Muutos vammaispalvelun myöntämiin taksimatkoihin

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Muutos vammaispalvelun myöntämiin taksimatkoihin.


Vieras

#26

13.08.2014 17:58

Mielestäni 18 matkaa kuukaudessa ei riitä. On paljon Harrastuksia, Vapaa ehtoistyötä jossa on mukavat ihmiset joihiin tutustunut ja mielestä kavereiden tapamiseen ja ostoksille, normaali arki askarteihiin ei kerta kaikkia riitä.Joskus pitempi matka , että pääsisi moikkaa sukulaisia . Kolmen kuukaudessa ainakin 1 pitempi matka saisi olla. Omavastuu on kallis 3 euroa tai jopa enemmän , menee linja-auto taksan mukaan , mutta jos pystyisimme linja- auto 3 euron kanssa pystymme yhden tunnin aikana vaihtamaan Linja-auto . Inva -taksissa ei , kun siinä menee uusi ja toinen matka . Ei se ole reilua , ei tule olemaan noin paljon raha ja matkat on liian vähä! T: momo

Vieras

#27

14.08.2014 14:46

Tärkeää asiaa vaikka meillä Turussa osa näistä asioista on jo huomioitu matkat saadaan vuodeksi kerrallaan mutta kaikilla tätä oikeutta ei ole valitettavasti.Joten tärkeää allekirjoittaa kaikille samoihin oikeuksiin vedoten

Vieras

#28

15.08.2014 06:07

Minulla on niin paljon harrstuksi, että
pittä kasia kujetupalvelumatkoja tettie
kyydit riitä ystäien tappamiseen ja tarpelisiin
menohin. Minukin pittää kasia kyytiä ja hrrastan,
niin paljo, joten on pitänyt jättää joitakin poisi
mminä en ole seminen, joka jää neljän seinä sisään, mutta on jätetävä joitakin harrastuksia pois, kun ei kujetspavelumatkat eivät riitä ja jostan sitä pitää karsi ja olen valitnut Hoviokeutteen ja olen kykllätynyt ainseen valitukkkseen. Tälläistä täällä Joensuussa.
Mieti vielä

#29

21.08.2014 06:22

Kauppareissulla voi ostaa kerralla enemmän ja pyytää kuskia avustamaan sisään. Näin säästyy matkoja. Kaksi kertaa viikossa on ihan hyvä määrä poistua asunnosta, aina voi kutsua jonkun käymäänkin, ei aina tarvitse itse lähteä.

On ihan käytännön syitä, miksei matkat siirry seuraavalle kuulle. Mietipä, jos kaikki vaikka panttaisivat heinäkuun matkansa, miten ihmeessä järjestettäisiin elokuulle kahden kuukauden matkat? Mistä resurssit?

Jos haluaa asioida suoraan taksikuskin kanssa, voi aina soittaa itselleen yksityisen taksin ja maksaa sen täysin itse.

Ja taksin odottamisesta yhdistelyjen takia on turha valittaa, sillä joudumme me "rajoittamattomatkin" odottamaan bussia ihan yhtä lailla pakkasessa (jotka ovat hyvin usein myöhässä).

 

Olkaa kiitollisia, että asiat on näinkin hyvin!!!


Vieras

#30

22.08.2014 21:38

Täyttä asiaa, ongelmat hyvin kuvattuja ja perustelut ratkaisuihin mietittyjä. Toivottavasti saadaan laajennettua myös muihin kuntiin. Itse olen liikuntavammainen ja esim. vesivoimistelu on ainoa liikunta- ja kuntoutusmuoto, mikä enää sopii, mutta kuluttaa sitten asiointimatkat, koska Kela ei korvaa esim. Syöpäyhdistysten järjestämää vesivoimistelua, vaikka sen tarpeellisuudesta olisi lääkärintodistuksetkin.
Sumppi

#31 Re:

24.08.2014 20:01

#29: Mieti vielä -  

 2 kertaa viikossa ihan hyvä määrä? Mieti omalle kohdalles. Aika vähältä kuulostaa mun korvaan. Ajatellaan, että harrastus vie yhden matkan viikossa ja kauppareissu toisen (kerran viikossa kauppaan on vähän). Kavereita tai sukulaisia ei voi siis käydä moikkaamassa. Entä jos haluis mennä vaikka leffaan, eläintarhaan tai syömään johonkin ravintolaan? Sulle kaikki tällaset on perusjuttuja, mutta et varmasti itsekään käy kerran viikossa kaupassa ja sen lisäksi tee yhtä vapaavalintaista reissua talon ulkopuolelle. Joten mieti vielä.

lissu

#32

25.08.2014 06:13

helsingissä samat ongelmat Jotain tarttis tehdä!


Vieras

#33

26.08.2014 09:55

Ystäviä, omaisia ja tuttavia asuu myös paikkakunnilla joihin matkaoikeus ei yllä. Pitäisi olla oikeus ainakin joskus matkustaa "oman alueen" ulkopuolelle ilman erianomusta ko. matkasta.

Vieras

#34

12.09.2014 21:00

Kaikki allekirjoittamaan. Oli asiaa mitä en tiennyt mitä kaikkia epäkohtia voi olla vammaistaksipalveluissa.

Vieras

#35

15.09.2014 07:15

vammaisille on saatava taksi kyydit kuntoon että vammainen saa matkat. vammaislaki kuntoon.

Vieras

#36

15.09.2014 15:58

Tehkää parhaanne liikuntarajoitteisten eteen, ero on HUIMA verrattuna Itävaltaan eli ottakaa mallie täältä!!!!!!!!!!

Vieras

#37

16.09.2014 22:38

Pitää paikkaansa ei 18 Invataksi matka kuukaudessa ole inhimmillistä, eikä riitäkaan mihinkään. Meet Vapaa-ehtoistyöhön mun elämän sosiaalinen verkosto jossa ihanat Ystävät löytymyt , jonka kanssa työskentelen yhdessä , mutta kun on Vapaa ehtoista , ei Vammaispalvelu laske sitä koulutukseen , vaikka on seminaarit ja yhteistyöt mitkä tehdään siellä. Olen löytänyt siinä Ystäviä . Kirkko eikö minulla ole oikeus mennä kirkkon sunnuntaisin , ei matkat riitä, ruoka ostokset , muut Ystävien tapaminen. Haluan myös opiskella , mutta tähän mennessä vaan sain Vapaa ehtois työ harjoittelua . Ei matkat sosiaalisen menoihiin riitä , kerta kaikkia . Se on kylmä totuus, ja on epä inhimmillistä koska istun pyörätuolissa en pääse silloin juuri kuin tarvin ilman puheli jonotusta , päiviä ennen taksin tilamista ,en voi suunitella elämää sairauden takia etukäteen noin vaan . Vaadin myös vapaasti liikuvuutta ,sosiaalista menoa , ihmisien ympäri , ilman paperi sotia tai soittoja monin mutkaista tietä. Ihmisä kaikki ollaan , vamman kanssa tai ei . Kiitos . Etukäteen että asia viedään eteenpäin .

Vieras

#38

20.09.2014 09:17

Olen kyseisessä asiassa samaa mieltä matkat ei piisaas edes harrastuksiin kkuinka sitten kouluun taikka muihin..
Kari Hirvi
Pirkkala

#39 Re:

30.09.2014 00:53

#26: -  

 Tosin Tampereella pääsee sekä sekä pystyssä kävelevä että pyörätuolissa istuva pyörätuolin mukana BUSSIIN sisään astuva ILMAISEKSI Tampereen seudun ykkösvyöhykkeen alueella liikkumaan.

Kaikki eivät kuitenkaan saa haluamiaan avustajatunteja tai heillä voi olla matkapahoinvointia bussikyydeissä enemmän kuin takseissa.

Voi myös olla avustajia, jotka eivät tiedä tuota ilmaiskulkumahdollisuutta ja voi löytyä niitä, jotka eivät voimiltaan ym. syistä suostu tuohon kuljetukseen bussilla kuten ehkä myös avustusta tarvitsevat.

Sitten oma ryhmänsä on ahdistuksesta kärsivät ihmiset, olivatpa sitten käveleviä tai pyörätuoliin kytkeytyneitä.

 

 


Vieras

#40

25.12.2014 16:24

Oikeen asian puolesta liikkeellä !
Pirkko

#41 Re:

03.01.2015 17:36

#29: Mieti vielä -  

 On helppo sanoa, että 18 matkaa kk rittää koko elämän hoitamiseen: kaupassa käyntiin, asiointiin, harrastuksiin, ystävien tapaamiseen ja perheasioihin. Ns. rajoitteeton henkilö voi valita menopelikseen niin jalat, polkupyörän, rullaluistimet, bussin, oman auton kuin taksinkin ja lähtöjä voi olla monia kertoja päivässä. Ja jos rahoja mietitään... niin omatoimisuus on kuitenkin halvempaa kuin avustettuna eläminen.


Vieras

#42

03.01.2015 19:37

Tärkeä asia, kuljetuspalveluihin tarvitaan yksilöllistä joustavuutta.

Vieras

#43

03.01.2015 20:22

Taistelu tuttutaksista on ollut kamalaa Paimiossa jossa kaikki on kaukana. Edes poika joka ei osaa edes puhelinta käyttää ei saa sitä saatikka paniikkihäiriöinen tyttö jolle Kela on sen myöntänyt
Kokemusta on

#44

04.01.2015 11:17

Tuttua hommaa

Ärsyttää

#45 Rajalla paukkuu!!!

04.01.2015 20:08

Tähän olisi voinut myös laittaa, että meilläpäin ainakin muutettiin aluetta, että missä voi ajaa. Alue supistui todella paljon. Eli jos ylität tämän rajan maksat omasta pussista. Ääliötä!!!!


Vieras

#46

29.01.2015 21:59

pitäis ainaki puolet enemmän olla
tessu92

#47

29.01.2015 22:03

enemmän vapaa-ajan matkoja!!!!!!!!!!!!!


Vieras

#48

31.01.2015 17:27

Joskus talviaika menee kotona kun matkat loppuu ja esim edellisen kuun käyttämättömiä matkoja ei voi siirtää. Sosiaalinen tyhjiö edessä :(