Pro Kirkkoharju
Ota yhteyttä adressin tekijään
Rakentaminen on harjun tuho
#547: Ahkera - Re: Re: Montako harjun tuhoajaa liikkeellä?
Sitä voi saivarrella ja kaunistella, mutta jos puut ja sorat pois ja tilalle betonipunkkeria niin harjua ei enää ole. Pysyvä tuho. Turha siinä on yrittää kierrellä. Hauska on todella kirjoituksesi, ongelma vain on, ettei naurata. Samoin logiikkasi "27000" on aivan ala-arvoinen. Jos ei tiedä koko adressista mitään ja siten ei nimi löydy listoilta niin sekö on sama kuin että en kannata harjun säästämistä?? Tätä logiikkaa kun noudattaa, niin saa minkä tahansa idean läpi. Otetaanpa karmea esimerkki. Ahkera yllä laittaa Kangasalle nettiadressin nimellä "Naisten kivittäminen kuoliaaksi lopetettava arabimaissa". Hieno adressi saa peräti 3000 allekirjoitusta, mutta koska 27000 kangasalalaista ei ole allekirjoittanut adressia niin Ahkeran mukaan kunnan kannaotoksi tulee että naisia saa edelleen kivittää kuoliaaksi arabimaissa. Fiksu keksii näitä äkkiä lisää ja maailma pelastuu.
Re: Niinpä
#545: Pirre, maileja mittarissa - Niinpä
Niinpä Pirre mailisti. Miksi tyydyt vain arvostelemaan Kannuksen mielipiteitä ja kirjoituksia, jos suojelu itse asiana on sinusta hyvä. Sinähän itse voit lähteä hyvin eturintamaan ja ihan omin keinoin. Keinosi harjun suojelemiseksi voivat purra kuntalaisiin ja valtuustoon paljon paremmin kuin kenenkään muun.
Re: Re: Re: Montako harjun tuhoajaa liikkeellä?
#550: Urpo - Re: Re: Montako harjun tuhoajaa liikkeellä?
Mä oon ainaki heittäny harjua vastaan useita lööppejä. Tekee hyvää vastustaa periaatteesta vaikka rikkaille maanomistajille ei tee mieli antaa yhtään lisää fyrkkaa.
Radon
Sinne kun rakennat ja joku asukas sairastuu syöpään, niin syyte napsahtaa.
Re: Radon
Radon on lähinnä pientalojen ongelma joissa alimmassakin kerroksessa asutaan. Ongelma voidaan ratkaista sielläkin kohtuu kustannuksin radon kaivoilla, tiivistyksillä ym. Kerrostaloissa on yleensä alinkerros muussa kuin asumiskäytössä, esim. kellarina, josta mahdollinen radon on helppo poistaa.
Re: Rakentaminen on harjun tuho
#552: Ahkeruus on ilomme - Rakentaminen on harjun tuho
Alue kaavoitettiin aikanaan ja sopimukset tehtiin täysin kunnallisten demokratiasäännösten ja lakien mukaisesti. Eikö...?
kiva härnätä ku joku tuohtuu helposti
Re: Urpo Upo
Täsmällisesti otettuna "alle 160" voi tarkoittaa myös yhtä
Re: Re: Radon
Nk. kohtuukustannukset tuppaa kyllä yleensä nousemaan yli suunniteltujen. Kun syöpäkaasua koko ajan syntyy 24/7 vuodesta toiseen niin voi olla yläkerrasta vaikea perustella alakerran asukkaille ettei mitään vaaraa ole. Parempi olisi rakentaa sinne missä radonia ei maasta nouse.
Miksi perustaa adressia naisten kivittämisestä? Eihän näistä adresseista mitään ole hyötyä, tosin hauska lukea ja kommentoida. Ennusttan, että harju on edelleen paikallaan rakentamisen jälkeen. Löisikö joku vetoa? Millä tahansa kertoimella.
Re: Re: Re: Radon
#563: Radonia kunnioitettava - Re: Re: Radon
Sitä radonia voidaan helposti mitata. Ei ole uskosta ja perusteluista kiinni. Pyynikinharjulla pitoisuudet ovat korkeammat kuin Kirkkoharjulla, silti tuntuu olevan haluttu rakennuspaikka? Itse olen mittauttanut omasta talosta 3 kertaa ja aina ollut alle rajapitoisuuksien.
Re:
Näin. Hauska lukea herne nenässä kirjoitettuja jutskia. Minä Paavo, kuka sinä?
Suojelua j a suojelua
Vastustetaan
Persut valtaan
Re: Persut valtaan
#572: Ois kiva tietää - Persut valtaan
Tyhmiä on demaritkin, jos ei halua kuunnella kuntalaisia tässä harjuasiassa eikä missään muussakaan. Seuraavassa valtuustossa kangasallakin demareita 17.4% ja persuja 17.8?? Demaritko jatkossa kunnan 4. suurin puolue?? Onnittelut jo etukäteen.
Re: Re: Persut valtaan
#573: Vieras - Re: Persut valtaan
Joopa, eipä kannatane nyt kunnan valtapuolueiden lähteä kovasti riehumaan Kirkkoharju-asiassa eikä muussakaan, jos mielivät pitää äänestäjät leirissään. Kun harjun suojelua kannattaa näinkin paljon aktiivista kuntaväkeä, julkisestikin jo yli 1500 henkeä, niin joukossa lienee paljonkin valtapuolueille aiemmin äänensä antaneita. Harjunsuojelun rynttääminen maan rakoon ei siis liene poliittisesti viisasta. Tai miten vaan, "sitä saa mitä tilaa" sanotaan laulussakin.
Re: Vastustetaan
#571: Vastustajan vastustaja - Vastustetaan
Jos nestori vastustaa vastustajan vastustajaa nionks se kannattaja vaikka vastustaa?
| This discussion has been closed. |
Urpo Upo
#550: Urpo - Re: Re: Montako harjun tuhoajaa liikkeellä?
Urpo. Uskotaan, että 159 urpotusta rakentamisen puolesta yhdeltä riittää. Säästä meitä ja älä urpota enää enempää. Nyt tarvittais se oikea lista niistä urpoista, jotka jaksaa urpottaa rakentamisen puolesta. Saattaisi kunnanurpot huomata että koko urpokylä vaatii harjun nyrsimistä. Ja urpottaisvat koko harjun kerralla ...