Säästöt otettava ministereiltä ja kansanedustajilta

Kommentoitu viesti


Vieras

#5 Joopa joo..

26.03.2014 08:44

Taas näitä hommia... Onko mitään käsitystä paljonko ihan eurotasolla nämä säästöt vaikuttavat omaan rahatilanteeseen? Jos talous kaatuu 7:n euron lapsilisäleikkaukseen, niin ei varmaan olis kannattanu hankkia kakaroita? Eiköhän ministerillä pidä olla ihan ministeritason palkka, että sinne saadaan oikeasti osaavia ihmisiä, eli jos jotain, niin palkkoja pitäisi nostaa. Säästökysymykset ovat aina vaikeita ja aina joku niistä suuttuu.Turhia tälläset addressit, äänestä ensi vaaleissa toisin tai vielä parempi, asetu itse ehdokkaaksi.

Vastaukset

Mag

#7 Re: Joopa joo..

2014-03-26 09:38:23

#5: - Joopa joo..

Se 7 euroa voi jollekulle olla se viimeinen korsi joka katkaisee kamelin selän..

Varsinainen kommenttini sinulle on tosin tuo ministerien / kansanedustajien palkka kysymys.
Sanoit, että ministerillä pitää olla ministerin palkka "jotta saadaan osaavia ihmisiä sinne". Vaan kun eivät ne ole osaavia!! Kansanedustajissa on useita urheilijoita (ja ainakin on ollut missejä) jne, joilla ei ole mitään koulutusta tähän työhön. Samoin ministereiksi tasaiseen tahtiin nousee täysin eri koulutuksen omaavia ihmisiä - joskus jopa kouluttamattomia.

Tuskin nämä leikkaukset, joita adressissa ehdotetaan, toisivat mitään todellista merkitystä valtion taloudelle. Kuitenkin soisin, että päättävät henkilöt ymmärtäisivät myös todellista elämää...


Viimeiseksi, en pyri itse edustajaksi, koska tiedän ettei pätevyyteni ole siellä suunnalla.

ps. En allekirjoita adressia, koska se on niin ylilyönti, ettei sitä kukaan ota vakavasti.


Vieras

#17 Re: Joopa joo..

2014-03-27 21:01:21

#5: - Joopa joo..

Taidat olla lapseton ja hyvätuloinen. Säästöt tulis kohdistaa suurempi tuloisiin eikä pienempituloisiin. Itse joka vaaleissa äänestänyt ja aijon myös jatkossa äänestää. Aika monta adressia löytyy josta vaaditaan samaa kuin tässä adressissa. Toisissa tarkempi selostus toisissa vähemmän tarkempi. Turhia tällaiset adressit...se on sun mielipide.