Protesti KANSANEDUSTAJIEN 8,1% Palkankorotusta vastaan!

koyhat_valittaa
Vieras

#1526

04.10.2010 17:05

Itseänihän ei kiinnosta koska en maksa veroja
Sami Rusi
Adressin tekijä

#1527 Adressin ajoittaja TV haastatteluun:

04.10.2010 17:16

No niin huomenna minua haastatellaan YLE:N ajankohtainen kakkonen ohjelmaan, tästä
aiheesta sekä siitä miten sosiaalinen media saa aikaan hurjan suosion.

Yritän puhua siellä kaikkien allekirjoittajien puolesta!

Linkittäkää tästä haastalletusta ja haalitaan vielä lisää allekirjoituksia!
Meidät on huomattu mediassa ja koitetaan saada sitä vielä lisää:)

ps. Te saitte tämän mediahuomion aikaan! KIITOS:)

Vieras

#1528 HYVÄ SAMI

04.10.2010 17:22

Vähäosaisten ja epäoikeudenmukaisuuden vastustajien ääni kuuluu, kun tarpeeksi huutaa. Eikö ne jo käsitä, että kansan kestokyvystä on narunpää tullut vastaan. Muutamalla satasella ei nyky Suomessa elä saisivat kansanedustajatkin tyytyä edes hieman vähempään. Meillä sairailla vielä huonompi tilanne.

kössi kenguru
Vieras

#1529 kumma aika

04.10.2010 17:24

Sen verran pitää itsekin päästä tänne kommentoimaan, että ymmärrän että joskushan eduskunnassakin on palkkoja nostettava. Ajankohta vain on huono, koska kansa, joka itse on juuri toipumassa yt-neuvotteluista ja saanut kuulla palkkansa vähenevän (hyvällä tuurilla saanut 0,5% korotuksen) ei pysty ymmärtämään miksi kansanedustajat ovat oikeutettuja näinä aikoina (jolloin säästäminen ja karsiminen alkavat julksisen puolenkin palveluissa)noinkin suureen (prosenttimääräisesti) korotukseen.

En voi hyväksyä sitä, ettäkorotus tapahtuu juuri laman (tai taantuman kuten jotkut haluavat asiaa vähätellä) parantumiskynnyksillä. Ja jos lakko tulee, lähden mukaan. On niitä parempiakin aikoja nostaa palkkoja. Tai olisivat edes ennen omia palkankorotuksiaan huolehtineet, että vähäosaiset suomessa pärjää, sitoneet opintotuen indeksiin etc.

Todellakin allekirjoitin.
ASK FOR MORE
Vieras

#1530 Tuskaa kaikille paitsi mulle

04.10.2010 17:35

Hei te jotka voitte lakkoilla... olisin tarvinnut jo aikaisemmin teidän apuanne - eli tilaa - työmarkkinoilla.

Siirryn rikkurijoukkueeseen. Ihan sama mitä herrat tekee, mä en halua elää köyhänä työttömänä (ahkerana sellaisena) elämääni. Koska ette koskaan ole tekään ajaneet muuta kuin omaa asiaanne (sitähän lakkoilukin on ollut aina; työntekijöiden hajurakoa köyhiin nähden) ei mulla ole teille kermaperseille yhtään sympatiaa.

Jos nyt saan jonkun teidän duunin niin se on mun etuni. Se korotus on 20 centtiä per suomalainen per vuosi. Mä annen kenelle tahansa kansanedustajalle vaikka 100 euroa ensimmäisestä TYÖPALKASTANI jos vaan saan töitä. Jokainen työtön vois sitoutua samaan, jolloin kansanedustajat sais 50 miljoonaa euroa, me työttömät saatais töitä ja kermaperse-vinkuja-työntekijät sais monoa ja pääsis kortistoon.

Kilpailua hei.
Joachim
Vieras

#1531 F.A.Q

04.10.2010 17:48

Mitenkä suurlakko edustaa vähäosaisten ja köyhien asiaa? Ei mitenkään.

Oikeastaan ainoa mikä estää työväenluokkaa täysin raiskaamasta köyhiä ja kyykyttämästä heitä muuttumalla pikkuporvareiksi jotka käyttää hyväkseen köyhien hädänalaisuutta sikailemalla on hallinto. Mun mielestä on köyhälle eduksi että näitä isoja possuja on VAIN 200 kuin että niitä olis 3 miljoonaa.

Köyhän asialla ollaan vasta sitten kun

a) Aletaan puhua täystyöllisyydestä vertailukelpoisin palkoin eli JAKAMALLA hyvinvointia

b) Muutenkin tehdään yhteistyötä joka ei todellakaan pidä nyky-yhteiskunnassa paikkaansa.

Kansanedustajien työ on osittain puhkoa köyhille henkireikiä tässä maailmassa, esim. taata ilmainen terveydenhuolto ja sosiaalietuuksia. Menköön rahat sinne, muuten ne ahnehtii joku muu. Koko kansan ahneus on köyhälle tuhoisampaa kuin muutamien valittujen ahneus.
Lilja Ahlroth
Vieras

#1532 Hyvä suomalainen

04.10.2010 17:56

Olen ulkomailla 45 vuotta asunut suomalainen. Olen ollut ja tulen aina olemaan Suomen kansalainen. Kyllä joskus hävettää olla suomalainen. Puhutaan hyvinvointivaltiosta. Mikä se on ja mitä se on? Rakkaat suomalaiset siellä Suomessa. Kuinka kauan annatte itseänne siellä huiputettavan? Millä keinolla saadaan nämä 200 henkilöä ymmärtämään, että Suomessa on kansanvalta? Koska Suomen kansa rupeaa käyttämaän valtaansa?

Hyvät kansanedustajat ilkeättekö mennä vanhainkoteihin, terveyskeskussairaaloihin, tapaamaan vanhuksia halleissa ja toreilla? Hyvä poliitikko, mitä turhia lupauksia taas annatte ennen vaaleja?

Kaksi vuotta sitten kävin Suomessa ja itkuksi meni katsellessani vanhuksia keräämässä pulloja ja purkkeja puistoista ja kaduilta humalaisten jäljiltä.

Kuinka moni teistä "itseänne edustavaa" harrastaa hyväntekeväisyyttä?

Kuinka te kehtaatte ottaa palkankorotuksenee vastaan?
Waari
Vieras

#1533 Lomautetaan

04.10.2010 17:57

Maalla menee huonosti-> lomautetaan puolet kansanedustajista vuodeksi ja sitten toinen puolet vuodeksi.
Kimmo Sasi on jo kaksikymmentä vuotta kiljunut ulkomaisen työvoiman tarpeesta. Nyt voitaisiin tuoda Filippiineiltä kaksisataa kansanedustajaa ja anta nykyisille kenkää.
Päätöksenteko voisi parantua huomattavasti ja jopa muutakin kuin parisuhdelakeja saataataisiin säädettyä.
Pienikokoisina ihmisinä Filippiiniläiset mahtuisivat nykyiseen eduskuntataloon, voitaisiin myydä tai vaikka vuokrata iso komea ja kallis lisärakennus vaikka hotelliksi
Ahkera Häviäjä
Vieras

#1534 Menkää kävelylle

04.10.2010 18:00

Katsokaa ympärillenne. Näette ihmisiä joilla on asuntoja, hyvinvointia, omakotitaloja, autoja suhaa pitkin ja poikin. Missä on se "huonovointisuus" johon vetoatte? Tottakai mukana on yksilöiden kohtaloita mutta mä en ole tässä maassa noin perustasolla nähnyt köyhyyttä aikaisemmin. Akoilla on kivat vaatteet ja miehillä uudet lelut joka päivä.

Tältä vaikuttaa katukuvassa. Töitäkin tuntuu useimmilla olevan, joten mitä muuta kyseessä on paitsi kateellisuus?

Hyvinvointi tapahtuu kansalaisten välillä, ja jos köyhiltä puuttuu jotain ei se ole kansanedustajien vika vaan yhteisön kokonaisuudessaan joka ei piittaa köyhistä. Pitkälti sellaisin arvoin kansanedustajat toimivat millaiset ovat "voimakkaiden" arvot - ahneus, yms... ja nämä ovat vain toisintoa siitä mitä yhteiskunnassa tapahtuu suuressa kuviossa.

Ketkä siis ovat lakkoilemassa? Nyt ilmeisesti alempaa keskiluokkaa vituttaa eniten, kadehdittaa koska itsellä on se oma kapea mutta todellinen toimeentulo joka riittää kyllä taatusti pidemmälle kuin köyhän rantu. Miksemme koskaan puhu siitä miten me voisimme olla yhdessä toimiva yhteisö? Ainakin minä olen ollut viimeisen vuoden työttömänä ja yrittänyt saada ties millaisilla harjoitteluilla työtä itselleni. Työtä näyttäisi olevan tehtävänä paljonkin ja ilmainen työvoima näyttää kelpaavan oikein hyvin.... mutta missä minun hyvinvointini ja palkkioni ahkeruudesta? YHTEISÖ tässä viallinen on, ja tuo viallisuus nyt korkeintaan oirehtii ylimmällä tasollaan.

Todellinen sota on ruohonjuuressa jossa työntekijä ja työtön ovat kilpailemassa samasta paikasta ja joku vitun herra omistaja jossain naureskelee tilanteelle. Luokkayhteiskunnassa koko paskalle yhteisen naaman antavat kansanedustajat vain nauttivat kaikkien vihaa tai luottamusta koska ovat "erillään" koko touhusta.

Miksi tuijotatte kukkulan laella tapahtuvaa kähmintää jos todellinen vääryys ja epätasa-arvo on jo ihan lähi-yhteisössänne? Mielestäni yleislakosta puhuminen tässä yhteydessä on vastuutonta ja alhaista... tai no, korkeintaan keskinkertaista.
Vieras
Vieras

#1535 Re: Hyvä suomalainen

04.10.2010 18:07

#1532: Lilja Ahlroth - Hyvä suomalainen

Eipä se taida olla sen kummallisempaa kehtaamista kuin kaikki ne palkankorotukset jotka ovat ylihinnoitelleet suomalaiset työntekijät ulos maailmanmarkkinoilta ja tässä pelissä nimenomaan saastaiset raadonsyöjät ovat ne jotka perivät maan.

Suomen kansan pitäisi löytää yhteinen sielu ja tavoite, oppia olemaan olemassa yhdessä. Nyt sellaista ei ole, vaan jokainen vetää vain omaa köyttään.

Mentaliteetti suomessa on seuraava:

Haluatteko laihtua? - JOO!!!!!!

Haluatteko suklaata? - JOO!!!!!!

 

Eli haluamme kansana monenlaisia asioita muttemme sitoudu mihinkään tai hyväksy asioista väistämättä koituvia seurauksia tai sitoudu niihin tarpeisiin jotka ovat välittömien halujemme ulkopuolella.

En ole nähnyt edes kansan keskuudessa vaikkapa asiallista keskustelua siitä kuinka realistisin toimin esim. työttömyyttä alettaisiin hoitamaan. Tämä johtuu siitä että ainoat keinot oikeasti puuttua asioihin itseasiassa ovat kalliita nykyisille veronmaksajille. Tahtoa hoitaa asioita ei ole kansan keskuudessa, miksi odotatte että silloin kansanedustajatkaan siihen pystyvät tai ryhtyvät jos tietävät että kansa ei hyväksy kuitenkaan rankkoja - mutta toimiva - linjauksia?

Kasvakaapa aikuisiksi.

 

Ritva Malinen
Vieras

#1536 Noita ollan sitten äänestetty!

04.10.2010 18:45

Tavallisen työläisen piti tyytyä tyhjään ja kansanedustajat ottais niinku tollasen potin. Ens vaaleissa tiedän kenelle en anna ääntäni!
keijo einola
Vieras

#1537 kansanedustajia vähennettävä ja ei palkankoroituksia

04.10.2010 18:56

prysselissä päätetään meidän asioistamme,joten 100 kansanedustajaa liikaa eduskunnan penkkejä kuluttamassa.heidän on myös luovuttava palkankoroituksista

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

04.10.2010 19:02


Vieras

#1539 Re: Adressin ajoittaja TV haastatteluun:

04.10.2010 19:05

#1527: Sami Rusi - Adressin ajoittaja TV haastatteluun:

No huomisen jälkeen sua kosiskellaan jo perussuomalaisiin.. :)

leena uuttu
Vieras

#1540 ollako vai ei

04.10.2010 19:34

ei oo laitaa
Eko
Vieras

#1541 Liikaa

04.10.2010 19:47

Kyllä riittää jo korotukset.
100 edustajaa riittää hyvin.
Ei isommissakaan maissa ole
200 edustajaa.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

04.10.2010 19:51


seppo heikkilä

#1543 Re: Re: Adressin ajoittaja TV haastatteluun:

04.10.2010 19:55

#1539: Vieras - Re: Adressin ajoittaja TV haastatteluun:

No jos Sami täältä järvenpään tienoilta p.suomalaisiin on ehdokkaana, täältä meiltä ainakin 10ääntä saa.

tuntematon
Vieras

#1544 helvetti soikoon

04.10.2010 20:35

sanokaa mun sanoneen että ei mene pitkään kun taas ovat veroja kiristämässä tai ottamassa rahaa pois meiltä vähä varasilta tai muualta kun valtio tarvii lisää rahaa paikata budjettia ja se on tämän helvetin korotuksen syytä..
Vieras
Vieras

#1545 Re: Ansiokehitys

04.10.2010 20:46

#1523: Tobias - Ansiokehitys

Mulla nousi ansiot 300%. Valmistuin ja pääsin töihin. Palaan asiaan kun olen saanut minulle kuuluneen 27,5% palkankorotuksen, tai edes sen 8,1%:n näin alkajaisiksi.

Henry Eklund
Vieras

#1546

04.10.2010 21:14

Että kehtaavatkin, työeläkkeen ovat olleet vuosia samat eivätkä nouse.
Eero Nikkanen
Vieras

#1547 Prosentit pois.

04.10.2010 21:15

Kaikille korotukset euromääräisinä !

Vieras

#1548 Veronmaksajat ovat kansanedustajien työnantajia

04.10.2010 21:38

Kansan"edustajien" pitäisi kumartaa pomoaan eli veronmaksajaa eikä varastaa työnantajaltaan. Veronmaksaja on se mikä päättää edustavatko he kansaa vai eivät. Eihän esim. kassan työntekijäkään voi viedä kassasta ylimääräistä rahaa siitä vaan jos haluaa, se on varastamista! Samoin kansanedustajien pitäisi pyytää kansalta suostumus palkankorokuksiinsa. Ehdotankin että kansanedustajien pohjapalkat olisivat täysin sidottuna tulokseen ja kansanäänestyksellä kansa saisi päättää että antaako se ekstraa vai ei, näin toimisi demokratia..
että semmosta
Vieras

#1549 no jooo

04.10.2010 22:20

käyttäkää järkeä! te ite äänestätte ja vaikutatte ketä sinne eduskuntaan menee! niiden kuuluu saada kunnon palkkaa!
vapaus
Vieras

#1550 järjestelmä remonttiin

04.10.2010 22:46

pitäs olla monta eri valvovaa elintä jotka valvoisivat toisiaan porrastettuna ja yhdessa syntyisisi rinki ja ketjuja jossa huomataan heikoin lenkki ja lenkki katkaistaan(meinaan korruptiota ja epäpätevyyttä) kansanedustajat edustaa kansaa joten kansanedustajilla täytyy olla kansan palkka.. systeemi jossa yksi edustaja ei voi olla eduskunnassa 2 kautta pitempään yhtäjaksoisesti olisi järkevä saataisiin uutta tuulta eduskuntaan ja nuoria jotka pitäisisivät huolta että tulevia sukupolvia koskevat lait ja päätökset olisisivat kestäviä ratkaisuja eivätkä vain asian lykkäämistä ja ratkaisun siirtämistä! mielestäni kaikki julkisuuden töppäykset johtaisisivat erottamiseen virasta koska kansanedustajalla täytyy olla yksityis elämä kunnossa jotta hän on pätevä edustamaan kansaa!!ROHKAISEN NUORIA HAKEUTUMAAN EDUSKUNTAAN JOTTA SAADAAN POIS EDUSTAJAT JOTKA OVAT JO IKÄÄNTYNEITÄ JA EIVÄT VÄLITÄ ENÄÄN TULEVAISUUDESTA.. se on eduksi koko suomen kansalle!!