Helsingin kaupungin on peruttava musiikkiopistojen avustuksiin tehty 156 690 euron leikkaus.

Kulttuuripalvelupäällikkö Stuba Nikulan laatima esitys Helsingin kaupungin kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunnan kulttuurijaostolle 14.12.2017 esitti toiminta-avustusten leikkaamista 156 690 eurolla opetustuntikohtaista valtionosuuttaa saavilta musiikkiopistoilta. Koska leikkaukset tulevat vähentämään opetustuntien määriä, tulevat ne vähentämään takautuvasti myös valtion rahoitusta helsinkiläisille oppilaitoksille. Vähenevä valtionrahoitus ja oppilasmaksutulot tulevat aiheuttamaan lisää leikkaustarpeita, joten todellista musiikki- ja taidekasvatuksen alasajoa on vaikea arvioida ennakkoon.

Allekirjoita tämä adressi

Täytä alla oleva lomake allekirjoittaaksesi tämän adressin, jonka on laatinut Ilari Iivonen. Adressin tekijä näkee kaikki antamasi tiedot.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Pitäisikö kesäajasta luopua?