Juokslahden koulu säästettävä

Juokslahden kyläkoulu aiotaan säästösyistä lakkauttaa syksyllä 2014. Koulussa toimii vajaan 70 oppilaan ala-asteen lisäksi esikoulu ja päiväkoti. Vastikään remontoituja, täysin nykyaikaisia ja siistejä tiloja käytetään myös monenlaiseen muuhun toimintaan, kuten esimerkiksi liikuntaseurojen harjoitustiloina, kutojilla on tiloissa kangaspuita, kyläseuran kuntosali, 4H-kerhon kokoontumistilat, vuokra-asuntoja ym.

Koulun ansiosta kylä houkuttaa asujiksi lapsiperheitä. Juokslahti sijaitsee hyvien kulkuyhteyksien varrella Jyväskylän ja Jämsän välillä. Juokslahden kylä on myös arvioitu maakunnallisesti arvokkaaksi perinnemaisemaksi ja koulu on tärkeä osa kylää.

Koulun lakkauttaminen vaikuttaa pitkässä juoksussa moneen asiaan. Kylän keski-ikä nousee ja asuntojen arvo laskee. Jatkuva kyläkoulujen lakkauttaminen ja maaseudun palvelujen siirtäminen taajamiin ei ole tasa-arvoista kohtelua.

Vaadimme koulun säilyttämistä.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Minna Jakosuo voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Tulisiko viikottainen työaika lyhentää 35 tuntiin?