Koulukiusaamisen lopettamiseksi. Tomin muistolle.

Kommentoitu viesti

Marceline

#153 Re: Ei mahda mitään,saavutettua etuisuutta ei saa pois

04.03.2015 20:30

#2: vääräuskoinen - Ei mahda mitään,saavutettua etuisuutta ei saa pois 

 Itse kävin aikoinaan koulua monikulttuurisessa yhteisössä ulkomailla. Minua ei kiusattu koskaan, ja kiusaaminen oli yleisesti ottaen todella harvinainen ilmiö. Kun vanhempani muuttivat takaisin Suomeen, jouduin kolmennelle luokalle kouluun jossa kiusaaminen oli jatkuvaa. Minua ja monia muita kiusattiin, sekä luokkakavereiden että opettajien toimesta, ja tämä jatkui päivittäin kunnes perheeni päätti muuttaa takaisin ulkomaille. Siellä oli taas rauhallista. Kiusaaminen ilmiönä tuli esiin uudestaan vasta kun palasin Suomeen rippikouluun, missä yhtä silmätikuksi joutunutta raukkaa kidutettiin koko leirin ajan. 

Eli ainakin omalla kohdallani on vahvasti näyttänyt siltä, että tämän tason kiusaaminen on suomalainen sairaus. Varmasti sitä esiintyy muuallakin, mutta itse en ole ikinä nähnyt sen yltävän muualla samoihin karmeisiin mittasuhteisiin. Uskon vahvasti että kiusaaminen Suomessa johtuu nimenomaan siitä, että yhteisö on liian homogeeninen. Tällaisessa paikassa, missä kaikki ovat niin samanlaisia, pienikin eroavuus joukosta johtaa kiusaamiseen. Alkuperäisessä koulussani kaikilla oli eri taustat joten kukaan ei joutunut pilkan kohteeksi erilaisuuden vuoksi.  


Harjoitat itse kiusaamista kun otat silmätikuksi ulkomaalaiset. Naurettavaa ja valikoivaa ajattelua että kaikki yhteiskunnan negatiiviset ominaisuudet olisivat ulkomaalaisten syytä. Kyllä me suomalaiset osaamme ihan itsekin mokata.

Vastaukset

kiusaamiseen puututtava

#161 Re: Re: Ei mahda mitään,saavutettua etuisuutta ei saa pois

2015-03-04 22:37:57

#153: Marceline - Re: Ei mahda mitään,saavutettua etuisuutta ei saa pois 

Samoin meillä palattiin suomeen ja poika meni kolmannelle luokalle kiusaamista oli paljon.Ei auttanut vaikka kouluun otettiin yhteyttä.Viidennellä luokalla sitten yksi näistä kiusaajista joutui vaihtamaan koulua kun kuraattori puuttui asiaan ja kun tämä henkilö kiusasi myös muita.Kuitenkin aikuisena ymmärsin lapsen taustat miksi lapsi syyllistyi kiusaamiseen,lapset ei tietenkään ymmärtäneet ja eikä tietyst saanut kertoa.Enempi avoimuutta ja kiusaajille myös apua ajoissa.Ja tunnen itse syyllisyyttä kun en ottanut lastani pois koulusta.Mutta kuitenkin lapsi on selvinnyt kun on vanhemmat jaksanut tukea.Ja monesti oli pelko ja se avottomuus,eihän suomessa hyvinvointi valtiossa voi olla näin,kiva koulut.Jouduttiin tietenkin lasta "suostuttelemaan" suomeen paluusta.Ja nyt on sisäilmaongelmat...ongelmathan ei lopu suomessa.Ja lapsista ei välitetä.....

Jumalan Viimeinen Tuomio on todellinen

#329 Re: Re: Ei mahda mitään,saavutettua etuisuutta ei saa pois

2015-04-18 15:43:45

#153: Marceline - Re: Ei mahda mitään,saavutettua etuisuutta ei saa pois 

 Kirjoittaisit suomea. EI täällä mitään 'homogeenisia' olla vaan Suomi on ihan heterogeeninen kansa. On täällä sekoittuneena mm. suomalais-ugrilaisia, saksalaisia, puolalaisia, juutalaisia, venäläisiä, virolaisia ja ruotsalaisia ja jopa englantilaisia ihan supi suomalaisena itseään pitävissä suvuissa jotka ovat asuneet tässä maassa satoja vuosia.  Esim sukunimet Hertz tai von Hertzen tai Walhroos tai Malinen, Sinebrychoff, Fazer, Hackman, Sampo-Rosenlew ja jne.  Älkää väittäkö väärin että Suomi olisi erityisen samankaltaisten maa. 

Savolaiset ja Pohjalaiset tai Karjalaiset tai Hämäläiset, Saamelaiset, Lappilaiset, Ahvenanmaalaiset, Saaristolaiset ovat ihan erilaisia ihmisiä tapoineen, ja puheen parsineen, välillä ei edes ymmärrä mitä jotkus sanovat murteellaan että pitää kysyä että mitäs tuo tarkoittaa tai eri kielellä.  

Kiusaaminen on HENKISTÄ VÄKIVALTAA, ja Joskus se on myös Fyysistä Väkivaltaa.

Kiusaamista pitää käsitellä rikoksena ja aloittaa esitutkinta tilanteen niin vaatiessa. 

Älkää alistuko pahan vallan alle!   Ja on sitä kiusaamista valitettavasti joka maassa koska pahuutta on joka puolella. Ihmiset ovat syntisiä ja langenneita. On myös Paholainen ja sen pimeyden voimat ja avaruuden henkivallat eli demonit ja langenneet enkelit.. 

Maailma on monimutkaisempi paikka kuin vedenpinnantasolta alkuun näyttäisi. 

 

Tämä video linkki selventää että miksi on näin ja noin.  www.youtube.com/watch?v=Au84BtTb8S0

Part One - 2015 GLOBAL APOCALYPSE & THE ANTICHRIST SPIRIT

Shalom