Eläinten väkivaltaisesta kohtelusta kovemmat tuomiot!

Kommentoitu viesti

Jinnani

#118 Re: Kissat kiinni

01.10.2016 08:14

#16: HPM - Kissat kiinni 

 Tässä taas aletaan syyllistämään uhria. Surullista mihin tämä maailma on menossa.

Vastaukset

HPM

#194 Re: Re: Kissat kiinni

2016-10-12 05:43:02

#118: Jinnani - Re: Kissat kiinni 

 Ihminen voi vaikuttaa kohtaamiinsa riskeihin omalla toiminnallaan. Tietty, jos menet esim. nostamaan Kontulan ostarin pankkiautomaatista 500 euroa keskellä yötä, kenelläkään ei ole oikeutta ryöstää sinua. En silti itse menisi tekemään niin.

Maailmasta nyt löytyy valitettavasti hulluja, jotka tekevät eläimille pahaa. Ei kellään tietty ole oikeutta kajota kissaan, joka vapaana kulkee, mutta en minä silti päästä omaa kissaani liikkumaan yksin.

Olen toistaiseksi välttynyt siltä, että minut olisi ryöstetty tai että joku random pöpipää olisi pahoinpidellyt kissani.

Kissaa ei myöskään ole sallittua pitää irti:

Lemmikkieläinten suojelua koskeva EUROOPPALAINEN YLEISSOPIMUS on aika yksiselitteinen asiassa:

 

"Lemmikkieläinten suojelua koskeva EUROOPPALAINEN YLEISSOPIMUS

1 artikla

Määritelmät

5. Heitteillä oleva eläin tarkoittaa -- sellaista lemmikkieläintä, joka on omistajansa tai haltijansa kotipiirin rajojen ulkopuolella, eikä kenenkään muun omistajan tai haltijan hallinnassa tai suorassa valvonnassa.

3 artikla

Eläinten hyvinvoinnin perusperiaatteet

2. Lemmikkieläintä ei saa jättää heitteille."

 

Eli juu, lemmikkiään - myös kissaa - saa toki pitää vapaana esim. omalla pihallaan. Omistaja on kuitenkin vastuussa eläimensä valvonnasta. Siinä kohtaa, kun eläin poistuu kotipiirin rajojen ulkopuolelle, laki katsoo sen heitteille jätetyksi. Laki myös selkeäsanaisesti kieltää eläimen heitteille jättämisen.

(Lainaus täältä.)