Protesti KANSANEDUSTAJIEN 8,1% Palkankorotusta vastaan!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Protesti KANSANEDUSTAJIEN 8,1% Palkankorotusta vastaan!.


Vieras

#126 Periaateko ?

28.09.2010 22:21

Ei kyse ole pelkästään periaatteesta kun ajatellaan sitä millä tuo porukka maksaa vaalit, ne käyttää paljon tuota rahaa vaaleihin mitä ne saa ja sit ne saa vielä lisää vaalituesta rahaa ja tavallisilla tyypeillä ei ole mitään mahdollisuutta kilpailla niitä vastaan pääsystä kansanedustajaksi, ei se ole sillon ihmekkään että samat ökyrikkaat siellä sitte istuu joka vuosi nostamassa lisää liksaa ja kun vaalimainos rajoja ei ole niin sehän on ihan selvä että kukaan joka sinne oikeesti haluaa tulla tekemään työtä kansanedustajaks ja auttaa kansaa (jonka nykyset kansanedustajat on jo ihan täysin unohtanut) ei pääse sinne jos ei satu käymään niin hyvä tuuri että joku nakkaa niille 100 000 vaalirahoja, tää on niin törkeetä monessaki mielessä että kyllä alkaa polla palaan.

Minä
Vieras

#127 Re: hei vitun vallonkumous jes

28.09.2010 22:22

#122: kun ette tajua niin olkaa laittamatta nimee - hei vitun vallonkumous jes

Lukio ilmainen,missä lukiossa lienet ollut!!??

Kyllähän ne kirjat maksaa aivan helvetin paljon.Tiedän kun kaksi lastani on lukion käyneet.

Älä puhu potaskaa,jos et asioista tiedä.

kun ette tajua niin olkaa laittamatta nimee
Vieras

#128 kommareille kompromissi

28.09.2010 22:23

Nonii tarjoan teille kommareille kompromissin :D

Jos potkitaan puolet pois. 100 jää siis jäljelle. Ja tuplataan sen sadan palkka.

Eli 100 tonnia nykyisen 50 sijaan. Sama määrä rahaa, mutta paljon enemmän motivaatiota.

Fiksutkin ihmiset voisi innostua politiikasta. Mitäs sanotte, nopee huutoäänestys :D

Vai pitäiskö eduskunnassa olla pelkkiä työttömiä, syrjäytyneitä, alkoholisteja?

Eli 100 kansanedustajaa ja tupla palkka, onko hyvä?

zygootti
Vieras

#129 Re: Muutos 2011

28.09.2010 22:25

#105: Veli Karimies - Muutos 2011

Kiitos linkistä. Muutos 2011 -nimeen muistan törmänneeni aikaisemmin foorumeilla, mutta en ole tutustunut tarkemmin.

Pitääpä lukea.

Ja joillekin aikaisemmin kommentoineille: juu, kyllä olen äänestänyt, kaikissa vaaleissa niin pitkään kuin olen siihen ollut oikeutettu (ja se on pitkään, voi kyynel ja snif), joten minulla on eettiinen oikeus (TM) myös kitistä ja valittaa ko. edustajien käytöksestä.

Ja mielestäni myös nettifoorumilla kommentointi on kansalaisaktivismia, erityisesti tällä foorumilla, kun kuitenkin tavoitteena on saada laajasti allekirjoitettu vetoomus toimitettua Arkadianmäelle.

Tähän maailman aikaan netissä voi saada aikaan jopa isompaa kansanliikehdintää kuin fyysisesti kaduille jalkautuen tai yhdistyksiä perustaen. Niin maailma jne, Eskoseni.

Vieras
Vieras

#130 Re: kommareille kompromissi

28.09.2010 22:26

kun ette tajua niin olkaa laittamatta nimee
Vieras

#131 Re: Re: hei vitun vallonkumous jes

28.09.2010 22:26

#127: Minä - Re: hei vitun vallonkumous jes 

 

No kävin lukion noin 5 vuotta sitten ja ne kirjat makso varmaan 150e vuodessa. Jos ei reipas nuori sellasta rahaa saa vuoden aikana kasaan, niin kyseessä on samanlainen ihminen kuin sinä. Taakka yhteiskunnalle, saamaton laiskuri.
Köys katkes..
Vieras

#132 Re: Naru kaulaan

28.09.2010 22:28

#110: Narukäsi Edward - Naru kaulaan

Suomen Kittilässä eli alle nelikymppiseksi mies, jolla oli aina köysi mielessä.

Hän kuoli rakentamassaan "Getsemanessa" eräänä lokakuisena yönä tai päivänä maalaamiensa taulujen päälle.

Ei hän hirttäytynyt, vaan kuoli keuhkokuumeeseen. Ei saanut apua. Kunnanvirastosta ja muualta yhteiskunnan apupisteistä hänet passitettin kylmästi kotiin.

Hän on tämän päivän taiteentuntijoiden silmissä taiteilijanero.

Olen lukenut hänestä kaiken,  liikuttunut siitä ja olen käynyt Kiasmassa katsomassa tämän "sosiaalipummin" näyttelyn!

Hänelle köysi oli se vihon viimeinen turva.

TMK
Vieras

#133

28.09.2010 22:28

Mitä niiden palkkoja tarvitsee nostaa, kun tienaavat muutenkin hyvin? Voisivat laittaa sitten tavallistenkin ihmisten palkat niiden tasolle, ja sitten voitais puhuu tollasista korotuksista!
Vieras
Vieras

#134 Re: Re: Re: hei vitun vallonkumous jes

28.09.2010 22:28

#131: kun ette tajua niin olkaa laittamatta nimee - Re: Re: hei vitun vallonkumous jes 

 

Voi vitun pullasorsa, on se varmasti ollu helppoo kun aina on saanu kaiken mitä haluaa.
kun ette tajua niin olkaa laittamatta nimee
Vieras

#135

28.09.2010 22:29

Ei arvoisa #130 Olen aivan tosissani. Fiksua porukkaa sinne Arkadianmäelle eikä niitä tonihalmeita. Kiinostaako ketään mennä kuuntelemaan vittuilua 50t vuodessa jos saat 100t lääkärinä?
kenneth lindlöf
Vieras

#136

28.09.2010 22:29

vittu mitä toimintaa, mutta olihan tämä odotettavissa, niin mukavia ja asiansa osaavia setiä kun ovat :D
Vieras
Vieras

#137 Re: Oikeudentajukin on rajallinen!

28.09.2010 22:30

#1: Irja Häkkinen - Oikeudentajukin on rajallinen! 

 

Siis ihan oikeesti! Mä luulin ens jokskuks pilaks ku kuulin ekan kerran radiosta... Ollaaks tosiiaan niin nuijaa kansaa et toiset rellestää meidän veroeuroilla---on kaikenmaailman avustajat ja ---vittu, viel noi kerhot---ite en voi harrastaa mitään, palkka mennee veroihin ja laskuihin, vaatteet kirpparilta,rahat ei muuten riitä ku seuraavaan päivään...ja kaiken huipuks pitäis viel antaa herroille lisää...maksakoot ite reissunsa ja VIRKISTÄYTYMISENSÄ ITE---ois sentään jotain demokratiaa...tää menee ihan perseilyks nyt!!!
Anna Lustig
Vieras

#138 hyvä homma

28.09.2010 22:31

Adressi on hyvääkin hyvempi ja ajaa asian mutta hieman asiattomaan sävyyn kirjoitettu.
Vieras
Vieras

#139 Re: Järki käteen!

28.09.2010 22:31

#15: - Järki käteen! 

 

Samaa mieltä sun kanssa. Allekirjoitin kuitenkin.

Vieras

#140

28.09.2010 22:33

Tinja Karjalainen Miksi sinä tienaat vähemmän kuin kansanedustaja? Estettiinkö sinua kouluttautumasta nuorena?
Elina
Vieras

#141 Re: Re: hei vitun vallonkumous jes

28.09.2010 22:33

#127: Minä - Re: hei vitun vallonkumous jes 

 

Jep, nimim. Just laitoin 850e lukiolaisen kirjoihin. Ja tää ekalle jaksolle. Toivotaan että siitä tulee ihan sairaan fiksu, sit se pääsee kansanedustajaksi ja voi elättää vanhan äitinsä! =)
tk
Vieras

#142

28.09.2010 22:33

Toivottavasti tästä saadaan hyötyä! Murheellista tommonen touhu.
Johannes J
Vieras

#143 Köyhälle kallista..

28.09.2010 22:33

Onko kansanedustajien palkka jonkun mielestä jotenkin erityisen hyvä? Kyseessä kuitenkin ammatti johon on erittäin vaikea päästä ja johon hakeminen vaatii valtavaa (taloudellista) riskin ottoa. Tuo n. 6000€ kuussa on ihan normi akateemisesti koulutetun keski-ikäisen palkka, joita taitaa valtaosa edustajistakin olla... En allekirjoita
Vieras
Vieras

#144 Re: kommareille kompromissi

28.09.2010 22:34

#128: kun ette tajua niin olkaa laittamatta nimee - kommareille kompromissi 

 

100 kansanedustajaa ja tuplapalkka, onko hyvä? ON HYVÄ jos SINÄ sen koko paskan maksat!
Vieras
Vieras

#145 Re: Köyhälle kallista..

28.09.2010 22:35

#143: Johannes J - Köyhälle kallista.. 

 

Hah, et usko tuota itekkään.

Vieras

#146 Just...

28.09.2010 22:36

No ei ne perkele mitään siellä saa aikaiseks ja sit ne pyytäää lisäää rahaa että pääsee tropiikkiin kuukaudeks... Ja me vähempi osaiset saadaan palkkaa sen verta että saahaan leipä pöytäään!!!!
Marko Haapanen
Vieras

#147 kansanedustajien palkkion korotus!

28.09.2010 22:37

suuri osa suomalaisista työssä olevista elää alle 2000 euron tuloilla. 1300 kuussa ei ole mikään poikkeus monen tilinauhassa. verot pois mitä jää? meistä moni elää todella vähällä ja tiukoilla. ja nyt puhun vain työssä olijoista. sitten on vielä työttömien armeija. ei ole kyse siitä että kansanedustajien palkkion korotuksila saisimme työttömyyden kuriin. on kyse moraalisesti väärästä teosta kansalaisia vastaan! en sano etteikö kansanedustaja olisi jatkuvasti "töissä" "vastuussa teoistaan", mutta korvaukset jo nyt ovat tarpeeksi korkeat. kyllä laitoin lainausmerkkeihin "vastuussa teoistaan". koska niin ei aina tunnu olevan. kuten työtoverilleni lääkäri aikoinaan sanoi "koettakaa kestää" kun ei ollut antaa lääkäri aikoja on meidän "herrat" (rouvat ja neidit mukana samassa) jättämässä kansan heitteille puhuen tyhjiä sanoja. telakka teollisuudelle.... myllykoskelta lähtee metsäteollisuus... heille tullaan puhumaan tyhjiä sanoja. sanon vaan. älkää suomen herrat ihmetelkö kun kansan mitta on täysi. aivan se on jo! tulette sen huomamaan pian!
Malka silmässä
Vieras

#148 Re: Köyhälle kallista..

28.09.2010 22:41

#143: Johannes J - Köyhälle kallista.. 

 

Johannes hyvä. Ongelma onkin siinä, että tuo sinun todellisuutesi (6ke/kk keski-ikäisellä) edustaa niin häviävän pientä murto-osaa tästä todellisuudesta, että koko kansan'edustaja' -termi alkaa olisi jo huvittava, ellei se olisi niin traaginen. Tulehan alas sieltä norsunluutornista edes siksi aikaa, että tajuat, minkälaisilla tuloilla ja missä todellisuudessa valtaosa tätä kansaa elää. Ei siksi, että olisivat tyhmiä tai laiskoja, vaan siksi, että se kätilö taisi varastaa sen kultalusikan. Ever heard of of a term 'priviledge bias'?
Krista Pärus
Vieras

#149

28.09.2010 22:41

Ne ei todellakaan oo ansainnu mitään palkankorotusta!
eräs äitiysloman aikana irtisanottu
Vieras

#150 missä logiikka

28.09.2010 22:42

Kun minä tunaroin töissä, niin minä saan potkut ( irtisanotTaan syystä, että turmelen yrityksen imagoa tai omaisuutta) ,mutta kun kansan valitsemat työntekijät tunaroivat siellä, niin saavat palkankorotuksen??!!! Eikö kansa voisi noita mitenkään irtisanoa?