Protesti KANSANEDUSTAJIEN 8,1% Palkankorotusta vastaan!

Mikko Varho
Vieras

#1351

01.10.2010 20:29

Miksi esimerkiksi Metalliliitto korottaa työntekijöiden palkkoja VAIN n. 1% kerrallaan?
Kalle Laine
Vieras

#1352 8,1%

01.10.2010 20:49

On se yks halvattu että yksi ryhmä suomessa saa itse määrätä palkkansa? Miksi tätä korotusta ei kysytä vaalien yhteydessä? Olisiko Keino kerätä paremmat äänet kun puolueeni ei haluaisi korotusta?? Muutenkin 2kk joululomaa ja 4kk kesälomaa ja saavat myydä vanhat tietokoneet ja puhelimet perheenjäsenilleen 1eurolla. Tämäkö maailman paras maa???
Kansalainen Suomesta
Vieras

#1353 Sikamaista

01.10.2010 20:56

On se niin helvetin väärin, etteivät kansanedustajat joudu käymään minkäänlaisia neuvotteluja omien palkkojensa korottamisesta. Mulle - Sulle periaate kelpaa varmaan kaikille kansalaisille. Rosvot ja rotat hallitsevat ja päättävät tätä maata ! MUISTAKAA SE, KUN ÄÄNESTÄTTE. Käsi hapuilee jo taskujanne, ja loppua ei näy eikä tule. Kokkari Jyrki-Boy ilmoitteli puhtaan valkoisen paidankauluksen kanssa, että MALTILLISTA palkankorotuspolitiikkaa tulee noudattaa Suomi-Neidon tässä tilanteessa. Kysymys kuuluu NOUDATTIKO HÄN itse ja hänen kaltaisensa?
Totaalikyllästynyt
Vieras

#1354 Itsemääräämisvalta

01.10.2010 21:03

Ainoa asia minkä kansanedustaja tarvitsee oman palkkansa korottamiseen on, KANSALAISEN ÄÄNI ! Kansanedustajat näyttävät mallia siihen, mikä on seuraavan kierroksen palkankorotus, SE ON 8,1 % ja sillä siisti ! Ja vielä, Matti Vanhasella on kävelykepit ainoastaan rekvisiittana, muuten ei olisi karannut sieltä, mistä aita on matalin !

Vieras

#1355 toiveena tulevaisuus

01.10.2010 21:26

Jo se vaan on niin, että eipä ole enää ainakaan sairaan lapsen yksihuoltajan taskun pohjalla mitään, mistä enää kansanedustajille/rikkaille antaisin. Olen työssä käyvä, hyvän koulutuksen saanut, mutta se ei riitä. Haluaisin nähdä itsellänikin valoisan tulevaisuuden, mutta koska nyt jo elän toimeentulon rajamailla, tulevaisuus näyttää todella huolestuttavalta, ainaisten veronkiristysten ja elinkustannusten noustessa.
Päättäjien viesti: Tunnelin päässä oleva valo on kustannussyistä päätetty sammuttaa.

PS. Harmi vaan, että kustannussyyt ovat olleet tekosyitä kahmia itselleen enemmän mammonaa. Rosvottu olo on, mutta silti kukkaroni on auliisti avoinna kaikelle kähminnälle, koska päättäjät niin sanovat, minä vaan vikisen ja katson kun ruoka/lääkerahat viedään.
Leif Norrgård
Vieras

#1356 Nimitys "kansanedustaja" velvoittaa...

01.10.2010 21:54

...heitä saamaan vain ja ainoastaan keskimääräistä suomalaiselle työntekijälle maksettavaa peruspalkkaa ja keskimääräistä suomalaisen työntekijän saamaa palkankorotusta!

Nykyinen touhu on jo kauan sitten karannut käsistä, eikä ole enää tästä maailmasta!

Heillähän on lomiakin noin 6kk/vuosi ja ilmaiset matkakorvaukset ja paljon muita älyttömiä etuisuuksia, jotka he ovat itse itselleen rohmunneet!

Lisäksi porukassa on tyyppejä, joilla on rikostaustaa, kuten rattijuopumusta ja talouspetoksia jne.!

Ps. Suomi on todella maailman paras maa, mutta vain noille 200:lle Arkadianmäellä ja niille 13:lle EU-mepille, jotka sinä olet noihin hommiin äänestänyt! Katso siis peiliin!

Kunkku
Vieras

#1357 Reilu meininki

01.10.2010 22:09

Itse sain 1,7% yleiskorotuksen, nämä pellet veti kerralla 8%, meitsin kuukauspalkka 1500 euroo.
Antti Pekola
Vieras

#1358 TOLKUTTOMUUTTA

01.10.2010 22:11

EU-Suomessa on edelleen 200 kansanedustajaa, vaikka sadalla pärjättäisiin. Kansanedustajat ja muut poliitikot ovat hoitaneet itselleen pomminkestävän järjestelmän - he voivat itse määrätä palkkansa ja muut etunsa. Tietenkin muodollisesti asian hoitaa ex-ay-johtaja Mej-Len Remahl, mutta asian ydin on, että kun nuo kansakunnan valiot kerran ovat päässeet hunajapurkille, kuka heidät sieltä karkottaisi?

Asian ydin on, ettei talossa ole isäntää. Me tarvitsisimme valkoisen Kekkosen - taannoinen Kekkonen (1900-86) oli punikki. Kakaralauma on saatava järjestykseen.

Antti Pekola
Pori
Jarmo Rantala
Vieras

#1359

01.10.2010 22:19

Towerit, jakakaa kiväärit !
anonyymi
Vieras

#1360

01.10.2010 22:40

mistäs sitä palkkaa maksetaan kun eivät ole saaneet mitään hyödyllistä viime aikoina aikaaseksi?
kukkoilija
Vieras

#1361 myrkytetty eduskunta

01.10.2010 22:50

aivopesty kansaeduskunta ajattelee palkankorotuksia ensi vuonna paskalinssin.
kimmo lahtonen
Vieras

#1362

01.10.2010 22:55

6 vuotta samalla palkalla kituttaneena tällaiset rosentit sapettaa. itse ollaan laman takia yritetty olla joustavia.
Vieras
Vieras

#1363 Re: Reilu meininki

01.10.2010 23:04

#1357: Kunkku - Reilu meininki

Erona on se, että kansanedustajat saavat päättää prosenttinsa melkeinpä itse. Kuka hullu äänestäisi oman palkkansa korotusta vastaan?

 

tilastoja:

normaali palkankorotus % = ~5% (2008 -2011 tammikuu)

kansanedustajien = ~13%

Make
Vieras

#1364

02.10.2010 00:37

meikä sai keväällä nettona 15 euroa lisää. se oli se yleiskorotus autoalalla. jee
Insinööri
Vieras

#1365 Missä media?????

02.10.2010 00:50

On jokseenkin käsittämätöntä että media ei ole tarttunut aiheeseen sen kummemmin? Missä raflaavat otsikot ja tiukat haastattelut?

Milloin on mielenosoitus? (paikasta ei ole varmaan epäselvyyttä(!))
kari simula
Vieras

#1366 eiköhän niil ole tuo palkka jo kohdillaan

02.10.2010 01:21

meillä "ruohonjuuritasolla" säästöjä ja miestä vähennetään ku o tiukkaa, ni suoraan sanoen fuck u and have i nice day!
Nyt napsahti!
Vieras

#1367 TODELLA TÖRKEÄTÄ !!!

02.10.2010 01:57

Millä perusteella niiden palkkoja TAAS ollaan korottamassa noin härskisti...?!!!

Eikös niitä juuri jokin aika sitten nostettu aivan tolkuttomasti, sillä perusteella, että heillä olisi sitten työnsä tärkeyden mukainen ja riittävän suuri palkka, että riittää motivoimaan heitä ottamaan ihan tosissaan tehtäviensä hoitamisen...?

Vai oliko todellakin niin, että silloin jo oli sovittu seuraavakin tämä ylisuuri korotus heille? Tämä on siis todella TODELLA TÖRKEÄTÄ !!!

Nyt tämä alkaa jo mennä todella räikeästi kansalaisten sietokyvyn rajan ylitse. Tällaistako tämä Pohjolan rauhallinen kansa ansaitsee, sillä että emme edes osaa esim. omien eläkeikien nostosta yms. oikeutetuista syistä lähteä mieltä osoittamaan kaduille, kuten muualla Euroopassa sentään osataan...?!!!
Hilla Maarit
Vieras

#1368 Järki hukassa vai syksy liian synkkä!!!

02.10.2010 02:01

Älytöntä. Pitkää matematiikkaa lukiossa lukenut. Ei mene perille. !!!!!!!
Kuntatyöläinen
Vieras

#1369 Jätänpä äänestämättä 17.4.2011

02.10.2010 08:06

Aion nukkua tuon päivän...
jani tamminen
Vieras

#1370 ostovoimaa

02.10.2010 08:48

No kato ilmeisesti tarvii nyt taas korottaa niitten palkkoja jotta saisivat ostovoimaa inflaation ja hintojen nousun myötä, mutta jo se on kumma jos ei sillä vanhalla palkalla, joka noin 6000e on, ole vieläkin ostovoimaa. Itse ainakin saan ostettua 5-henkiselle perheelleni kaiken tarpeellisen alle puolella siitä.

Sitäpaitsi se ylisuuri palkka houkuttelee sinne vain tyhjäntoimittajia, jos palkka olisi pienempi niin sinne hakisi vain ne jotka oikeasti politiikkaa ja kansan etua haluavat ajaa. Niillehän voisi kehitellä vaikkapa urakkapalkan!

Mikko Mäkinen
Vieras

#1371 Ei oo todellista

02.10.2010 09:44

Kaiken paras kun kansanedustajillekin laitettas palkka maks 1000e kuukaudessa ja loput sitten kellokortti systeemillä. eli jos et oo paikalla et saa kun ton 1000e mut jos oot paikalla nii 15e tunti lisää miettiköön sit et miks ei tuu rahaa vaikka kuuluu eduskuntaan. Ei tällä systeemillä ainakaan suomen taloutta kohenneta eikä mitään muutakaan saada aikaan kun ruskeakieliset repii lisää rahaa ja varmaan saavat vielä "hankinta ideoista" lisä bonuksen (esim. sihteeri tarvii lyijykynän, nii idean julki tuonu henkilö saa 2000e bonuksen.) Ei näin suomen päättäjät.

Minä pressaks ja eduskunnan väki vaihtoon raa'alla kädellä
Vieras
Vieras

#1372 Re: Jätänpä äänestämättä 17.4.2011

02.10.2010 09:54

#1369: Kuntatyöläinen - Jätänpä äänestämättä 17.4.2011 

 No se olisi se pahin virhe. NUKKUVIEN PUOLUEESEEN ei kannata silti hakeutua.

Mitä jos äänestäisit toisin....

Ainakaan KOKOOMUS, KESKUSTA, RKP tai VIHREÄT eivät tulisi kysymykseen. Ne ovat hallituksessa ja määräävät tahdin. On niitä muitekin.


Vieras

#1373

02.10.2010 09:55

Kyllä suomessa asuu nöyrä kansa ja sen edustajien pitäisi pysyä nöyrinä http://www.adressit.com/kansanedustajienpalkatpuolitettava
Ritva Mälkki
Vieras

#1374 palkankorotukset

02.10.2010 10:14

Kaikkien pitää joustaa palkoissa. Ja eläkkeissä, ja työttömien päivärahoissa. Siis mikseivät asiasta suurimmalla suulla puhujat itse osallistu talkoisiin.
mika ahlfors
Vieras

#1375 demokratia? kansanvalta?

02.10.2010 11:00

jokaisella apinalla on äänioikeus, eikä se mistään voi tietää ketä äänestää ja sitten apinaa myöhemmin koijataan kuitenkin..

Jokaiselle kuuluisi oikeus äänestää ulos valapaltot. Eihän kenelläkään ole viisastenkiveä yöpöydällä. Antiikin kreikassa syntyi demokratia ja siellä pidettiin aina ulosheitto-vaalit kesken kauden!!

nykyisin eduskunta on vain paikka jonne keplottelijat ja pikkuvarkaat menevät juonimaan itselleen palkankorotuksia ja käärivät myös lapsilleen miljoonia uraani-osakkeilla ja päättävät lisätä ydinvoimaa ;)