaalta on tärkeää ymmärtää, että tuona aikana moni muukin asia oli eri tavoin, kuten orjuus - vaikka alkukristityillä oli tendenssiä nähdä ainakin juutalaiset orjat jo tasaveroisiona kansalaisina. Summa summarum: Sitä, mitä tuolloin on jostain sanottu, ei voi jännöksettä siirtää tähän maailmaan, jossa nyt elämme. Joka näin tekee, tekee varmasti väärinymmärryksen ja joka tuolla perusteella yrittää ihmisiä nykyään tuomita, tuomitsee varmasti väärin.

Vastaukset


Vieras

#26446 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Luonnollisesti

2013-12-29 07:15:25

#26439: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Luonnollisesti 

Nämä Roomalaiskirjeen ja 1. Korinttolaiskirjeen jakeet viittaavat nimenomaan samaan homoseksuaalisuuden syntiin jota yhä tänäkin päivänä harjoitetaan. Mikään ei ole tässä asiassa muuttunut auringon alla! "Mitä on ollut, sitä vastakin on; ja mitä on tapahtunut, sitä vastakin tapahtuu. Ei ole mitään uutta auringon alla." (Saarnaaja 1:9)

Summa summarum:

Kysymys ei  ole tässä asiassa ns. tulkintakysymyksestä, vaan kuuliaisuuskysymyksestä. Raamattu tuomitsee homoseksuaalisuuden Jumalan tahdon vastaisena asiana; syntinä josta tulee tehdä parannus. (Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että tämä synti olisi jotenkin pahempi synti kuin joku muu synti jolla ihminen rikkoo Jumalan tahtoa vastaan.) Jumalan tahto on, että ihminen tekisi parannuksen kaikesta synnistä. Ihmisen osaksi jää tässäkin asiassa oma valinta; yrittääkö selitellä pois Raamatusta homoseksuualisuuden harjoittamisen selkeä synti ns. "tulkintakysymyksenä" ja pakoilla sen taakse ja uskotella itselleen Jumalan hyväksyntää synnissä elämiselle, vai ottaako todesta sen mitä Raamattu asiasta selkeästi sanoo ja olla kuuliainen Jumalan sanalle.

"Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon." (Sananlaskut 28:13)

"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.  Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä. Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas. Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien. Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä. Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä. Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut." (1. Johanneksen kirje 1:8-10, 2:1-5)