Protesti KANSANEDUSTAJIEN 8,1% Palkankorotusta vastaan!

Tauno Uimonen
Vieras

#1626

05.10.2010 21:20

Yes! Asiaa.
Leea Kalliomäki
Vieras

#1627

05.10.2010 21:22

Isäni 89-vuotias sotaveteraani (sotilaspassissa merkintä rintamasotilas = etulinjassa neljä vuotta) sai eläkkeeseensä korotusta SEITSEMÄN SENTTIÄ; tuntuuko oikeudenmukaiselta, arvoisat kansanedustajat?!Eiköhän teillekin riittäisi tuo seisemän senttiä.
Vieras
Vieras

#1628 Re: Nyt äänestän kommunisteja

05.10.2010 21:25

KYYKYSSÄ OLEVA KÖYHÄ
Vieras

#1629 EIKÖ NIILLE NAPINPAINAJILLE MIKÄÄN RIITÄ

05.10.2010 21:25

NYKYISESSÄKIN PALKASSA AIVAN LIIKAA ,KAIKENMAAILMAN KOMITEOISTA JUOKSEE LISÄÄ LIKSAA EI ENNÄTÄ HOITAA MITÄÄN HOMMAA KUNNOLLA
Pentti Paajanen
Vieras

#1630 Ahneudella ei ole rajaa !

05.10.2010 21:26

Kun on harvinainen työpaikka missä pääsee päättämään omasta palkastaan.Sitten vielä
kaikki hallintoneuvostot,johtokunnat,sieltä tulee toinen mokoma palkkaa ja kaikki
matkat tehdään ilmaiseksi edustajakortilla.Ja siunatuksi lopuksi,kohtuullinen eläke.
En äänestä ensi vaaleissa
Vieras

#1631 No huh, huh...

05.10.2010 21:31

Jälleen kerran porukalla oma lehmä ojassa.
Minna Katajisto
Vieras

#1632 Kansanedustajien palkankorotukset!

05.10.2010 21:31

Nyt kun Suomen valtio ottaa velkaa velan päälle joka vuosi,niin korotukset eivät ole
perusteltuja.Päinvastoin olisi aiheellista alentaa kansanedustajien etuja ja palkkoja.
Lisäksi kaikki turhat valtion virat on lakkautettava.Myös monissa kunnissa on aivan
liikaa turhia virkoja.Olisiko päättäjien aika ottaa vastuuta kerrankin teoillaan eikä
vain puheillaan.Nykyisellä menolla ei Suomi
veloistaan pääse.
Vieras
Vieras

#1633 Re: Nyt äänestän kommunisteja

05.10.2010 21:35

Nyt kiukuttaa huolella!!!
Vieras

#1634 Kopio facebook sivulta "Yleislakko 15.10.2010"

05.10.2010 21:37

Terveisiä JHL:ltä, jonne siis lähetetty kysely, että tuleeko ne tukemaan yleislakkoa:

Kansanedustajien palkankorotukset ovat närää nostattaneet ja Facebook-ryhmä saanut nopeasti kymmeniä tuhansia jäseniä. Facebookissa ollaan organisoimassa yleislakkoa, mutta mitään käytännön organisointimalleja tai -tapoja sieltä ei löyd...y. Sivuston perustajastakaan ei ole tietoa.

Yleislakolla tarkoitetaan laajaa ja järjestäytynyttä työtaistelua, jonka taustalla ovat ammattijärjestöt ja ammatilliset keskusjärjestöt. Nyt sen paremmin liitot kuin keskusjärjestötkään eivät ole mukana Facebook-kampanjassa eli näiltä osin JHL sen paremmin kuin mikään muukaan ammattiliitto ei ole organisoimassa yleislakkoa tai osallistumassa siihen.

JHL ei myöskään kannusta ihmisiä jäämään "lakkoon" suunniteltuna päivänä, koska silloin työntekijällä on riski tulla irtisanotuksi. Vain liiton järjestämään lakkoon voi jäsen osallistua ilman pelkoa sanktioista.

Oma mielipiteeni tuosta liiton kommentista on, että eihän liitot uskalla kannustaa lakkoon koska hehän ovat mm. kansanedustajien rahoittajia!!!!!!! Lisäksi liitot ovat näreissään, ettei idea tullut heidän taholtaan jne. Pelkäävät ja pelottelevat työntekijöitä eli pelaavat "päättäjien" pussiin. Taidanpa harkita liitosta eroamista, miksi maksaa kalliita jäsenmaksuja jos eivät kerta ole työntekijän asialla???? Lakkopäiväthän voi hakea sairaslomana -> ei mene työpaikka !!!
Vieras
Vieras

#1635 Re: Kopio facebook sivulta "Yleislakko 15.10.2010"

05.10.2010 21:45

#1634: Nyt kiukuttaa huolella!!! - Kopio facebook sivulta "Yleislakko 15.10.2010"

Suomalaiset ovat liian hyväosaisia pullasorsia ryhtyäkseen mihinkään toimenpiteisiin yleistä järjestystä ja järjestelmää vastaan.  Mieluummin ne raapivat persettään ja kaivelevat nenäänsä tositeeveetä toljottaessaan.

seppo pääkkönen
Vieras

#1636 eduskunnan urheilukassa jo putsattu loppuun

05.10.2010 21:46

Eipä sieltä arkadianmäeltä oikein kuule itse asiaa koskaan.sitä pienen ihmisen asiaa ?

muistihäiriöt,ilotalokäynnit,kavallukset,yms.
kolmoisdraamat huumehörhöilyt.ymms....

Sanotaan että edustajistomme on pienoismalli
suomenkansasta kokonaisuudessaan
Ollaanko me noin Suossa tosissaan !!!!!!!

JOs duunari tekis työnsä noin vastuuttomasti
kuka työnantaja pitäis tuota porukkaa palkkalistoillaan ?
Mielestäni voisi kokeilla kovasti mainostettua tuontityövoiman palkkatasoa.Kokeillaan kuinka esim; Viron edustajan ja ministerin palkka soveltuisi tänne ? Aletaan oikeesti kilpailuttaa, tulee samalla esimerkki suomesta, ja Suomen EDUstajista, tien raivaajana Euroopan keulakuvana siellähän sitä kovasti sanotaan olevamme NAURATTAAKO ?
Seppo Ilmarinen
Vieras

#1637 Rahaa

05.10.2010 21:47

Yhteiskunnan velkaa ei pidä kasvattaa ylisuurilla palkoilla, eikä palkankorotuksilla, missä on ne viisaat asiantuntijat, jotka eivät kykene asettamaan menoja ja tuloja tasapainoon, kansanedustajat eivät ole ansainneet palkkaansa ennen kuin maantalous on tasapainossa, velattomana olen syntynyt ja velattomana haluan kuolla.
Henry Kilpela
Helsinki

#1638 Totta se on

05.10.2010 21:49

Totta se on että kyllä se päähän ottaa.
Olen itse eläkeläinen ja eläke on tosi
pieni kitkutan päivän kerralaan mutta tuo
hullu eduskunta on kun mafia perhe ei ritä mikään .
sini häkkinen
Vieras

#1639 8,1 %

05.10.2010 21:49

vai lisää rahaa. saispa itsekin. eläke n. 600 e josta ihme ja kumma ei mene veroa! mullekin kelpais kansanedustajien rahat varsinkin niiden jotka pahasti ei työpaikallaan käy! kuka työntekijä saa tuollaisia palkankorotuksia. yl. korotukset vuosien päästä jotain 0,01%.

niin ja olisiko tosiaan jo yleislakon aika?

En äänestä näitä pellejä!!
Vieras

#1640 Kansanedustajat elämään 800:n nettotuloilla vuodeksi!

05.10.2010 21:50

Elän vähän yli 800:n euron nettotulolla kuukaudessa, olen töistä pois potkittu määräaik. työ 1,5 v. viimeinen työsuhde, irtisanottiin syövän vuoksi. Olen maksanut sairaskuluja lähes 1000 euroa tänä vuonna, sädehoito- ja vuokran ym. laskujen jälkeen esim. huhtikuussa jäi 50 euroa 4:ksi viikoksi ruokarahaa. Elän yksin, nyt terveys mennyt raskaan työn takia, masennus ja pelko syövästä, huoli toimeentulosta ym.
Yksin elävät pienituloiset unohdettu täysin.
Onko totta että Suomessa on näin 2010. Tässä jos missä elämänhalu horjuu, ja mitä päättäjät tekevät asian suhteen? Eipä muuta kuin puhuvat paskaa päivästä toiseen!
Juliaana Honko
Vieras

#1641

05.10.2010 21:51

Ei tässä ole enää mitään järkeä... Mokomatkin rohmut ajattelevat vain itseään!
Matti Kivinen
Vieras

#1642 Seuraavat vaalit

05.10.2010 21:51

Minun ääneni menee takuulla Soinin puolueelle seuraavissa vaaleissa.Suomeen on saatava markka takaisin mahdollisimman pian.On se kumma ettei tuollaisesta EU-riippakivestä päästä eroon.Suomalaisista 90 prosenttia tietää että kaikki hinnat nousi välittömästi kun markka muuttui euroksi.Ei ole ihme että menee asiat päin honkia kun suurinosa kansanedustajista ajaa "perseaukisuutta kansalaisille" politiikkaa.
Yleislakko on aika lievä ilmaus,paljon parempi olisi täys kapina mutta sitähän ei voi tehdä kun se on lainvastainen tapa järjestää maan asiat kuntoon.
kari.l
Vieras

#1643 mätäkuu

05.10.2010 21:52

Ensi vaaleissa näkyy ketkä ovat myötämielisiä tälle järjettömälle korotukselle!!!!
Vieras
Vieras

#1644 Re:

05.10.2010 21:54

#1641: Juliaana Honko -

Onpahan tänne joku muukin meidän lisäksemme ilmaissut mielipiteensä!

Raija Ilmarinen
Vieras

#1645 Palkat

05.10.2010 21:59

Seuraavissa eduskuntavaaleissa pitää äänestyslipussa olla kysely minkä verran äänestäjä on valmis ehdokkaalleen maksamaan palkkaa.
Työmies on palkkansa ansainnut ja veronsa maksanut.
Miten on kansanedustajilla?
Vieras
Vieras

#1646 Re: Re: Re: ...voi voi

05.10.2010 22:02

#1595: keskimääräistä tiedostavampi kansalainen - Re: Re: ...

Tottahan toki tänne ihmiset kirjoittavat kukin omaa mielipidettään ja närkästystään. Suomihan on vapaan sanan maa!!

Itse koen kuitenkin nyt tämän hässäkän näistä kohtuuttomista palkankorotuksista ja lakko intoilusta siten, että on aivan mieletöntä nostaa tässä tilanteessa 8% kenenkään palkkoja, kun ottaa huomioon missä jamassa maamme nyt on! Jos olisi todellakin varaa nostaa palkkoja, niin korotus tulisi kohtuullistaa tasapuolisesti kaikkien kesken, jolloin maassa säilyisi se tasa arvo jota suuren suuret ikäihmisemme ovat meille joskus saaneet aikaiseksi. Johan jopa Kekkonenkin aikoinaan sai "hätätilan julkaisemisellaan" estettyä suuren työttömyys uhan!

Nyt ei siis ole kyseessä kenenkään yksittäisen ammattikunnan vaatimukset vaan koko suomen kansan vaatimus kansanedustajille/päättäjille. Tällaisen laman saartamassa tilassa ei ole kohtuullista tuollaisiin mielettömyyksiin, vaikka kuinka paiskisi töitä. Jokainenhan olisi mielissään jo pienestäkin korotuksesta, mutta 8% korotus olisi jo liikaa jopa minulle. Vaikka itse teen ylipitkiä päivä, olen perheellinen jne. en silti kokisi olevani oikeutettu saamaan noin suurta korotusta!!!!

kurjistuva kansa
Vieras

#1647 tyhmä suomen kansa nurisee nurkassansa -"joutilas-luokka" juhlii

05.10.2010 22:05

Itse te suomalaiset olette heidät sinne äänestäneet. Ehkä sitten, kun he ovat keränneet itselleen kaiken mahdollisen, - muistavat teitäkin ...rahvasta.
- Adressi on parempi kuin ei mitään, se osoittaa,että on ihmisiä, jotka ajattelevat; valitettavasti heitä on Suomessa liian vähän. Suurin osa suomalaisista ei tee yhtään mitään, - vaan äänestävät samat ihmiset ja samat puolueet uudelleen. Sanonta :"ÄLY HOI ! ÄLÄ JÄTÄ !" pitää suomalaisiin nähden paikkansa,,, - - on jo jättänyt kuuliaisen kansan
suivaantunut
Vieras

#1648 Röyhkeys huipussaan

05.10.2010 22:05

Eihän tuo 200 edustajan palkankorotus valtion budjetissa ole kuin pisara meressä, mutta on täysin moraalitonta tällaisena aikana tehdä ylisuuria korotuksia ja vaatia samalla työn raskaan raatajilta maltillisia palkkaratkaisuja. Ja kaikkein köyhimmille ei mitään...
Markku Saaranen
Vieras

#1649 Ahneuden lopun ajat

05.10.2010 22:08

Ahneus on nyt tullut tiensä päähän,kun kansaa on pyydetty talkoisiin "kilpailukyvyn"säilyttämiseksi se on nurinasta huolimatta tyytynyt ropoihin.

Ei kenelläkään ole tällaisena aikana oikeutta 8% korotuksiin ja samalla kuristaa kansan nälkävyötä 0 ratkaisulla ja lisäksi lyödään vielä liki 4% ruuan hinankorotuksilla+ muut välilliset verot.

Mistä löytyisi se suoraselkäinen poliitikko joka sanoisi ennen vaaleja että pudottaisi palkkaansa maan taloudellisen tilanteen huomioon ottaen ja olisi valmis UHRAUTUMAAN yhteisen asian hyväksi.

duunari
Vieras

#1650 kohtuus kaikessa

05.10.2010 22:10

Ilmankos sinne eduskuntaan on tyrkyllä kaiken maailman taivaanrannanmaalarit, muusikot ja väsähtäneet urheilijat, koskapa on tarjolla hyvät etuudet, joiden eteen ei itse tarvitse tehdä yhtään mitään!! Eräskin edustaja sanoi haastattelussa, etteivät edustajat itse ole olleet pyytämässä korotusta, tuli kuulemma täytenä yllätyksenä heillekin! Voiko tuon enää paremmin sanoa...Koettakaa hyvät kansanedustajat,te, jotka aidosti haluatte hoitaa yhteisiä asioita, pelastaa kohta mennyt maineenne ja KIELTÄYTYKÄÄ ROHKEASTI MOISESTA KOROTUKSESTA. Aion seurata tarkkaan, miten puolueet ja poliitikot suhtautuvat kyseiseen asiaan. Itse otan osaa arvokeskusteluun seuraavissa eduskuntavaaleissa äänestämällä!