HERTTONIEMEN virkistysalueen säilyttämisen puolesta

HERTTONIEMESSÄ KAAVOITETAAN VIRKISTYSALUETTA – suunnitteilla asuinalue

Herttoniemen ja Myllypuron asukkaiden suosittu virkistysalue aiotaan kaavoittaa. Alue rajoittuu Viikintien, Viilarintien ja Karhunkaatajantien sekä Sissosentien ja Ajopolun väliin. Kaupunkisuunnitteluviraston mukaan alue sijaitsee Myllypurossa.

Alueen sydämenä toimiva puistomainen metsä sisältää kauniita luonnonmukaisia polkuja ja upeita kallio-alueita. Metsä on alueen lasten luonnollinen leikkipaikka ja siellä kulkiessa voi havaita useita luonnonmateriaaleista valmistettuja majoja. Metsässä on tavattu useita eri eläinlajeja ja alue toimii viherkäytävänä Viikin eläimistölle. Metsän läheisyydessä sijaitsevat myös monelle ihmiselle tärkeä palstaviljelyalue sekä suositut koirankoulutuskentät.

Kaavoitettavalla alueella sijaitsee kolme arvokkaaksi metsäkohteeksi luokiteltua metsäaluetta.  Alueella sijaitsee myös geologisesti/geomorfologisesti  arvokas kohde; kalliokouru ns. ”hiidenkouru”. Kalliokouru on muodostunut jäätikön sulamisvesien uurtamana. Kourun arvo on luonnonsuojelullinen ja opetuksellinen.

Lisätietoa alueesta:  Helsingin kaupungin ympäristökeskuksen luontotietojärjestelmä.

Vaadimme, että kaavoituksella varmistetaan alueen virkistyskäytön säilyminen ja turvataan eläinkannan kulkuväylä Viikin sekä Myllypuron metsien suuntaan. Kannetaan vastuu siitä, että voimme tarjota myös tuleville sukupolville mahdollisuuden nauttia luonnossa liikkumisesta ja ylläpitää yhteyttä luontoon.

Terhi Knopman ja Hillevi Vähälä-Aranko    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Terhi Knopman ja Hillevi Vähälä-Aranko voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…