Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#30892

09.03.2014 08:10

Päivän Sana

Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy, se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".

Ps. 91:1-2 (KR33/38)
http://raamattu.uskonkirjat.net/daily.html

Vastaukset


Vieras

#30929 Re:

2014-03-09 18:38:30

#30892: -

Alkuperäisteos Du er dyrebar i Herrens oyne, norjalainen Egil Grandhagen kertoo teoksessaan Sinä olet arvokas (Kustannus Oy Uusi Tie, Hämeenlinna 2006) sivulla 110 seuraavaa:

"Vanhurskauttaminen merkitsee rikkomustemme anteeksiantoa, syntiemme peittämistä.

Jokaisella oikeussalissa lausutulla tuomiolla on perustelunsa, eli siis juridinen perustansa. Kun on kyse meistä, jotka uskomme Jeesukseen, Jumalan vapautustuomiolla on seuraavat perusteet:

-ansaitsematon

-hänen armonsa

-lunastus Kristuksessa Jeesuksessa

Jumala ei siis käytä tekojamme perustana langettaessaan tuomion meille uskoville. Kaikki tapahtuu ilman ansiota armosta ja sen vapaaksi ostamisen pohjalta, joka tapahtui Jeesuksen kuollessa meidän edestämme ristillä."

 

Heitä kuormas Herran päälle! Hän sinusta murheen pitää.  Psalmi 55:23, vanha käännös.

Uudempi: Heitä taakkasi Herran huomaan, hän pitää sinusta huolen. Hän ei salli vanhurskaan ainaisesti horjua.

 

Muuan lainoppinut, joka tahtoi panna Jeesuksen koetukselle, nousi ja kysyi: "Opettaja, mitä minun pitää tehdä, että perisin iankaikkisen elämän?"

Jeesus sanoi hänelle: "Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinka sen luet?"

Hän vastasi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi, kaikella voimallasi ja kaikella ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

Jeesus sanoi: "Oikein vastasit. Tee se, niin saat elää."    Luuk.10:25-28.