Hovinsaaren koulu ja päiväkoti on säilytettävä

Me allekirjoittaneet vaadimme Hovinsaaren koulun ja päiväkodin säilyttämistä, jotta Hovinsaari säilyy lapsiperheille soveliaana asuinalueena ja koulumatkat pysyvät turvallisina ja kohtuullisen pituisina.

Pienen alakoulun edut ovat kiistattomat: pienillä koululaisilla on kohtuulliset ja turvalliset koulumatkat, kouluympäristö on pieni ja tiivis, ja luokka-asteet tekevät paljon yhteistyötä

Hovinsaaren koulua piti alunperin tarkastella kriittisesti vuonna 2025. Tarkennetussa selvityksessä yleisopetus yhdistetään Langinkosken kouluun ja Kotkansaaren kouluun jo lukuvuodesta 2025–2026 alkaen

Myös Hovinsaaren päiväkoti lakkautetaan. Kaupunki luopuu sen tiloista vuoden 2025 elokuussa. Toiminta siirtyy Kotkansaaren ja Metsolan päiväkoteihin.

Hovinsaaren koulu sijautsee Kotkassa Hovinsaaren kaupunginosassa. Koulussa toimivat esiopetus sekä perusopetukseen valmistava esiopetus, yleisopetuksen ja erityisopetuksen vuosiluokat 1-5 sekä perusopetukseen valmistavan opetuksen vuosiluokat 1-5. Upea arvorakennus on toiminut Hovinsaaren sydämessä vuodesta 1907.

Hovinsaaren koulu on sisäilmaltaan täysin terve. Moni huomattavasti uudempi koulu on käyttökiellossa sisäilmaongelmien ja kehnon rakentamisen vuoksi. Kouluun on tullut evakkoon oppilaita muista kouluista sisäilmaongelmien vuoksi.

Pihkoon koulun oppilasmäärää suunnitellaan kasvatettavan 6. vuosiasteen palauttamisella Pihkoon kouluun. Eikö samoin voi toimia myös Hovinsaarella?

Kustannukset pidentyneisiin koulu- ja päiväkotimatkoihin jäävät perheiden vastuulle.

Koulun ja päiväkodin lakkauttaminen vähentää väistämättä Hovinsaaren kiinnostavuutta lapsiperheiden asuinalueena. Hovinsaari on hyvien kulkuyhteyksien varrella ja lähellä ydinkeskustaa.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Jenni Anisimoff voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…