Kehitysvammaisten ja vaikeavammaisten perheille riittävästi tukea

Seija Piipponen-Pekkola
Vieras

#1

25.07.2010 17:18

Myös kehitysvammaisten lasten aamu- ja iltapäivähoidon tulisi olla maksutonta ja olla kirjattuna EHOon.

Vieras
Vieras

#2 Re: kuuluvat avohuollon palveluihin

25.07.2010 21:23

Tani Savolainen
Vieras

#3 Re: Re: kuuluvat avohuollon palveluihin

26.07.2010 08:33

#2: Vieras - Re: kuuluvat avohuollon palveluihin

Kyllä. Mainitsemme ne( ja kaikki avohuollon palvelut) kyllä kirjelmässä joka lähtee eduskuntaan yhdessä adressin kanssa. Lyhyesti : EHOt tehtäisiin perheen TARPEET huomioiden ja toteutettaisiin erityishuoltolain nojalla

Kehitysvammaisen pojan pikkusisko
Vieras

#4 Samaa mieltä oon!

26.07.2010 20:21

Itselläni on vaikeasti vammainen 20-vuotias isoveli. Hän ei puhu eikä hän voi sietää pienempien puolisisarustemme ääniä. Siitä tulee haastavaa käytöstä (esim. tavaroiden heittely, ovien paukuttaminen).

Nyt meillä on ongelma; Hän ei saa kuulemma jatkaa enää opiskelua Luovi-ryhmässä, jossa hän aloitti opiskelut 18-vuotiaana. Äitikin vaan miettii, että minne ihmeeseen pojan voisi sitten syksyllä pistää? Ei ole mitään mahdollisuutta.

Ja veljeni tarvitsee avustajankin. Hänelle on ehdotettu paikkoja, joissa ollaan ilman avustajaa, mutta sellainen paikka ei käy!

On sellanen tunne, että nämä eivät ymmärrä, että veljeni on vaikeasti vammainen ja hän tarvitsee avustajan.

HP Kerava
Vieras

#5 EHA koululaislasten iltapäivähoito puutteellista Keravalla

26.07.2010 21:49

Iltapäivähoito loppuu jo kello 16, tee siinä vanhempana työtä niin että olet kotona vastaanottamassa lasta heti neljän jälkeen. Ei olla me eha lasten vanhemmat tasavertaisia työntekijöitä ns tavislasten vanhempien kanssa.

 

miiiä
Vieras

#6 Re: Samaa mieltä oon!

28.07.2010 16:12

Jari Latvanen
Vieras

#7 Foorumista

30.07.2010 15:57

Sain kunnian olla adressin 500 allekirjoittaja.

Olen down tytön isä.

Olen ekaa kertaa näillä sivuilla. Nyt kun katselen noiden muiden adressien otsikoita, niin hieman pohdituttaa onko tämä kanava paras mahdollinen asiallemme.

-Jari

 

Susanna Taivalmäki
Vieras

#8 Re: Foorumista

31.07.2010 21:45

#7: Jari Latvanen - Foorumista

Kiitos allekirjoituksesta. Tämä adressi on yksi keino muiden joukossa, ei anneta muiden adressien hämätä koska tarkoitusperämme on todella vakava ja asiallinen. Tämä tullaan liittämään yhteiskanteluun oikeusasiamiehelle sekä lakia valmistelevalle työryhmälle.

omaisen ystävä
Vieras

#9 Re:

04.08.2010 19:18

#1: Seija Piipponen-Pekkola -

 Meillä se ainakin on maksutonta! ja on myös kirjattu erityishuolto-ohjelmaan. Tämä siis näköjään vaihtelee paikkakunnittain..

EEVA SURAKKA
Vieras

#10 TUKI

05.08.2010 20:13

kYLLÄ KAIKKI LAPSET TARVITSEVAT PARASTA HOITOA JA TUKEA.

Joni Laiho
Vieras

#11 Olisi niin ihanaa jos tässä maassa saisi kuntoutusta..

27.08.2010 00:41

Olen kainaloist alaspäin täysin liikunta kyvytön ja käteni meinasivat kanssa mennä pois toiminnasta mutta onneksi lääkärit tekivät leikkauksen kun itse hakeuduin helsinkin meilahteen kuvattavaksi vaurion alkua ei huomannut kukaan muu kuin minä itse koska en ole saanut mitään kuntoutusta yli kahteen vuoteen voitte uskoa miten loppu olen kun olen tähän "oravan pyörän väliin pudonnut".

 

Enne sain isältäni loistavaa tukea mutta kun hänkin huomasi miten vaikeatase on niin ei hän sitten enään jaksanut auttaa jatkuvasti ja niin on tapahtunut jotta ei oikein muutkaan perheemme jäsenet jaksa auttaa minua näissä asiossa joten olen nyt vain itse vielä koittanut jaksaa mutta vaikeata on kun päivät koittaa ettiä kaikkia keinoja millä saisi asiat eteen päin ja niin jotta siitä olisi hytä niin iselleni kuin muillekin, kaikkein eniten se harmittaa että me jotka koitamme näiden asioden kanssa painia niin ei meille kukaan mitään siitä ihanasta vähästä vapaa ajasta joka meillä menee niin maksa mitään ja jos lähdemme jostain sitä hakemaan niin kellä siihen on varaa tänä päivänä kun eduskunna ministerit ja muut nostaa lisä palkkaa itselleen siellä katainen etu nojas vielä siellä mistä se löytää valtion omaan kassaan rahaa eikä oman maansa vähä osaisille ja meillevähä osaisille ja kehitys/vaikeavammaisille sekä muille liikuntarajotteisille.

Minultakin vähän vähliä kotihoito joka käy luonani kerran viikossa niin kysyy oletko käyynyt ulkona niin sanon vaan et ei aina jaksa no ne jotka tämän lukee niin varmasti tietävät ett ei tuo ole syy miksi en ulkonaliiku.

Minuun voi ottaa yhteyttä.

Akkakoneistot alas
Vieras

#12 Naisten vika

09.09.2010 05:11

Näin siinä käy, kun kaikkialla annetaan valta naisille. Jokainen toimintasektori, mikä on naisten käsissä on, kuralla. Naiset pystyvät vain suureen meteliin ja toinen toistensa haukkumiseen. Yhdessä tekemisestä ja järvästä päätöksenteosta ei tule mitään. Oletteko huomanneet, että meidän haukutusta hallituksestammekin 60% on naisia!Onko vika siis miesten, kokoomuksen, keskustan vai yli puoluerajojen hölmöjen naispäättäjien.

Kyllä vika on miesten, koska ovat antaneet yli sata vuotta akkojen hyppiä silmilleen ja luovuttaneet vallan heille. Virkakoneistosta 80% on naisia.. Hyvät päätökset syntyvät yhdessä käytännön tiedon ja kokemusten pohjalta, mutta Suomen korkeasti koulutetut teoreetikkonaiset vain luulevat tietävänsä asioita ja tekevät siksi susipäätöksiä tai sitten eivät saa mitään aikaiseksi keskinäisen nokkimisen ja riitelyn takia.